LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verschil in gewerkte uren en uitbetalingen

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
cor69

Verschil in gewerkte uren en uitbetalingen

Ongelezen bericht door cor69 »

Vanaf 1 augustus 2019 ben ik werkzaam als Service Engineer bij de Nederlands/Belgische afdeling van een internationaal bedrijf in apparatuur voor kritische netwerken. Aanvankelijk aangenomen met een hoger salaris, maar nu blijken de secundaire arbeidsvoorwaarden toch minder aantrekkelijk en ronduit teleurstellend te zijn als bij mijn vorige wergever; blijkbaar een kwestie van slecht onderhandelen, maar goed, het is een mooie job, dus life goes on!

Braaf vul ik elke week naar eer en geweten mijn timesheet in met alle gewerkte uren, overuren, reisuren, enz in en die worden dan door mijn supervisor goedgekeurd. So far, so good. Daarna worden deze uren verwerkt (ge-outsourced; dat is goedkoper) in Roemenië en de resultaten teruggestuurd naar de 'lokale' HR functionaris. Gaandeweg begon mij toch het gevoel te bekruipen dat er e.e.a. niet geheel klopt en ben alle uren vanuit mijn goedgekeurde timesheets gaan vergelijken met mijn loonstaten en rekening houdende dat cumulatieven een betaalperiode achter lopen, ben ik tot de ontdekking gekomen dat er over 2019 (dus 5 maanden) een wezenlijk verschil zit in het aantal uren en uitbetalingen, nl. ruim €312,-. Ik heb dit gemeld aan miijn HR functionaris en krijg het antwoord dat het uitgezocht gaat worden en dat ik er z.s.m. uitsluitsel over krijg. Na een te lange radiostilte heb ik het nogmaals opgerakeld, maar geen respons. Ik wil geen vingers wijzen en neem aan dat er een misverstand gaande is, maar ik heb geen vertrouwen in de manier hoe de salarisadministratie afgehandeld wordt; ook dat heb ik aan HR op een fatsoenlijke mainier kenbaar gemaakt.
Wat moet ik hier nou nog meer aan doen? Weer aankaarten? Hoger opzoeken bij het hoogste management? Het moet toch niet zo wezen dat ik mijn eigen salarisadministratie zou moeten controleren? Ik vrees dat dit dan tegen mij gaat werken en mijn eigen glazen ingooi.

Moneyman

Re: Verschil in gewerkte uren en uitbetalingen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kijkend naar je topic ben je prima in staat om helder en constructief te formuleren. Dan gooi je echt niet zo gauw je eigen glazen in. Dus ja, zoek dat gesprek. Kom je er met HR niet uit, ga dan naar je leidinggevende.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Is het niet zo dat er een verplichte pauze van bijvoorbeeld een kwartier wordt afgehouden. Bij ons is dat ook zo. Wij klokken in, vertrekken vervolgens bij het bedrijf en klokken uit als we klaar zijn. Er wordt standaard een kwartier pauze afgeteld en die mag je gewoon pakken als je wil, zelfs meer, dat kun je in de bus registreren, maar dat kwartier is wettelijk verplicht. Zelf pak ik dat kwartier eigenlijk nooit.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Je zou eens een collega kunnen vragen hoe dat bij hem gaat ? Gaat deze collega ook verhaal halen dan dan de beste HR medewerker maar beter heel snel met antwoorden komen.

kwaak

Ongelezen bericht door kwaak »

misschien bij HR een balletje opgooien of jij soms de enige bent met dat probleem en of het daarom zo lang duurt om iets op te lossen wat jij al hebt uitgerekend of dat je (alleen of met HR) eens bij al je collega's gaat vragen of zij het ook willen controleren of is er een OR?

Hawk-Eye

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

62,40 p/mnd, 12,50 p/wk, 2,50 p/dg, zou zo maar een kwartier pauze kunnen zijn al is dit dan wel een heel laag bedrag, zit er niet iets in je reiskosten of zo???

Gesloten