Pagina 1 van 1

Ontevreden over eetkamerstoelen Sander Meubelstad

Geplaatst: 19 apr 2020 10:25
door peter.klassen
heb van vorige maand 6 eetkamerstoelen in mijn bezit van sanders meubelstad wij zijn een gezin van 2 personen naar een week waren de stoelen al door aan het zitten das klagen bij sanders meubelstad in de winkel geweest op klacht .nl gezet en op facebook hebben ze eindelijk afgelopen donderdag iemand gestuurd om te kijken door de het afstand houden niet gezien dat die man al een brief in zijn hand had hij zij ja ik zie het dat zij doorzitten en wat moet dat geven naar een halfjaar zij hij ik geef het door een paar uur later bericht van sanders met het verhaal dat die man had gezegd dat het geen gegronde reden was ik zag later in de brief die hij had laten liggen bij ons dat daar het zelfde al in stond dus voor hij kwam was dat al afgesproken ik vind dat geen normale zaak hoe wij hier worden behandeld hebben ook nog garantie maar dat steld toch niks voor wil graag van deze stoelen af maar zij hebben niks meer laten horen is voor bijna 1400€ die spaar je niet zo maar bij mekaar toen ik in de winkel was met een stoel kreeg ook nog een leuke reactie hadden wij maar duurdere moeten kopen dan heb je dat niet fijn is dat

Re: Ontevreden over eetkamerstoelen Sander Meubelstad

Geplaatst: 19 apr 2020 12:05
door crazyme
Laatst gewijzigd door Radar op 19 apr 2020 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderator aangepast ter verduidelijking
@ radar
Misschien ook het hele topic even aanpassen ter verduidelijking ? :lol:

Re: Ontevreden over eetkamerstoelen Sander Meubelstad

Geplaatst: 19 apr 2020 12:06
door De Gelaarsde Kat
crazyme schreef:
19 apr 2020 12:05
@ radar
Misschien ook het hele topic even aanpassen ter verduidelijking ? :lol:
Gelukkig, ik ben dus niet de enige, kan er geen touw aan vastknopen. :)

Re: Ontevreden over eetkamerstoelen Sander Meubelstad

Geplaatst: 19 apr 2020 12:24
door witte angora
Je moet er ook geen touw aan vast knopen, dan beschadigen ze nog meer. :wink:

Het is me alleen niet duidelijk wat de topicstarter nu wil. Het gaat om 6 eetkamerstoelen voor zo'n 1400 euro. Dus iets meer dan 200 euro per stoel. Dat zijn, hoewel er goedkopere zijn, inderdaad geen superdure stoelen.

Maar wel apart dat de klachtbehandelaar een brief laat liggen waarop van tevoren al staat wat het uiteindelijke antwoord moet zijn.

Wat ik me afvraag is: hoe kan het dat ze doorzitten, en wat wordt daar onder verstaan? Is echt de hele zitting doorgezakt, of is de stof beschadigd door het zitten?

Re: Ontevreden over eetkamerstoelen Sander Meubelstad

Geplaatst: 19 apr 2020 12:24
door tttlocke
Ja, het staat er beroerd en waarschijnlijk in strijd met de huisregels, maar het lijkt erop dat TS toch op één of andere manier wel een punt heeft.
Mooi ook om te zien dat in 'klacht.nl' de punt niet weggelaten is.

