LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Contact met Ryanair lukte niet en nu ben ik te laat met omboeken

haasje12

Contact met Ryanair lukte niet en nu ben ik te laat met omboeken

Ongelezen bericht door haasje12 »

Hoi allemaal,

Ik heb een probleem met Ryanair, waarbij ik hoop dat jullie me kunnen helpen/adviseren.

Ik heb eind februari een retourvlucht geboekt naar Portugal, voor vertrek 18 mrt (en terug 22 mrt). Op 13 mrt kreeg ik een e-mail van Ryanair waarin ze aangeven dat als je een boeking had in maart en liever niet wilde gaan, dat je dan gratis mocht omboeken. Dat wilde ik direct doen, aangezien de situatie met Corona steeds onzekerder werd. Maar toen ik probeerde om te boeken, zag ik dat ik geen andere data kon kiezen. Via de Facebook van Ryanair kwam ik erachter via reacties van andere mensen dat als je ingecheckt bent voor je vluchten je de data niet meer kan aanpassen, maar dat je dan Ryanair moet contacteren, die kunnen je check-in annuleren. Ik dus vervolgens via telefoon, Messenger, e-mail én live chat iemand proberen te bereiken, maar tevergeefs. Ik heb al die dagen voor mijn vertrek niemand kunnen spreken van Ryanair. Ik heb toen officieel het klachtenformulier ingevuld, mét printscreens van mijn telefoontje, chats, Messenger bericht en email, zodat ze konden zien dat ik alles probeerde om tijdig mijn vlucht om te boeken. Ik hoorde maar niks, dus uiteindelijk heb ik begin april wederom via chat geprobeerd iemand te bereiken. En hallelujah, eindelijk een chat medewerker! Ik legde de situatie uit, en ik was in shock toen ik haar reactie kreeg: Ik had vóór 1 april moeten omboeken, ik was nu te laat. Ondanks al mijn pogingen om ze tijdig te bereiken. Haar is verteld dat ze dit moet terugkoppelen in dit soort situaties, ze kon niks voor mij doen. :shock: Ik heb nog gevraagd of ze het klachtenformulier heeft ontvangen, en dat bevestigde ze, maar het komt er op neer dat ik daar niks van moet verwachten, zal dan dezelfde reactie krijgen..

Kan ik dit nog op een andere manier aanvechten?

Jablan
Contacteer:

Re: Contact met Ryanair lukte niet en nu ben ik te laat met omboeken

Ongelezen bericht door Jablan »

Ik ben bang van niet, zie de andere onderwerpen over dit bedrijf.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

'No show' heet dat.

Waar die datum van 1 april vandaan komt, snap ik niet.

haasje12

Ongelezen bericht door haasje12 »

Ja, ik was al ingecheckt, dat kan al ruim van te voren. En omboeken kan gewoon tot vlak voor vertrek. Maar het gaat erom dat zij dus op geen enkele manier bereikbaar waren, waardoor mij die optie ontnomen is.

Heeft iemand een idee? Ergens waar ik terecht kan?

Gesloten