Pagina 1 van 1

Incasso door incassobureau op oude adres nadat ik was verhuisd

Geplaatst: 12 apr 2020 15:18
door Angelovdlee
Goedemiddag

Er is een incassobureau geweest op mijn oude adres op 7 juni 2019 . De reden was dat er op 02-07-2019 een verzoek is gekomen om een bedrag over te maken naar het incassobureau.

Wij zijn officieel verhuisd op 4 november 2018. Nu kwam ik er achter dat er negatieve vermelding stond achter mijn naam bij BKR ben toen zelf naar de instantie gegaan waar het om ging daar ik niet wist waar het vandaan kwam . Op dat moment ben ik zelf in actie gekomen en heb ik het resterende bedrag wat er overgemaakt moest worden overgemaakt .

Nu heb ik onterecht een A3 vermelding staan achter mijn naam

Wat kan ik er aan doen ?

Re: Incasso door incassobureau op oude adres nadat ik was verhuisd

Geplaatst: 12 apr 2020 17:28
door Lady1234
Bitter weinig. U bent verhuisd en u hebt aan uw schuldeiser niet het nieuwe adres doorgegeven.

De data kunnen ook niet kloppen in uw topic.

Re: Incasso door incassobureau op oude adres nadat ik was verhuisd

Geplaatst: 12 apr 2020 17:36
door Arizonakid
Wel vervelend, maar als je niet doorgeeft dat je bent verhuisd, ter goeder trouw neem ik aan, kunnen dit soort dingen gebeuren, en is het eigen schuld. Weinig aan te veranderen, vooral omdat een incassobureau niet na een week te laat betalen al aan de deur staat, en dit dus al langer speelde.

Re: Incasso door incassobureau op oude adres nadat ik was verhuisd

Geplaatst: 12 apr 2020 17:42
door Cro
Ik verwacht dat alles netjes betalen en dan uitzitten tot de coderen over een aantal jaar vanzelf verdwijnt het makkelijkst is.

Re: Incasso door incassobureau op oude adres nadat ik was verhuisd

Geplaatst: 12 apr 2020 17:51
door De Gelaarsde Kat
Als ik e.e.a. hier https://www.bkr.nl/veelgestelde-vragen/ ... overzicht/ lees, dan begrijp ik dat een code 3-notering betekent dat er sprake is van een 'afboeking' of een 'kwijtschelding'. Dat rijmt niet met de stelling van TS dat hij/zij "het resterende bedrag wat er overgemaakt moest worden [heeft] overgemaakt", want dan is de vordering immers gewoon voldaan.

TS, benader de oorspronkelijke schuldeiser en vraag in ieder geval naar een betalingsbewijs, dan heb je in ieder geval het bewijs dat de vordering daadwerkelijk betaald is. Ga daarna in discussie met de BKR.
Of dit veel zin zal hebben weet ik niet; kennelijk is de oorspronkelijke vordering te laat betaald, en aan het feit dat je destijds verhuisd bent en dus te laat hebt kennis genomen van de openstaande vordering heeft het BKR geen boodschap. Ik vrees dat je dus nog wel even aan die codering - 5 jaar als ik het goed begrepen heb - vast zit, maar het lijkt mij wel aangewezen om te bewijzen dat je de vordering inmiddels volledig hebt voldaan.

Re: Incasso door incassobureau op oude adres nadat ik was verhuisd

Geplaatst: 12 apr 2020 17:58
door Angelovdlee
Angelovdlee schreef:
12 apr 2020 15:18
Goedemiddag

Er is een incassobureau geweest op mijn oude adres op 7 juni 2019 . De reden was dat er op 02-07-2019 een verzoek is gekomen om een bedrag over te maken naar het incassobureau.

Wij zijn officieel verhuisd op 4 november 2018. Nu kwam ik er achter dat er negatieve vermelding stond achter mijn naam bij BKR ben toen zelf naar de instantie gegaan waar het om ging daar ik niet wist waar het vandaan kwam . Op dat moment ben ik zelf in actie gekomen en heb ik het resterende bedrag wat er overgemaakt moest worden overgemaakt .

Tevens was ik niet op de hoogte dat er een schuld openstond op mijn naam anders had ik zeker het incasso bureau /schuld eiser geïnformeerd

Nu heb ik onterecht een A3 vermelding staan achter mijn naam

Wat kan ik er aan doen ?

Re: Incasso door incassobureau op oude adres nadat ik was verhuisd

Geplaatst: 12 apr 2020 18:46
door Lady1234
Maar hebt u aan het incassobureau betaald of aan de schuldeiser?

En zoals geschreven is A3 niet correct.

Re: Incasso door incassobureau op oude adres nadat ik was verhuisd

Geplaatst: 16 apr 2020 08:50
door Hawk-Eye
onterechte administratie kun je aan laten passen....

https://www.bkr.nl/mijn-situatie/kan-ik ... aanpassen/