Re: Ontevreden over eetkamerstoelen Sander Meubelstad

Geplaatst: 19 apr 2020 12:33
door Jablan
misschien wordt het zo duidelijker?
peter.klassen schreef:
19 apr 2020 10:25
Ik heb sinds vorige maand 6 eetkamerstoelen in mijn bezit van sanders meubelstad.
Wij zijn een gezin van 2 personen.
Na een week waren de stoelen al door aan het zitten.
Met deze klacht bij sanders meubelstad in de winkel geweest, op klacht.nl gezet en op facebook.
Eindelijk hebben ze afgelopen donderdag iemand gestuurd om te kijken.
Door het afstand houden niet gezien, dat die man al een brief in zijn hand had.
Hij zei: 'ja, ik zie het, dat ze doorzitten, en wat moet dat geven na een halfjaar, ik geef het door.'
Een paar uur later bericht van sanders met het verhaal, dat die man had gezegd, dat het geen gegronde reden was.
Ik zag later in de brief, die hij had laten liggen bij ons, dat daar hetzelfde al in stond, dus voordat hij kwam, was dat al afgesproken.
Ik vind dat geen normale zaak, hoe wij hier worden behandeld.
We hebben ook nog garantie, maar dat stelt toch niks voor.
Wil graag van deze stoelen a,f maar zij hebben niks meer laten horen.
Is voor bijna 1400€, die spaar je niet zo maar bij mekaar.
Toen ik in de winkel was met een stoel, kreeg ik ook nog een leuke reactie: 'Hadden wij maar duurdere moeten kopen, dan heb je dat niet.'
Fijn is dat.

Re: Ontevreden over eetkamerstoelen Sander Meubelstad

Geplaatst: 19 apr 2020 12:51
door NeoDutchio
Even resume, in 1 maand tijd gaan stoelen doorzitten, gaat u klagen in de winkel, op klacht.nl en op facebook. En pas afgelopen donderdag kwam er iemand langs? Van mij had u langer mogen wachten. U denkt dat er Sanders een blik mensen heeft die meteen komt opdraven? en dan ook nog in tijd van corona? Als u een klacht indient wordt deze in behandeling genomen en wordt er iemand ingepland. In normale tijden gaan daar dagen overheen, en in tijden van corona helemaal. Pasen zat er ook nog tussen waardoor werkdagen uitvielen.

Verder is het een onleesbare tekst waar niemand uit kan halen wat nu het probleem, de oorzaak of de oplossing zou kunnen zijn. Ik heb al even gezocht op facebook en klacht.nl, maar u hebt nog geen klacht ingediend tegen de verkoper die u een slechte laptop/toetsenbord verkocht heeft.

Re: Ontevreden over eetkamerstoelen Sander Meubelstad

Geplaatst: 19 apr 2020 12:57
door De Gelaarsde Kat
Als ik het dus goed begrepen heb, zijn die stoelen dus al na één week 'doorgezeten' (wat dat ook moge inhouden)?
Dat lijkt me toch echt een duidelijk geval van non-conformiteit. Ook al gaat het dus niet om dure stoelen (ik vind meer dan € 200,= per stoel zelf toch echt wel een serieus bedrag). Zelfs van kringloop-'kwaliteit' mag je toch echt meer verwachten.

Dat van die brief is wel heel erg raar inderdaad, en sowieso onacceptabel.

Dit gezegd hebbende, een nadere toelichting op wat 'doorzitten' precies betekent zou welkom zijn. De vermelde tijdspanne m.b.t. deze klachtprocedure komt op mij ook al niet helemaal realistisch over.

Re: Ontevreden over eetkamerstoelen Sander Meubelstad

Geplaatst: 19 apr 2020 13:01
door NeoDutchio
En nu het echt verhaal: https://www.klacht.nl/sanders-meubelsta ... vreden-84/
Op 12 maart 2020 zijn de stoelen ontvangen en op 26 maart is de klacht gemeld. Bij 1 stoel blijkt deze doorgezeten te zijn. Ook is er een probleem dat er schijnbaar schuim uit de handvaten komen.
Met de stoel naar winkel gaan heeft geen nut. Daar werken verkopers, geen monteurs. Dus is er een afspraak ingepland dat er iemand thuis komt kijken. Geen vreemde zet.

Waarom de klacht afgewezen wordt is een raadsel. Wellicht kan TS foto's plaatsen van de armleuningen. Nu lijkt het meer een wraaktopic aangezien er inhoudelijk niets gezegd wordt.

