Pagina 1 van 2

Ziggo in coronatijd

Geplaatst: 21 apr 2020 10:24
door MarjaVermeulen
Vandaag 21april 2020 gaat het modem kapot. Op 29 april kan er iemand langs komen.
In deze Coronatijd waar iedereen thuis moet werken laten zij ons nacht dagen zonder internet zitten. Mijn man is flexwerker en kan dus al die dagen niet werken. Dat betekend minstens een week.geen inkomen en maar hopen dat het zijn opdracht niet gaat kosten.
Volgens Ziggo is dat "jammer".
Voor ons is het verschrikkelijk.

Re: Ziggo in coronatijd

Geplaatst: 21 apr 2020 10:42
door Moneyman
Dan koop je als noodoplossing toch even een ander modem, of je vraagt je vrienden en familie wie er nog één heeft liggen? Da's hoe dan ook een stuk goedkoper dan een week niet werken...

Re: Ziggo in coronatijd

Geplaatst: 21 apr 2020 10:51
door witte angora
Is er in de buurt geen winkel open waar je zo'n modem af kunt halen? Kijk hier maar eens:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/abo ... ct/winkels

Re: Ziggo in coronatijd

Geplaatst: 21 apr 2020 10:53
door Lady1234
Of misschien even de wifi gegevens van de buren vragen?

Re: Ziggo in coronatijd

Geplaatst: 21 apr 2020 10:55
door Theotrucker
En anders een handy als hotspot gebruiken? Er zijn wel mogelijkheden om tijdelijk een hogere bundel aan te schaffen.

Re: Ziggo in coronatijd

Geplaatst: 21 apr 2020 10:57
door berndv
Ik kan nu wel gaan zeggen dat als er zakelijke belangen op het spel staan, waarom vertrouwen op een consumentenaansluiting, in plaats van een zakelijke aansluiting met bijbehorende SLA. Maar dat doe ik niet. :D

Denk in oplossingen. Ziggo wordt pas de 29e of later, dus dat gaat hem niet worden, al klimt u in de hoogste boom, eerder wordt het niet. Al gaat u van alles aanvechten, geschillencommissies of klachtenprocedures, voor de 29e zal dat geen uitkomst bieden. En de reden geeft u eigenlijk zelf ook al aan:
MarjaVermeulen schreef:
21 apr 2020 10:24
In deze Coronatijd waar iedereen thuis moet werken
Juist omdat iedereen thuis moet werken, worden verbindingen, verdeelstations en alles wat er op het traject zit meer belast en zullen er eerder storingen naar boven komen, die normaliter niet merkbaar zijn.

Oplossing? Er zijn er meerdere te bedenken, maar ik zou het gaan zoeken in mobiele oplossingen, 4G MiFi. Kost misschien iets in aanschaf en bundel, maar goed, kwijtraken van opdrachten en klanten kost denk ik meer op de lange termijn.

Re: Ziggo in coronatijd

Geplaatst: 21 apr 2020 11:15
door Bob Schurkjens
Waarom stuurt Ziggo geen nieuw modem op? Die zou je dan al morgen in huis hebben.

Re: Ziggo in coronatijd

Geplaatst: 21 apr 2020 11:19
door Moneyman
Ik zie overigens dat het modem vandaag pas kapot is gegaan. Toch staat er nu al een topic hier, je beschikt dus blijkbaar wel over internet.

Zou je dan niet gewoon even snel een noodoplossing creëren (opties genoeg), terwijl je ondertussen probeert Ziggo tot meer spoed te manen?

Heeft Ziggo ook aangegeven waaróm het tot de 29e duurt?

Re: Ziggo in coronatijd

Geplaatst: 21 apr 2020 11:20
door ZeerPrivé
MarjaVermeulen schreef:
21 apr 2020 10:24
Vandaag 21april 2020 gaat het modem kapot. Op 29 april kan er iemand langs komen.

Er is bij mij nog nooit een monteur langs gekomen om het modem te vervangen. Die wordt gewoon opgestuurd met Postnl, heb je hem binnen 2 dagen.

Re: Ziggo in coronatijd

Geplaatst: 21 apr 2020 17:58
door Lady1234
Dat is zeven uur geleden al geopperd. 😃😃

Re: Ziggo in coronatijd

Geplaatst: 21 apr 2020 18:29
door Arizonakid
TS komt toch nooit meer terug, dus alle goedbedoelde en handige oplossingen komen niet aan.
Jammer, want alle hulp lijkt me welkom, als je zelf dit soort dingen niet kan bedenken maar wel direct gaat huilen op internet.

