Vliegwinkel.nl en luchtvaartmaatschappij verwijzen naar elkaar
Geplaatst: 07 apr 2020 12:45
Beste Radar
wij hebben op 20 januari 2020 een reis geboekt voor 4 personen bij vliegwinkel.nl en vliegen met Etihad van Dusseldorf naar Thailand met een tussen stop.
Aangezien wereld weid het corona gebeuren maken wij ons wel wat zorgen
Wij willen de vlucht dan ook het liefst annuleren.
Dus nam ik per Email andere mogelijkheid is er niet meer ( half maart 2020 ) contact op met vliegwinkel.nl of hun mij informatie kunnen verstrekken om de vlucht te annuleren.
Hierop krijg ik een standaard mail van vliegwinkel.nl terug, zei adviseren mij om contact op te nemen met Etihad.
Dus ik naar de website van Etihad en moet daar het Eticked nummer in geven om te kunnen annuleren.
Waarop ik de melding krijg dat dit niet mogelijk is en moest contact opnemen met de verkoper.
Dus vliegwinkel.nl
Dus ik stuur weer een email naar hun waarop ik weer diezelfde standaard mail ontvang.
Het lukt niet om contact te krijgen met die aanbieder.
Wat zou ik nu nog kunnen doen om die informatie te krijgen om te annuleren want ik wil niet dat ik straks mijn geld ( 3100.- ) zomaar kwijt ben.
kopie email zal ik hier onder vermelden.
From: Vliegwinkel.NL <[email protected]>
Sent: Saturday, April 4, 2020 11:06:55 AM
To: mein email adres>
Subject: Please re-confirm request
Bedankt voor je bericht. Momenteel ervaren wij enorme drukte door de impact van het Coronavirus. Dit leidt tot een vertraging in ons antwoord. Onze oprechte excuses hiervoor.
Om iedereen zo goed mogelijk te helpen, geven we je een aantal duidelijke stappen die je zelf kunt volgen omtrent je geboekte vlucht.
Stap 1.
Bekijk status vlucht
Het meeste vliegverkeer komt momenteel grotendeels tot stilstand en veel reizen zijn of worden geannuleerd. Omdat de status van vluchten daardoor snel verandert, is je vluchtstatus niet altijd meteen up-to-date in MyAccount op onze website. De meest recente informatie omtrent je vlucht vind je op de website van de luchtvaartmaatschappij. Daar kan je zien of je vlucht geannuleerd is of dat deze nog op OK staat.
Is jouw vlucht geannuleerd? Dan zal het proces door ons in gang worden gezet. Je hoeft hier geen actie voor te ondernemen.
Hoe werkt het proces?
Wij ontvangen een annuleringsbericht van de luchtvaartmaatschappij
Wij checken bij de luchtvaartmaatschappij of je in aanmerking komt voor restitutie
Indien van toepassing, vragen wij het restitutiebedrag voor je aan
Je ontvangt van ons een email over de status
Wanneer de luchtvaartmaatschappij het restitutiebedrag aan ons betaalt
Betalen wij het restitutiebedrag aan jou uit
Vanwege de grote drukte door het Coronavirus kan het momenteel weken duren voordat je hierover een update krijgt. Wij vragen je geen contact met ons op te nemen en het initiatief bij ons te laten.
Voor Low-c ost vluchten (zoals EasyJet, Ryanair, Transavia) geldt een andere procedure. Zodra je vlucht wordt geannuleerd, stuurt de luchtvaartmaatschappij ons een bericht met vervolgstappen. Wij sturen dit bericht vervolgens door naar jou.
Stap 2.
Status van de vlucht staat nog op OK, maar je wil zelf annuleren of wijzigen.
Hoe kan ik mijn reis wijzigen of annuleren?
Wijzigen: Ga naar de website van de luchtvaartmaatschappij om hier, indien mogelijk, jouw vlucht te wijzigen. Of hier kosten aan zijn verbonden, ligt aan de voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij. Zijn er geen opties via de website van jouw luchtvaartmaatschappij, dan vragen we je om via My Account je wijzigingsaanvraag bij ons in te dienen. Wij proberen kort voor vertrek je vraag te beantwoorden. Hou er rekening mee dat de huidi ge responstijd langer is door de toenemende drukte. Voor low-cost vluchten, ga je voor wijzigen altijd naar de website van de luchtvaartmaatschappij.
Annuleren: Ga naar de website van de luchtvaartmaatschappij om hier, indien mogelijk, jouw vlucht te annuleren. Of je recht hebt op restitutie, ligt aan de voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij. Indien je recht hebt op restitutie zal het restitutieproces in gang worden gezet. Wij ontvangen een bericht van de luchtvaartmaatschappij en zullen het restitutiebedrag vervolgens aan je restitueren. Het kan weken in beslag nemen voordat je hierover een update krijgt. Wij vragen je hierover geen contact met ons op te nemen en het initiatief bij ons te laten.
Zijn er geen opties via de website van jouw luchtvaartmaatschappij, dan vragen we je om via My Account je annuleringsaanvraag bij ons in te dienen. Wij proberen kort voor vertrek je vraag te beantwo orden. Hou er rekening mee dat de huidige responstijd langer is door de toenemende drukte. Voor low-cost vluchten, ga je voor annuleren altijd naar de website van de luchtvaartmaatschappij.
Heel erg bedankt voor je hulp. We wensen je bovenal een goede gezondheid toe.
wij hebben op 20 januari 2020 een reis geboekt voor 4 personen bij vliegwinkel.nl en vliegen met Etihad van Dusseldorf naar Thailand met een tussen stop.
Aangezien wereld weid het corona gebeuren maken wij ons wel wat zorgen
Wij willen de vlucht dan ook het liefst annuleren.
Dus nam ik per Email andere mogelijkheid is er niet meer ( half maart 2020 ) contact op met vliegwinkel.nl of hun mij informatie kunnen verstrekken om de vlucht te annuleren.
Hierop krijg ik een standaard mail van vliegwinkel.nl terug, zei adviseren mij om contact op te nemen met Etihad.
Dus ik naar de website van Etihad en moet daar het Eticked nummer in geven om te kunnen annuleren.
Waarop ik de melding krijg dat dit niet mogelijk is en moest contact opnemen met de verkoper.
Dus vliegwinkel.nl
Dus ik stuur weer een email naar hun waarop ik weer diezelfde standaard mail ontvang.
Het lukt niet om contact te krijgen met die aanbieder.
Wat zou ik nu nog kunnen doen om die informatie te krijgen om te annuleren want ik wil niet dat ik straks mijn geld ( 3100.- ) zomaar kwijt ben.
kopie email zal ik hier onder vermelden.
From: Vliegwinkel.NL <[email protected]>
Sent: Saturday, April 4, 2020 11:06:55 AM
To: mein email adres>
Subject: Please re-confirm request
Bedankt voor je bericht. Momenteel ervaren wij enorme drukte door de impact van het Coronavirus. Dit leidt tot een vertraging in ons antwoord. Onze oprechte excuses hiervoor.
Om iedereen zo goed mogelijk te helpen, geven we je een aantal duidelijke stappen die je zelf kunt volgen omtrent je geboekte vlucht.
Stap 1.
Bekijk status vlucht
Het meeste vliegverkeer komt momenteel grotendeels tot stilstand en veel reizen zijn of worden geannuleerd. Omdat de status van vluchten daardoor snel verandert, is je vluchtstatus niet altijd meteen up-to-date in MyAccount op onze website. De meest recente informatie omtrent je vlucht vind je op de website van de luchtvaartmaatschappij. Daar kan je zien of je vlucht geannuleerd is of dat deze nog op OK staat.
Is jouw vlucht geannuleerd? Dan zal het proces door ons in gang worden gezet. Je hoeft hier geen actie voor te ondernemen.
Hoe werkt het proces?
Wij ontvangen een annuleringsbericht van de luchtvaartmaatschappij
Wij checken bij de luchtvaartmaatschappij of je in aanmerking komt voor restitutie
Indien van toepassing, vragen wij het restitutiebedrag voor je aan
Je ontvangt van ons een email over de status
Wanneer de luchtvaartmaatschappij het restitutiebedrag aan ons betaalt
Betalen wij het restitutiebedrag aan jou uit
Vanwege de grote drukte door het Coronavirus kan het momenteel weken duren voordat je hierover een update krijgt. Wij vragen je geen contact met ons op te nemen en het initiatief bij ons te laten.
Voor Low-c ost vluchten (zoals EasyJet, Ryanair, Transavia) geldt een andere procedure. Zodra je vlucht wordt geannuleerd, stuurt de luchtvaartmaatschappij ons een bericht met vervolgstappen. Wij sturen dit bericht vervolgens door naar jou.
Stap 2.
Status van de vlucht staat nog op OK, maar je wil zelf annuleren of wijzigen.
Hoe kan ik mijn reis wijzigen of annuleren?
Wijzigen: Ga naar de website van de luchtvaartmaatschappij om hier, indien mogelijk, jouw vlucht te wijzigen. Of hier kosten aan zijn verbonden, ligt aan de voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij. Zijn er geen opties via de website van jouw luchtvaartmaatschappij, dan vragen we je om via My Account je wijzigingsaanvraag bij ons in te dienen. Wij proberen kort voor vertrek je vraag te beantwoorden. Hou er rekening mee dat de huidi ge responstijd langer is door de toenemende drukte. Voor low-cost vluchten, ga je voor wijzigen altijd naar de website van de luchtvaartmaatschappij.
Annuleren: Ga naar de website van de luchtvaartmaatschappij om hier, indien mogelijk, jouw vlucht te annuleren. Of je recht hebt op restitutie, ligt aan de voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij. Indien je recht hebt op restitutie zal het restitutieproces in gang worden gezet. Wij ontvangen een bericht van de luchtvaartmaatschappij en zullen het restitutiebedrag vervolgens aan je restitueren. Het kan weken in beslag nemen voordat je hierover een update krijgt. Wij vragen je hierover geen contact met ons op te nemen en het initiatief bij ons te laten.
Zijn er geen opties via de website van jouw luchtvaartmaatschappij, dan vragen we je om via My Account je annuleringsaanvraag bij ons in te dienen. Wij proberen kort voor vertrek je vraag te beantwo orden. Hou er rekening mee dat de huidige responstijd langer is door de toenemende drukte. Voor low-cost vluchten, ga je voor annuleren altijd naar de website van de luchtvaartmaatschappij.
Heel erg bedankt voor je hulp. We wensen je bovenal een goede gezondheid toe.