Re: Ontevreden over eetkamerstoelen Sander Meubelstad

Geplaatst: 22 apr 2020 15:30
door Hawk-Eye
schakel CBW in

Re: Ontevreden over eetkamerstoelen Sander Meubelstad

Geplaatst: 22 apr 2020 17:22
door 16again
Hawk-Eye schreef:
22 apr 2020 15:30
schakel CBW in
CBW doet niets voor consument
Voorheen kon je bij de geschillencommissie terecht:
https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... ies/wonen/
Dat lijkt opgedoekt en vervangen door:
https://www.uitgesprokenzaak.nl/

Re: Ontevreden over eetkamerstoelen Sander Meubelstad

Geplaatst: 23 apr 2020 08:56
door Hawk-Eye
16again schreef:
22 apr 2020 17:22
Hawk-Eye schreef:
22 apr 2020 15:30
schakel CBW in
CBW doet niets voor consument
Voorheen kon je bij de geschillencommissie terecht:
https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... ies/wonen/
Dat lijkt opgedoekt en vervangen door:
https://www.uitgesprokenzaak.nl/


lees punt 3 even....

https://www.cbw-erkend.nl/garanties-wonen

Re: Ontevreden over eetkamerstoelen Sander Meubelstad

Geplaatst: 23 apr 2020 09:20
door crazyme
Hawk-Eye schreef:
23 apr 2020 08:56
16again schreef:
22 apr 2020 17:22
Hawk-Eye schreef:
22 apr 2020 15:30
schakel CBW in
CBW doet niets voor consument
Voorheen kon je bij de geschillencommissie terecht:
https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... ies/wonen/
Dat lijkt opgedoekt en vervangen door:
https://www.uitgesprokenzaak.nl/


lees punt 3 even....

https://www.cbw-erkend.nl/garanties-wonen
Klik dan even door naar de nieuwe voorwaarden en zie onder artikel 20 dat een nieuwe organisatie de geschillen behandelt.

Re: Ontevreden over eetkamerstoelen Sander Meubelstad

Geplaatst: 23 apr 2020 14:21
door Hawk-Eye
gelezen en dat mogen ze dan wel eens op de site aanpassen....

https://www.uitgesprokenzaak.nl

Re: Ontevreden over eetkamerstoelen Sander Meubelstad

Geplaatst: 23 apr 2020 15:11
door mr. Monique Ferwerda
Dag. Wat u moet doen is de verkoper schriftelijk in gebreke stellen omdat hij producten aan u heeft verkocht die niet aan uw gerechtvaardigde verwachting voldoet. U hebt wettelijk recht op herstel dan kosteloze vervanging, maar als vervanging of herstel wederom tot dezelfde klachten zal leiden, en u kunt dit ook beargumenteren, dan heeft u recht op ontbinding en prijsteruggave. Het laatste recht hangt samen met de prijs/ kwaliteit verhouding en zal uw eis moeten zijn gebaseerd op zowel non conformiteit en dwaling.De stoelen fotograferen, niet meer gebruiken en opbergen.

Re: Ontevreden over eetkamerstoelen Sander Meubelstad

Geplaatst: 23 apr 2020 15:44
door alfatrion
Er moet natuurlijk wel in gesprek worden gegaan, maar een ingebrekestelling is geen vereiste. Zie titel 7.1 BW.

Re: Ontevreden over eetkamerstoelen Sander Meubelstad

Geplaatst: 23 apr 2020 15:53
door mr. Monique Ferwerda
Dat is het ook niet maar gezien de opstelling van verkoper misschien wel beter , bovendien kennen we niet alle toekomstig verweer.

Re: Ontevreden over eetkamerstoelen Sander Meubelstad

Geplaatst: 23 apr 2020 15:56
door tttlocke
Goeie comeback zo te zien.

Re: Ontevreden over eetkamerstoelen Sander Meubelstad

Geplaatst: 23 apr 2020 21:34
door alfatrion
Ik zou in dit stadium ook zeker je klacht uiten en in het algemeen zou ik dat schriftelijk doen. Dat hoeft alleen niet middels een ingebrekestelling.