DHL-bezorger weigert naar boven te komen
DHL-bezorger weigert naar boven te komen
Al sinds jaar en dag dat ik in een appartement woon heb ik geregeld gezeur met de bezorgers van DHL. Elke keer komen ze weer met een nieuw excuus waarom ze niet naar boven willen komen. Ook vaak komt het voor dat ze het pakket bij mijn buren afgeven terwijl ik gewoon thuis ben of bij buren op een oneven woonlaag (ik woon op een even woonlaag, twee liften een voor even en eentje voor oneven, als ze dan de lift nemen doen ze maar 'de helft').
Nu met Corona hebben ze een nieuw excuus, ze zeggen dat ze niet meer omhoog mogen van hun werkgever.
Nou heb ik al geregeld klachten ingediend bij DHL over deze problematiek maar verder dan "sorry we gaan de bezorger erop aanspreken en hopgelijk gaat het de volgende keer beter (niet dus)".
Nu vandaag is echter het nog een keertje belachelijker gegaan. Mijn kindje ligt te slapen en de intercom gaat (ja kunnen zij niet weten natuurlijk). Weer een *** verhaal dat ze niet omhoog komen en ik snel zeggen dat ik niet kan komen omdat mijn kindje wakker is geworden en ligt te huilen. In plaats van hun baak doen en omhoog te komen of na te denken besluit meneer nog een keer aan te bellen. Weer opgenomen terwijl mijn kindje nu helemaal over de **** aan het raken is van de bel. Snel open gedaan en terug gerend naar mijn kindje. Wat gebeurd er? Meneer belt nog een keer aan.
Uiteindelijk is hij omhoog gekomen en heeft het pakketje aan mijn buurvrouw afgegeven (dezelfde buurvrouw waarvoor ze paar dagen terug niet omhoog wouden komen terwijl haar voet recentelijk deels is verwijderd in een operatie).
En ja dan neem je contact met ze op en krijg je hetzelfde verhaal en komen ze ermee dat de bezorger het ook niet kon weten dat het kindje sliep (nee bij de eerste keer bellen niet natuurlijk).
Je krijgt gewoon bij hun klantenservice geen fatsoenlijk antwoord en verbetering is nog verder te zoeken.
Wat kun je hier nou aan doen om DHL te dwingen hun werk fatsoenlijk uit te voeren (of beter gezegd DHL te dwingen om hun bezorgers hun werk goed te laten doen).
Ik ga al contact opnemen met mijn rechtsbijstandverzekering onder de module consument maar verwacht hier ook niet echt resultaat van.
Iemand enig idee hoe je dit kan aanpakken in plaats van de grote multinationals gewoon continue hun standaard excuusje horen te geven als je al de moeite neemt om te klagen en uiteindelijk er niks mee te doen...
Nu met Corona hebben ze een nieuw excuus, ze zeggen dat ze niet meer omhoog mogen van hun werkgever.
Nou heb ik al geregeld klachten ingediend bij DHL over deze problematiek maar verder dan "sorry we gaan de bezorger erop aanspreken en hopgelijk gaat het de volgende keer beter (niet dus)".
Nu vandaag is echter het nog een keertje belachelijker gegaan. Mijn kindje ligt te slapen en de intercom gaat (ja kunnen zij niet weten natuurlijk). Weer een *** verhaal dat ze niet omhoog komen en ik snel zeggen dat ik niet kan komen omdat mijn kindje wakker is geworden en ligt te huilen. In plaats van hun baak doen en omhoog te komen of na te denken besluit meneer nog een keer aan te bellen. Weer opgenomen terwijl mijn kindje nu helemaal over de **** aan het raken is van de bel. Snel open gedaan en terug gerend naar mijn kindje. Wat gebeurd er? Meneer belt nog een keer aan.
Uiteindelijk is hij omhoog gekomen en heeft het pakketje aan mijn buurvrouw afgegeven (dezelfde buurvrouw waarvoor ze paar dagen terug niet omhoog wouden komen terwijl haar voet recentelijk deels is verwijderd in een operatie).