Re: Ziggo in coronatijd

Geplaatst: 24 apr 2020 18:31
door TheDap
Moneyman schreef:
21 apr 2020 10:42
Dan koop je als noodoplossing toch even een ander modem, of je vraagt je vrienden en familie wie er nog één heeft liggen? Da's hoe dan ook een stuk goedkoper dan een week niet werken...
Dat zou geen probleem zijn maar Ziggo laat je die niet aansluiten. Alleen hun eigen apparatuur is toegestaan.

Re: Ziggo in coronatijd

Geplaatst: 25 apr 2020 13:09
door Lady1234
Van de week telefoontje van Ziggo, klanttevredenheidsonderzoek. Nou zijn er regelmatig wat klachten over wifi. Medewerker zegt, ja u hebt ook wel een oud type modem. Wilt u een nieuwe? Graag, maar ik ga die oude niet terugsturen, want jullie gooien hem ook weg. Hoefde niet.
Volgende ochtend om half negen werd het nieuwe modem bezorgd.

Re: Ziggo in coronatijd

Geplaatst: 25 apr 2020 21:13
door Moneyman
TheDap schreef:
24 apr 2020 18:31
Moneyman schreef:
21 apr 2020 10:42
Dan koop je als noodoplossing toch even een ander modem, of je vraagt je vrienden en familie wie er nog één heeft liggen? Da's hoe dan ook een stuk goedkoper dan een week niet werken...
Dat zou geen probleem zijn maar Ziggo laat je die niet aansluiten. Alleen hun eigen apparatuur is toegestaan.
Vandaar dat ik een TP-Link Archer C3200 gebruik op mijn Ziggo-aansluiting...

Re: Ziggo in coronatijd

Geplaatst: 25 apr 2020 22:17
door 16again
Moneyman schreef:
25 apr 2020 21:13
TheDap schreef:
24 apr 2020 18:31
Moneyman schreef:
21 apr 2020 10:42
Dan koop je als noodoplossing toch even een ander modem, of je vraagt je vrienden en familie wie er nog één heeft liggen? Da's hoe dan ook een stuk goedkoper dan een week niet werken...
Dat zou geen probleem zijn maar Ziggo laat je die niet aansluiten. Alleen hun eigen apparatuur is toegestaan.
Vandaar dat ik een TP-Link Archer C3200 gebruik op mijn Ziggo-aansluiting...
Wellicht heb je de eigen router achter het ziggo modem aangesloten.

Re: Ziggo in coronatijd

Geplaatst: 25 apr 2020 22:21
door Moneyman
Dan zou ik voorgaande posts toch niet schrijven... :roll:

Re: Ziggo in coronatijd

Geplaatst: 25 apr 2020 22:23
door Komkommertijd
Ziggo wil voor verkoop van dure betaal kanalen en update's dat je hun modem gebruikte.

Maar Moneyman is beslist niet de enige hier die eigenwijs genoeg is en zelf een Ziggo kabel geschikt zelf gekocht kastje plaatste met ietsje betere dan de normale waar we in de rest van NL het moeten doen.

Zonder Ziggo zooi en niet alleen kale Router is best mogelijk.

Re: Ziggo in coronatijd

Geplaatst: 25 apr 2020 22:29
door Moneyman
Sterker nog, een en ander is keurig door de ziggo monteur zélf werkend opgeleverd.

Re: Ziggo in coronatijd

Geplaatst: 25 apr 2020 23:55
door 16again
Moneyman schreef:
25 apr 2020 22:21
Dan zou ik voorgaande posts toch niet schrijven... :roll:
Je TP-Link Archer C3200 router heeft alleen een RJ45 ethernet WAN connector. Daar kun je niet direct de Ziggo coax of glas aansluiting die je huis in komt op in prikken

Re: Ziggo in coronatijd

Geplaatst: 26 apr 2020 00:09
door Justmeagain
@Moneyman .
Ik werd erg nieuwsgierig naar de TP-Link Archer C3200 maar volgens tp link en de gebruiksaanwijzingis het toch echt een router en geen modem router combi.
Hoe heeft u dit zonder modem werkend gekregen?