Pagina 1 van 3

Ketelservice Noord laat je zitten met gaslek (service abonnement)

Geplaatst: 26 apr 2020 14:34
door bakkerw-36
BIZARRE ervaring met Ketelservice Noord.

Op 9 April 2020, constateerden wij een gaslekkage te zijn bij de CV-ketel.

Wij hebben al 2,5 jaar een service abonnement bij dit bedrijf dus gebeld en gevraagd of er zo snel mogelijk een monteur langs kon komen.

De telefoniste moest overleggen met de monteur. Nadat er contact is geweest met de monteur hoorde ik dat er Vrijdag 17 April een monteur langs kan komen. Dit was volgens de telefoniste dezelfde monteur die onze CV-Ketel in Februari een service beurt heeft gegeven, dit zijn de exacte woorden:

“Er kan volgens de monteur geen gaslekkage zijn omdat hij hem 2 maanden terug nog een service beurt heeft gegeven”

Het wordt nog leuker. Onderstaande opmerking werd gemaakt omdat de cv-ketel nog werkte (met gaslekkage wel te verstaan):

“Ik vind het heel vervelend voor u, maar er is geen storing, dus ik kan niks doen.”

Toen ik aangegeven had dat dit onacceptabel is en dat het service abonnement op deze manier zinloos is, werd er gezegd:

“Als u wilt, kan ik uw service abonnement nu per direct opzeggen.”

Met andere woorden: Bedankt, voor de premie die u al die jaren betaald heeft maar we hebben geen zin (die indruk kreeg ik echt) om langs
te komen voor dit probleem(een GASLEK), dus laten we het abonnement stopzetten.

Toen ik weer aangaf dat ik hier niet mee akkoord ging, werd er nog even gebeld met de monteur. Nu kon er opeens morgenochtend 10 April een monteur
langskomen, MAAR werd er bij gezegd.. Als er geen gaslekkage bij de CV-ketel zit, zijn de kosten voor u zelf.

Ondertussen natuurlijk AL het vertrouwen in deze mensen weg en contact opgenomen met een ander bedrijf. Stonden perplex van de reactie van Ketelservice Noord en hadden binnen het uur een monteur op de stoep staan. Er bleek een gaslekkage te zitten bij de toevoer naar het gasblok (bout, gasleiding) en het gas kwam er dus ook continue met redelijk wat druk uit.

Verder zat er een scheurtje in de warmtewisselaar.

Levensgevaarlijk dus. Daarnaast woont hier een kind in huis.

Je wordt niet serieus genomen, er worden aannames gedaan en ze zijn simpelweg niet professioneel.

Je betaald voor een service, maar krijgt dus eigenlijk NIKS.

Ben achteraf blij hoe het gelopen is, omdat we nu van ze af zijn. Onze CV ketel zal snel aan vervanging toe zijn en dat gebeurt gelukkig niet via dit bedrijf.

Re: Ketelservice Noord laat je zitten met gaslek (service abonnement)

Geplaatst: 26 apr 2020 18:01
door NeoDutchio
Als er een gaslek in de buizen zit, dan heeft dat niet met de ketel van doen. U hebt een contract afgesloten voor de ketel, niet voor alle spullen daar omheen.
Dus, als er iets met de ketel aan de hand is kunt u dit bedrijf inschakelen, voor alle andere zaken moet u elders zijn. Ongetwijfeld kan dit bedrijf het lek opsporen en verhelpen, maar dan wel op uw kosten.

Re: Ketelservice Noord laat je zitten met gaslek (service abonnement)

Geplaatst: 26 apr 2020 18:27
door Komkommertijd
Als je een moer scheef monteerde bij een beurt kan er inderdaad een lek ontstaan
Ook de warmtewisselaar vind ik vreemd,
maar hoe oud is deze ketel en welk merk en type hebben ze 2½ jaar geleden onderhoud van een andere overgenomen?

Wel slordig bij gaslek, ik zou met spoed komen, ongeacht de oorzaak..
En als het een oude ketel is, gewoon nieuwe adviseren en niet op de vraag van de klant wachten.

Re: Ketelservice Noord laat je zitten met gaslek (service abonnement)

Geplaatst: 26 apr 2020 18:30
door angel1978
NeoDutchio schreef:
26 apr 2020 18:01
Als er een gaslek in de buizen zit, dan heeft dat niet met de ketel van doen. U hebt een contract afgesloten voor de ketel, niet voor alle spullen daar omheen.
Dus, als er iets met de ketel aan de hand is kunt u dit bedrijf inschakelen, voor alle andere zaken moet u elders zijn. Ongetwijfeld kan dit bedrijf het lek opsporen en verhelpen, maar dan wel op uw kosten.
Maar zelfs als dat het geval is ( en dat ligt aan het soort contract dat is afgesloten ), dan nog dient het bedrijf wel gewoon te komen. De reactie en service is dan ook beneden alle peil!

Re: Ketelservice Noord laat je zitten met gaslek (service abonnement)

Geplaatst: 26 apr 2020 19:07
door NeoDutchio
angel1978 schreef:
26 apr 2020 18:30
NeoDutchio schreef:
26 apr 2020 18:01
Als er een gaslek in de buizen zit, dan heeft dat niet met de ketel van doen. U hebt een contract afgesloten voor de ketel, niet voor alle spullen daar omheen.
Dus, als er iets met de ketel aan de hand is kunt u dit bedrijf inschakelen, voor alle andere zaken moet u elders zijn. Ongetwijfeld kan dit bedrijf het lek opsporen en verhelpen, maar dan wel op uw kosten.
Maar zelfs als dat het geval is ( en dat ligt aan het soort contract dat is afgesloten ), dan nog dient het bedrijf wel gewoon te komen. De reactie en service is dan ook beneden alle peil!
Je kan een bedrijf niet verplichten om te komen. En als de lek zich buiten de ketel bevind kan je dus elke installateur benaderen. De reactie neem ik met een korreltje zout. Geen idee of de installateur doorheeft dat er een noodzaak is en TS is niet blij met de opmerking dat het geld gaat kosten als het buiten de ketel zit.

Re: Ketelservice Noord laat je zitten met gaslek (service abonnement)

Geplaatst: 26 apr 2020 19:33
door angel1978
NeoDutchio schreef:
26 apr 2020 19:07
angel1978 schreef:
26 apr 2020 18:30
NeoDutchio schreef:
26 apr 2020 18:01
Als er een gaslek in de buizen zit, dan heeft dat niet met de ketel van doen. U hebt een contract afgesloten voor de ketel, niet voor alle spullen daar omheen.
Dus, als er iets met de ketel aan de hand is kunt u dit bedrijf inschakelen, voor alle andere zaken moet u elders zijn. Ongetwijfeld kan dit bedrijf het lek opsporen en verhelpen, maar dan wel op uw kosten.
Maar zelfs als dat het geval is ( en dat ligt aan het soort contract dat is afgesloten ), dan nog dient het bedrijf wel gewoon te komen. De reactie en service is dan ook beneden alle peil!
Je kan een bedrijf niet verplichten om te komen. En als de lek zich buiten de ketel bevind kan je dus elke installateur benaderen. De reactie neem ik met een korreltje zout. Geen idee of de installateur doorheeft dat er een noodzaak is en TS is niet blij met de opmerking dat het geld gaat kosten als het buiten de ketel zit.
Een bedrijf kan niet aan de telefoon zien of een lek binnen of buiten de ketel zit. