Ondermaatste kwaliteit Brinckers fietsen (huismerk fietsenwinkel.nl)
Geplaatst: 08 apr 2020 10:10
Ik kocht 30 januari 2019 een Brinckers Bretagne M8 LTD herenfiets voor 2249 EUR (2149 met korting). Op 1 jaar tijd heb ik meer problemen met deze fiets gehad en niet kunnen rijden dan dat ik er wel mee heb kunnen fietsen. Bovendien reageert de klantendienst heel traag en slecht en komen ze met geen enkele oplossing. Het volgende heb ik op iets meer dan een jaar tijd allemaal al meegemaakt:
- 30/01/2019: fiets werd afgeleverd met defect achterlicht. Na erg lang zelf te moeten mailen, bellen, ... duurde het uiteindelijk meer dan 5 weken voor het fietslicht werd hersteld. Op zich geen ramp, maar je verwacht toch beter van een nieuwe fiets van +2000 euro.
- voorjaar 2019: oplader van de batterij defect, kreeg gelukkig (redelijk) snel een nieuwe oplader (zo'n anderhalve week later).
- juli 2019: tijdens het fietsen breekt de trapper van mijn fiets gewoon af (links). Serviceverzoek tot reparatie wordt 2 keer afgewezen door fietsenwinkel.nl. Een nieuwe trapper wordt zelfs pas opgestuurd nadat ik via verschillende kanalen erg veel moeite doe en klacht indien (publiekelijk via klacht.nl, via hun klachtendienst, ...). Uiteindelijk duurt het ook hier weer een aantal weken voor ik weer kan fietsen. Hoe dan ook zeker geen onschuldig mankement.
- januari 2020: LED-lampjes van het voorlicht gaan al kapot. Ik word (weer na veel te lange tijd) doorverwezen naar een servicepunt waar men nooit mijn werkopdracht accepteert en gewoon niet reageert op telefoontjes. Uiteindelijk zelf maar laten maken in een lokale fietsenwinkel (kostprijs: 24 euro).
- februari 2020: ketting van de fiets breekt gewoon in 2 tijdens het fietsen (zit in een kettingkast). Om lange wachttijden te voorkomen en te voorkomen dat ik weer maar eens een aantal weken niet kan fietsen (fiets nodig voor op mijn werk te geraken) maar laten maken bij de lokale fietsenwinkel. Opnieuw geen onschuldig mankement in mijn ogen.
- maart 2020: vocht in het display waardoor de km-stand etc. moeilijk te lezen valt. Serviceverzoek ingediend maar wordt enkel gerepareerd indien de fiets niet meer werkt. Op zich geen ramp maar zou niet mogen voor een fiets van +2K zou je denken...
- 3 april 2020: bout van het zadelpen breekt af tijdens het fietsen (+20km/u) met een lelijke val tot gevolg. Weinig tot geen reactie van fietsenwinkel.nl buiten dat ze een afspraak zouden maken met servicepunt. Wanneer ik vraag om het zadel met pen naar mij op te sturen zodat ik het zelf kan monteren geven ze aan dit niet te doen. Ik zit dus weer erg lang zonder fiets terwijl ik deze nu in tijden van corona zeker nodig heb. Als ik vraag wanneer ik dan wel contact kan opnemen met het servicepunt geven ze aan dit niet te weten omdat deze eerst de werkopdracht moet accepteren. Bovendien komt men met geen enkele oplossing, schadevergoeding, ... voor het feit dat ik weer maar eens brokken heb met deze dure fiets en nu ook nog erg veel last heb van mijn onderrug dankzij de val.
Ook lees ik op internet dat er blijkbaar een terugroep actie geweest is voor mijn model van fiets omdat er problemen waren met een afbrekende bout van de zadelpen. Hier heeft men mij echter nooit van op de hoogte gebracht. Klantendienst geeft aan dat dit bij mijn fiets niet meer het geval was (Whatsapp). Als ik aangeef dat het wel heel toevallig is dat dit mij dan ook gebeurde krijg ik simpelweg te horen: 'een afbrekende zadelpen is iets wat jammer genoeg kan gebeuren'.
Ook handig om op te merken: servicepunt is +8km weg van mijn woning en dus moeilijk om naartoe te fietsen zonder zadel. Ik heb ook geen auto waarmee ik de fiets kan vervoeren. Er was een servicepunt dichterbij (Turnhout, België) maar deze persoon is met de samenwerking gestopt omdat hij zelf ook niet te spreken was over de service en communicatie van fietsenwinkel.nl.
