Probleem met nieuwe ANWB Mobiliteitskaart?
Geplaatst: 25 apr 2020 16:07
Sinds begin 2020 heeft ANWB alle zakelijke klanten van de ANWB Tankpas gevraagd om over te stappen op de nieuwe ANWB Mobiliteitskaart. Een soort combi-product van de firma Radiuz, die je ook kunt gebruiken als OV-chipkaart of om te betalen in de taxi of Uber.
Klinkt leuk, maar mijn bedrijf gebruikt deze kaart primair voor 1 ding: om te tanken. En laat dat nou precies de functie zijn die niet meer werkt met deze nieuwe kaart.
Bij onbemande tankstations (of self-service kaartautomaten aan de pomp) geeft de kaartautomaat aan dat de kaart niet herkend wordt. Hoe we de kaart ook in het apparaat stoppen.
Volgens medewerkers van het tankstation komt dit omdat de nieuwe kaart geen chip heeft, alleen een magneetstrip. En dus moet je altijd naar binnen om te betalen bij een medewerker die de kaart door een apparaat moet swipen. Maar bij onbemande tankstations is dit geen optie, aangezien die automaten dan de enige betaalmogelijkheid zijn.
Ik heb al even gegoogled maar ik vind weinig mensen die ditzelfde probleem ervaren. Dus misschien ligt het aan ons. Vandaar dit forumbericht: zijn er meer mensen die niet kunnen betalen aan de pomp met de nieuwe ANWB Mobiliteitskaart? Of een Radiuz tankpas? Is het op te lossen? Of zijn we gewoon gedowngrade naar een waardeloos product (de oude ANWB tankpas werkte overal prima!)
Ik vind het trouwens ook heel vreemd dat ANWB op haar website zegt dat je met de kaart bij ELK tankstation in Nederland kunt betalen. Ze verwijzen dan door naar een kaart van DKV-tankstations, waar juist heel veel tankstations bij mij in de buurt niet op staan. Als je echt alleen bij DKV stations kunt betalen met deze kaart, is de informatie op hun website dus sowieso bijzonder misleidend.
Hier wat foto's van de betaalautomaten die ik bedoel (en dus ook geen contactloos betalen ondersteunen):
Klinkt leuk, maar mijn bedrijf gebruikt deze kaart primair voor 1 ding: om te tanken. En laat dat nou precies de functie zijn die niet meer werkt met deze nieuwe kaart.
Bij onbemande tankstations (of self-service kaartautomaten aan de pomp) geeft de kaartautomaat aan dat de kaart niet herkend wordt. Hoe we de kaart ook in het apparaat stoppen.
Volgens medewerkers van het tankstation komt dit omdat de nieuwe kaart geen chip heeft, alleen een magneetstrip. En dus moet je altijd naar binnen om te betalen bij een medewerker die de kaart door een apparaat moet swipen. Maar bij onbemande tankstations is dit geen optie, aangezien die automaten dan de enige betaalmogelijkheid zijn.
Ik heb al even gegoogled maar ik vind weinig mensen die ditzelfde probleem ervaren. Dus misschien ligt het aan ons. Vandaar dit forumbericht: zijn er meer mensen die niet kunnen betalen aan de pomp met de nieuwe ANWB Mobiliteitskaart? Of een Radiuz tankpas? Is het op te lossen? Of zijn we gewoon gedowngrade naar een waardeloos product (de oude ANWB tankpas werkte overal prima!)
Ik vind het trouwens ook heel vreemd dat ANWB op haar website zegt dat je met de kaart bij ELK tankstation in Nederland kunt betalen. Ze verwijzen dan door naar een kaart van DKV-tankstations, waar juist heel veel tankstations bij mij in de buurt niet op staan. Als je echt alleen bij DKV stations kunt betalen met deze kaart, is de informatie op hun website dus sowieso bijzonder misleidend.
Hier wat foto's van de betaalautomaten die ik bedoel (en dus ook geen contactloos betalen ondersteunen):