LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Speel voetbalcompetitie uit met kinderen en jongeren als publiek

rhen
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 apr 2020 16:37
Contacteer:

Re: Speel voetbalcompetitie uit met kinderen en jongeren als publiek

Ongelezen bericht door rhen »

witte angora schreef:
27 apr 2020 19:59
juliomariner schreef:
27 apr 2020 19:52
Van mij mag alle voetbal failliet. Zijn we ook af van dat infantiele gedrag van sommigen tijdens interlands.
+1
Je zou het niet jammer vinden van al die honderdduizenden kinderen die hun favoriete club failliet zien gaan?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Speel voetbalcompetitie uit met kinderen en jongeren als publiek

Ongelezen bericht door sjohie »

Wat je ziet is dat de grote clubs de beeldvorming bepalen, niet geholpen door bloggende/patsende spelers met hun bling bling etc, terwijl bij het gros van de clubs de spelers zeker niet zo exorbitant verdienen, en in het geval van de keukenconcurrent divisie meestal rondom modaal zitten. Verder hebben die clubs, en de stadions die ze soms huren, ook veel "gewoon" personeel in dienst, eigenlijk net als normale bedrijven. Dus veel clubs komen bij gebrek aan inkomsten, nu echt in de problemen, en veel personeel daar moeten vrezen voor hun baan. Dus dat dáár ook een helpende hand toegestoken zou moeten worden, vind ik wel te billijken.

angel1978
Berichten: 10996
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Speel voetbalcompetitie uit met kinderen en jongeren als publiek

Ongelezen bericht door angel1978 »

sjohie schreef:
28 apr 2020 10:41
Wat je ziet is dat de grote clubs de beeldvorming bepalen, niet geholpen door bloggende/patsende spelers met hun bling bling etc, terwijl bij het gros van de clubs de spelers zeker niet zo exorbitant verdienen, en in het geval van de keukenconcurrent divisie meestal rondom modaal zitten. Verder hebben die clubs, en de stadions die ze soms huren, ook veel "gewoon" personeel in dienst, eigenlijk net als normale bedrijven. Dus veel clubs komen bij gebrek aan inkomsten, nu echt in de problemen, en veel personeel daar moeten vrezen voor hun baan. Dus dat dáár ook een helpende hand toegestoken zou moeten worden, vind ik wel te billijken.
Volgens mij heeft de Uefa net 4,3 miljoen beschikbaar gesteld. Dat zou een behoorlijk stuk moeten schelen.. als het geld ook op de plek komt waar het hoort..

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Speel voetbalcompetitie uit met kinderen en jongeren als publiek

Ongelezen bericht door tttlocke »

Peanuts.

angel1978
Berichten: 10996
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Speel voetbalcompetitie uit met kinderen en jongeren als publiek

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ik denk dat een eerste divisie club heel blij is met die peanuts.. maar dan moeten ze wel daar terecht komen.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Speel voetbalcompetitie uit met kinderen en jongeren als publiek

Ongelezen bericht door tttlocke »

Zeker. Die € 100.000 zal vast welkom zijn.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Speel voetbalcompetitie uit met kinderen en jongeren als publiek

Ongelezen bericht door sjohie »

angel1978 schreef:
28 apr 2020 11:08
Ik denk dat een eerste divisie club heel blij is met die peanuts.. maar dan moeten ze wel daar terecht komen.
Een modaal salaris kost een werkgever met alle premies etc, rond de 60.000 euro maand, dus die vier miljoen zou genoeg zijn voor ~65 normale maandsalarissen, dus voor de vuist weg 65 niet spelers. Daarmee gaan ze een club als Emmen of GAE niet redden, en een hele competitie al helemaal niet, want er zijn natuurlijk ook veel kosten bovenop die salarissen.

Maar goed, er zitten wat lelijke haken en ogen aan serieus geld steken in betaald voetbal, ze vragen een paar honderd miljoen meen ik?

juliomariner
Berichten: 4864
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Speel voetbalcompetitie uit met kinderen en jongeren als publiek

Ongelezen bericht door juliomariner »

Het is bedoelt als ondersteuning. Het hele schadebedrag wordt in het bedrijfsleven ook niet vergoed.
Als een club zo goed als geen reserve heeft hebben ze dus iets niet goed gedaan. In het normale bedrijfsleven gaat zo'n bedrijf dus gewoon failliet en hoeft niet te rekenen op ondersteuning van gemeente provincie of rijk. Ik zie niet in waarom dat voor een voetbalbedrijf wel zou moeten.