Bovenstaande toont aan dat het niet om onschuldige mankementen gaat maar om bedrog en oplichterij met gevaarlijke gevolgen. Met een kapot licht of de occasionele platte band zoals kan ik leven, met trappers en zadels die afbreken niet. Zijn er nog mensen die zoveel problemen gehad hebben met een Brinckers fiets of fietsenwinkel.nl?
- 30/01/2019: fiets werd afgeleverd met defect achterlicht. Na erg lang zelf te moeten mailen, bellen, ... duurde het uiteindelijk meer dan 5 weken voor het fietslicht werd hersteld. Op zich geen ramp, maar je verwacht toch beter van een nieuwe fiets van +2000 euro.
- voorjaar 2019: oplader van de batterij defect, kreeg gelukkig (redelijk) snel een nieuwe oplader (zo'n anderhalve week later).
- juli 2019: tijdens het fietsen breekt de trapper van mijn fiets gewoon af (links). Serviceverzoek tot reparatie wordt 2 keer afgewezen door fietsenwinkel.nl. Een nieuwe trapper wordt zelfs pas opgestuurd nadat ik via verschillende kanalen erg veel moeite doe en klacht indien (publiekelijk via klacht.nl, via hun klachtendienst, ...). Uiteindelijk duurt het ook hier weer een aantal weken voor ik weer kan fietsen. Hoe dan ook zeker geen onschuldig mankement.
- januari 2020: LED-lampjes van het voorlicht gaan al kapot. Ik word (weer na veel te lange tijd) doorverwezen naar een servicepunt waar men nooit mijn werkopdracht accepteert en gewoon niet reageert op telefoontjes. Uiteindelijk zelf maar laten maken in een lokale fietsenwinkel (kostprijs: 24 euro).
- februari 2020: ketting van de fiets breekt gewoon in 2 tijdens het fietsen (zit in een kettingkast). Om lange wachttijden te voorkomen en te voorkomen dat ik weer maar eens een aantal weken niet kan fietsen (fiets nodig voor op mijn werk te geraken) maar laten maken bij de lokale fietsenwinkel. Opnieuw geen onschuldig mankement in mijn ogen.
- maart 2020: vocht in het display waardoor de km-stand etc. moeilijk te lezen valt. Serviceverzoek ingediend maar wordt enkel gerepareerd indien de fiets niet meer werkt. Op zich geen ramp maar zou niet mogen voor een fiets van +2K zou je denken...
- 3 april 2020: bout van het zadelpen breekt af tijdens het fietsen (+20km/u) met een lelijke val tot gevolg. Weinig tot geen reactie van fietsenwinkel.nl buiten dat ze een afspraak zouden maken met servicepunt. Wanneer ik vraag om het zadel met pen naar mij op te sturen zodat ik het zelf kan monteren geven ze aan dit niet te doen. Ik zit dus weer erg lang zonder fiets terwijl ik deze nu in tijden van corona zeker nodig heb. Als ik vraag wanneer ik dan wel contact kan opnemen met het servicepunt geven ze aan dit niet te weten omdat deze eerst de werkopdracht moet accepteren. Bovendien komt men met geen enkele oplossing, schadevergoeding, ... voor het feit dat ik weer maar eens brokken heb met deze dure fiets en nu ook nog erg veel last heb van mijn onderrug dankzij de val.
Ook lees ik op internet dat er blijkbaar een terugroep actie geweest is voor mijn model van fiets omdat er problemen waren met een afbrekende bout van de zadelpen. Hier heeft men mij echter nooit van op de hoogte gebracht. Klantendienst geeft aan dat dit bij mijn fiets niet meer het geval was (Whatsapp). Als ik aangeef dat het wel heel toevallig is dat dit mij dan ook gebeurde krijg ik simpelweg te horen: 'een afbrekende zadelpen is iets wat jammer genoeg kan gebeuren'.
Ook handig om op te merken: servicepunt is +8km weg van mijn woning en dus moeilijk om naartoe te fietsen zonder zadel. Ik heb ook geen auto waarmee ik de fiets kan vervoeren. Er was een servicepunt dichterbij (Turnhout, België) maar deze persoon is met de samenwerking gestopt omdat hij zelf ook niet te spreken was over de service en communicatie van fietsenwinkel.nl.
Bovenstaande toont aan dat het niet om onschuldige mankementen gaat maar om bedrog en oplichterij met gevaarlijke gevolgen. Met een kapot licht of de occasionele platte band zoals kan ik leven, met trappers en zadels die afbreken niet. Zijn er nog mensen die zoveel problemen gehad hebben met een Brinckers fiets of fietsenwinkel.nl?