En ja dan neem je contact met ze op en krijg je hetzelfde verhaal en komen ze ermee dat de bezorger het ook niet kon weten dat het kindje sliep (nee bij de eerste keer bellen niet natuurlijk).
Je krijgt gewoon bij hun klantenservice geen fatsoenlijk antwoord en verbetering is nog verder te zoeken.
Wat kun je hier nou aan doen om DHL te dwingen hun werk fatsoenlijk uit te voeren (of beter gezegd DHL te dwingen om hun bezorgers hun werk goed te laten doen).
Ik ga al contact opnemen met mijn rechtsbijstandverzekering onder de module consument maar verwacht hier ook niet echt resultaat van.
Iemand enig idee hoe je dit kan aanpakken in plaats van de grote multinationals gewoon continue hun standaard excuusje horen te geven als je al de moeite neemt om te klagen en uiteindelijk er niks mee te doen...
Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen
Ik lees vooral een verhaal over bezorgers, die alles geven om te bezorgen.
Het simpele feit, dat de bezorgers al aan moeten bellen om de flat in te komen, zegt genoeg: niet openbaar toegankelijk, daarmee eindigt de bezorgplicht voor de deur van de flat, bij de brievenbussen.
Het is waanzinnig tijdrovend om in dat soort flats te bezorgen en die tijd wordt niet betaald, kost per adres wel tussen de 5 en 10 minuten meer. Zolang je niet meer wilt betalen voor de verzendkosten, zal dit zo blijven.
Het alternatief is simpel: laat alles op een afhaalpunt bezorgen.
Het simpele feit, dat de bezorgers al aan moeten bellen om de flat in te komen, zegt genoeg: niet openbaar toegankelijk, daarmee eindigt de bezorgplicht voor de deur van de flat, bij de brievenbussen.
Het is waanzinnig tijdrovend om in dat soort flats te bezorgen en die tijd wordt niet betaald, kost per adres wel tussen de 5 en 10 minuten meer. Zolang je niet meer wilt betalen voor de verzendkosten, zal dit zo blijven.
Het alternatief is simpel: laat alles op een afhaalpunt bezorgen.
Laatst gewijzigd door Jablan op 15 apr 2020 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
newmikey
, JozJan
, moutje1919
, GSadventure
, leeuwin58
en Aygulf
vinden dit leuk
-
- Berichten: 32465
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen
Met name de lift zal veel te veel tijd kosten. Wachten tot het ding er is, rustig aan naar boven, pakketje afgeven, is de lift natuurlijk net weer weg... En dat met twee liften, vanwege even en oneven verdiepingen? De bezorger heeft daar geen tijd voor.
Het hierboven geopperde idee om alles bij een afhaalpunt af te laten leveren is eigenlijk best een goede. Kan je kind lekker doorslapen omdat er aanzienlijk minder aangebeld wordt. En je hebt een extra reden om er even uit te 'moeten'.
Het hierboven geopperde idee om alles bij een afhaalpunt af te laten leveren is eigenlijk best een goede. Kan je kind lekker doorslapen omdat er aanzienlijk minder aangebeld wordt. En je hebt een extra reden om er even uit te 'moeten'.
GSadventure
en leeuwin58
vinden dit leuk
Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen
Wat is er mis mee om even naar beneden te lopen en het pakket aan te pakken ?
U heeft het pakket toch besteld ?
De pot verwijt de ketel.
En uw rechtsbijstand inschakelen ? Hoeveel kans denkt u te hebben dat zij ook maar 1 minuut van hun tijd in uw "zaak" gaan steken ?
Misschien moet u een mandje met een lang touw het raam uit gooien wanneer DHL weer bij u aanbelt.
U heeft het pakket toch besteld ?
De pot verwijt de ketel.
En uw rechtsbijstand inschakelen ? Hoeveel kans denkt u te hebben dat zij ook maar 1 minuut van hun tijd in uw "zaak" gaan steken ?
