Pagina 1 van 1

Vakantiediscounter en annuleringsverzekering

Geplaatst: 07 apr 2020 12:30
door mvander
Ik heb op 2 Februari 2020 een pakketreis geboekt via vakantiediscounter.nl naar Mexico> Playa del carmen.

Deze reis had op 27 Mei 2020 moeten plaatsvinden. ( Mexico heeft een oranje reisadvies )

Ik heb enkele dagen geleden contact gezocht met vakantiediscounter.nl aangezien ik deze vakantie wil annuleren.

Dit mede aangezien ik werkzaam ben in de zorgsector (en überhaupt niet mag reizen komende periode).

Kosteloos annuleren behoort volgens vakantiediscounter helaas niet tot de mogelijkheden.

Hun reactie:

U heeft bij ons geïnformeerd naar de mogelijkheid tot het annuleren van uw vakantie. Hoewel het altijd vervelend is om een reis te annuleren, hopen we het met deze informatie voor u in elk geval duidelijk te maken.

Dé VakantieDiscounter volgt qua annulering volledig de door de uitvoerende reisorganisatie en de ANVR bepaalde voorwaarden. De annuleringskosten hangen m.n. af van het moment van annuleren; hoe dichterbij de vertrekdatum hoe hoger doorgaans de kosten. Als er wordt besloten om de reis o.b.v. onderstaande informatie te annuleren, kan dit uitsluitend schriftelijk door de hoofdboeker gedaan worden.

De annuleringskosten vanuit Tui bedragen op dit moment € 415,20. Deze kosten gelden tot 10 April, 16.00 uur. Na deze datum/tijdstip worden de annuleringskosten hoger.

Naast de annuleringskosten vanuit de reisorganisatie berekenen we vanuit dé VakantieDiscounter € 25,- per boeking aan administratiekosten. Houd er daarnaast rekening mee dat evt. eerdere wijzigingskosten en de premie van de annuleringsverzekering niet worden teruggestort. Bovenstaande kosten worden verrekend met uw reeds gedane (aan)betaling.

Op dit moment is de reis nog niet definitief geannuleerd. We verzoeken u vriendelijk om op deze e-mail te reageren indien u akkoord bent. Zodra wij uw bevestiging hebben ontvangen, zullen wij de reis annuleren en de annuleringsnota toezenden. De kosten kunt u waar van toepassing claimen bij uw annuleringsverzekering.


Ik heb sinds 2 februari een doorlopende reisverzekering lopen bij centraal beheer, echter kom ik met hun ook niet verder met telefonisch contact, ze geven eigelijk aan dat ze enkel zaken t\m 3mei in behandeling nemen + als de reisorganisator een corona voucher aanbied hun zijn vrijgesteld van hun verplichtingen m.b.t. het vergoeding van annuleringskosten.

Uiteraard ben ik natuurlijk niet van plan de reissom te gaan betalen in ruil voor een coronavoucher aangezien mijn vakantie toch niet doorgaat.

Ik zit nu echt met de handen in het haar.

Ik heb geen idee wat ik nu kan doen.

de reisverzekering probeer dus ook onder hun verantwoording uit te komen ondanks onderstaande info verspreid op het web.

Re: Vakantiediscounter en annuleringsverzekering

Geplaatst: 08 apr 2020 10:59
door sylvesterb
mvdlee schreef:
07 apr 2020 12:30
Ik heb geen idee wat ik nu kan doen.
de reisverzekering probeer dus ook onder hun verantwoording uit te komen ondanks onderstaande info verspreid op het web.
U heeft twee mogelijkheden:

1. U annuleert nu de reis en betaald gewoon de annuleringskosten. Het annuleren is uw eigen vrijwillige keus, op dit moment is het niet zeker dat eind mei de code nog oranje is en dat er niet gevlogen wordt.

2. U wacht tot de reisverzekering het wel dekt, maar loopt het risico dat de reis dan toch gewoon door kan gaan en als u dan wilt annuleren u veel meer betaald (of u gaat alsnog gewoon op vakantie)

Dat u geen vrij meer kan krijgen van uw werkgever is niet het risico van uw annuleringsverzekering of vakantie discounter. U zult dit dan met uw werkgever moet afstemmen.

De reisverzekering doet precies wat ze beloven, voor reizen tot 3 mei vergoeden ze. Deze termijn zal vanzelf op 27 mei komen de vraag is alleen of het reisadvies dan nog oranje is.

Re: Vakantiediscounter en annuleringsverzekering

Geplaatst: 08 apr 2020 11:43
door berndv
mvdlee schreef:
07 apr 2020 12:30
Mexico heeft een oranje reisadvies
Dat is nu, wat het reisadvies is op 27 mei is nu nog niet bekend, dus dit is geen grond om kosteloos te annuleren.
mvdlee schreef:
07 apr 2020 12:30
Dit mede aangezien ik werkzaam ben in de zorgsector (en überhaupt niet mag reizen komende periode).
Dit kom ik nergens tegen in de adviezen voor zorgmedewerkers in het kader van corona, in ieder geval niet in de officiele adviezen van het rivm of de overkoepelende organisaties.
mvdlee schreef:
07 apr 2020 12:30
Ik heb sinds 2 februari een doorlopende reisverzekering lopen bij centraal beheer, echter kom ik met hun ook niet verder met telefonisch contact, ze geven eigelijk aan dat ze enkel zaken t\m 3mei in behandeling nemen + als de reisorganisator een corona voucher aanbied hun zijn vrijgesteld van hun verplichtingen m.b.t. het vergoeding van annuleringskosten.
Dat ze geen zaken voorbij 3 mei in behandeling nemen vind ik ook logisch, omdat het nu nog niet bekend is hoe de status is op 27 mei. Daarnaast schijnt dat voucher een voor dit moment als correcte vergoeding te gelden. Voor zover ik heb begrepen moeten de vouchers 1 jaar geldig zijn, en moet deze na 1 jaar ook inwisselbaar zijn voor geld.