witte angora
Berichten: 30906
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Speel voetbalcompetitie uit met kinderen en jongeren als publiek

Ongelezen bericht door witte angora »

Als we nu eens beginnen met essentiële bedrijven die gered moeten worden te onderscheiden van niet-essentiële bedrijven die hierin wat minder prioriteit krijgen. In welke groep valt dan het voetbal?

angel1978
Berichten: 10996
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Speel voetbalcompetitie uit met kinderen en jongeren als publiek

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:
28 apr 2020 11:21
Als we nu eens beginnen met essentiële bedrijven die gered moeten worden te onderscheiden van niet-essentiële bedrijven die hierin wat minder prioriteit krijgen. In welke groep valt dan het voetbal?
Dat ligt eraan wie je het vraagt :wink:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Speel voetbalcompetitie uit met kinderen en jongeren als publiek

Ongelezen bericht door sjohie »

witte angora schreef:
28 apr 2020 11:21
Als we nu eens beginnen met essentiële bedrijven die gered moeten worden te onderscheiden van niet-essentiële bedrijven die hierin wat minder prioriteit krijgen. In welke groep valt dan het voetbal?
Ik denk dat het erg afhangt van wie je die vraag stelt. Laat ik het zo zeggen, is de baan van een secretaresse bij zeg een advocatenkantoor, meer/minder/evenveel waard als een die van een secretaresse bij zeg de Graafschap? In beide gevallen is het een normaal verdienend persoon, die normaal nuttig werk doet, in een branche waar soms kopstukken veel geld verdienen, en die beiden erg wordt geraakt door de crisis?

Nijogeth
Berichten: 10053
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Speel voetbalcompetitie uit met kinderen en jongeren als publiek

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Essentieel uiteraard. Als je ziet hoeveel mensen er geraakt zouden worden als het voetbal omvalt, dan kom je al gauw op de halve bevolking van Nederland.

witte angora
Berichten: 30906
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Speel voetbalcompetitie uit met kinderen en jongeren als publiek

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach, die oranje flodderhoedjes kun je ook met Prinsjesdag op zetten, ja toch?

Nijogeth
Berichten: 10053
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Speel voetbalcompetitie uit met kinderen en jongeren als publiek

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik heb het niet alleen over de supporters van FC Volendam.

angel1978
Berichten: 10996
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Speel voetbalcompetitie uit met kinderen en jongeren als publiek

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
28 apr 2020 12:22
Essentieel uiteraard. Als je ziet hoeveel mensen er geraakt zouden worden als het voetbal omvalt, dan kom je al gauw op de halve bevolking van Nederland.
Essentieel heeft natuurlijk niets met de hoeveelheid mensen te maken. Dan moeten iets meer mensen op zoek naar een andere hobby, Poe Poe..
Je kan het belangrijker vinden dan een andere hobby als sjoelen ( onderschat het plaatselijke belang daar niet van )..

Maar essentieel is de zorg, onderwijs, voedselvoorziening, openbare orde. De rest is alleen vermaak. Ook belangrijk maar zeker niet essentieel

Lady1234
Berichten: 27203
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Speel voetbalcompetitie uit met kinderen en jongeren als publiek

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als er wel voetbal is, is het ook niks. 😀

angel1978
Berichten: 10996
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Speel voetbalcompetitie uit met kinderen en jongeren als publiek

Ongelezen bericht door angel1978 »

Misschien creëert het wel ruimte zodat er echt iets op televisie komt?

Nijogeth
Berichten: 10053
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Speel voetbalcompetitie uit met kinderen en jongeren als publiek

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Als ik het zo zie is er ruimte zat op televisie, maar die wordt vooral gevuld door de grootste onzin. Wat mij betreft wordt de hele zaterdagavond van de buis afgehaald, want ik heb sinds de coronacrisis nu 2 zaterdagavonden thuis gezeten en naar tv gekeken en er is echt helemaal niets op.

Lady1234
Berichten: 27203
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Speel voetbalcompetitie uit met kinderen en jongeren als publiek

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Geef eens een paar euro uit aan Netflix of zo.

angel1978
Berichten: 10996
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Speel voetbalcompetitie uit met kinderen en jongeren als publiek

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
28 apr 2020 17:37
Als ik het zo zie is er ruimte zat op televisie, maar die wordt vooral gevuld door de grootste onzin. Wat mij betreft wordt de hele zaterdagavond van de buis afgehaald, want ik heb sinds de coronacrisis nu 2 zaterdagavonden thuis gezeten en naar tv gekeken en er is echt helemaal niets op.
Laten we het hele weekend maar schrappen dan.

Gesloten