Misschien moet u een mandje met een lang touw het raam uit gooien wanneer DHL weer bij u aanbelt.
moutje1919
, GSadventure
en leeuwin58
vinden dit leuk
Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen
Ik begrijp (als ook een soort "bezorger") heel goed waarom ze niet naar boven komen. Los van de tijd die het kost, is het in deze tijd gewoon niet te doen. De liften gebruiken in een tijd dat je 1,5 meter afstand moet houden? Instappen in een benauwde lift waar net allerlei mensen uitgekomen zijn? Echt niet... m'n gezondheid is me te dierbaar.
Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen
En als uw kindje dan zo van streek raakt door de bel, is het misschien verstandiger die af te zetten als hij of zij slaapt.
Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen
Een afhaalpunt instellen lijkt me wel zo handig!
Oh nee, dan moet u zelf de deur uit.............
Oh nee, dan moet u zelf de deur uit.............
leeuwin58
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen
U heeft al sinds jaar en dag gedoe met die pakketjesbezorgers.
Dan is dé oplossing dus gewoon af laten leveren bij een afhaalpunt en u kunt met de baby op die manier ook lekker een wandeling maken .
Dan is dé oplossing dus gewoon af laten leveren bij een afhaalpunt en u kunt met de baby op die manier ook lekker een wandeling maken .
Aygulf
en moutje1919
vinden dit leuk
Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen
Poststukken die niet door de brievenbus passen, dienen bezorgd te worden aan de deur die het openbaar toegankelijke scheiden van het privaat gedeelte. Gemeenschappelijke ruimten binnen het complex 'achter slot' behoren ook tot het privaat gedeelte.
Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen
misschien omdat u geen klant van DHL bent. De verzender is namelijk klant van DHL, u niet.
Ze te pakken op wat voor hen waardevol is, hun omzet, en dat doet u door niet meer te bestellen bij bedrijven die via DHL verzenden.
Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen
Jeetje.......
Wij vinden de bezorger van PostNL in onze wijk fijner dan die van DHL en/of DPD, dus zorgen wij ervoor dat we waar mogelijk bestellen bij webwinkels die werken met PostNL. En omdat we beiden werken, en we het niet fijn vinden dat onze gepensioneerde buren al te vaak de pakketjes in ontvangst moeten nemen, kiezen we meestal voor een afhaalpunt. (nu met thuiswerken hoeft dat niet).
Kortom, ik mis in uw relaas de eigen inventiviteit, ofwel het denken in oplossingen in plaats van problemen die anderen maar op moeten lossen. Ook jullie kunnen bij bestellen kiezen zoals wij doen, als DHL niet bevalt, en/of gebruik maken van afhaalpunten, om het gaan van de deurbel te verminderen.
Zoals al gezegd, bezorgen is doorgaans tot de 1e dichte deur, en dat is bij huizen een voordeur, en bij flats doorgaans de toegang tot de hal.
Wij vinden de bezorger van PostNL in onze wijk fijner dan die van DHL en/of DPD, dus zorgen wij ervoor dat we waar mogelijk bestellen bij webwinkels die werken met PostNL. En omdat we beiden werken, en we het niet fijn vinden dat onze gepensioneerde buren al te vaak de pakketjes in ontvangst moeten nemen, kiezen we meestal voor een afhaalpunt. (nu met thuiswerken hoeft dat niet).
Kortom, ik mis in uw relaas de eigen inventiviteit, ofwel het denken in oplossingen in plaats van problemen die anderen maar op moeten lossen. Ook jullie kunnen bij bestellen kiezen zoals wij doen, als DHL niet bevalt, en/of gebruik maken van afhaalpunten, om het gaan van de deurbel te verminderen.
Zoals al gezegd, bezorgen is doorgaans tot de 1e dichte deur, en dat is bij huizen een voordeur, en bij flats doorgaans de toegang tot de hal.
Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen
voorwaarden DHL.
Zendingen kunnen niet worden afgeleverd aan postbusadressen of aan postcodes. Zendingen worden afgeleverd aan het adres van de Ontvanger dat door de Afzender is opgegeven, doch worden niet noodzakelijkerwijs aan de met naam genoemde Ontvanger persoonlijk afgeleverd. Zendingen die aan adressen zijn gericht die een centrale ontvangstsruimte hebben, worden afgeleverd tot aan die ruimte.
Lees vooral ook de laatste zin....
voortaan via KPN laten bezorgen OF zelf naar de winkel gaan....
Zendingen kunnen niet worden afgeleverd aan postbusadressen of aan postcodes. Zendingen worden afgeleverd aan het adres van de Ontvanger dat door de Afzender is opgegeven, doch worden niet noodzakelijkerwijs aan de met naam genoemde Ontvanger persoonlijk afgeleverd. Zendingen die aan adressen zijn gericht die een centrale ontvangstsruimte hebben, worden afgeleverd tot aan die ruimte.
Lees vooral ook de laatste zin....
voortaan via KPN laten bezorgen OF zelf naar de winkel gaan....
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 17 apr 2020 14:31
Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen
Ik vind dat ook niet normaal van DHL. Je betaald bezorgkosten, dus dan horen ze ook aan je voordeur te bezorgen. Of je nu in een flat woont of niet. De ene keer kost het meer tijd en bij een 'makkelijk' adres haal je dat weer in. En een afhaalpunt kun je vaak niet kiezen of als je dit achteraf doet, komt je pakket 1 á 2 dagen later. Meestal laat ik bedrijven die via DHL bezorgen zoveel mogelijk links liggen, maar helaas is dit niet altijd mogelijk.
Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen
Bezorgers zijn te belazerd om bij appartementsgebouwen de pakketjes gewoon aan de huisdeur af te leveren. Liefst droppen ze alle pakketjes voor dat gebouw op één adres met de mededeling dat er niemand thuis is. Dat geldt voor de bezorgers van PostNL, DHL, GLS en DPD. Er worden ook vaak pakketjes met enig geweld verkleind, waardoor ze in de brievenbus gepropt kunnen worden. Lijkt mij toch ook niet de bedoeling, er is voor pakketpost betaald, niet voor brievenbuspost. Ook worden pakjes in de gebouwen bij de huisdeur neergezet, zonder aan te bellen. Er zijn diverse bezorgers met diverse methodes.
Bovenstaand veel reacties van bezorgen aan de eerste deur. Ok, de bezorger belt aan en meldt zich via de intercom. Ik verlaat mijn appartement, wacht op de lift, ga met de lift naar beneden en open de deur voor de bezorger. Dit alles met het tempo van een pakketbezorger. Dit per gebouw voor zo'n 4 a 5 pakketjes. Bij het volgende pakketje komt hij denkelijk graag weer zelf naar boven.
Bovenstaand veel reacties van bezorgen aan de eerste deur. Ok, de bezorger belt aan en meldt zich via de intercom. Ik verlaat mijn appartement, wacht op de lift, ga met de lift naar beneden en open de deur voor de bezorger. Dit alles met het tempo van een pakketbezorger. Dit per gebouw voor zo'n 4 a 5 pakketjes. Bij het volgende pakketje komt hij denkelijk graag weer zelf naar boven.
De Gelaarsde Kat
vindt dit leuk
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 17 apr 2020 14:31
Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen
Ja, dat moeten ze wel. De voordeur van de hal van mijn flat is géén afleveradres. En dit is ook geen 'centrale ontvangstruimte'. Dat is wanneer je b.v. in een service- of studentenflat met kamers zonder huisnummer woont.Ze zijn er niet te belazerd voor, ze hoeven het niet én ze worden er niet voor betaald.
-
- Berichten: 32465
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen
Toch zit daar wel je bel en een brievenbus. Brieven worden toch ook niet naar boven gebracht, of wel dan?
Re: DHL-bezorger weigert naar boven te komen
Tenzij iedereen zo door kan lopen naar jouw voordeur, heb je ongelijk. De leverplicht loopt tot de grens tussen publieke en private delen.JeanneSmit schreef: ↑17 apr 2020 15:28Ja, dat moeten ze wel. De voordeur van de hal van mijn flat is géén afleveradres. En dit is ook geen 'centrale ontvangstruimte'. Dat is wanneer je b.v. in een service- of studentenflat met kamers zonder huisnummer woont.Ze zijn er niet te belazerd voor, ze hoeven het niet én ze worden er niet voor betaald.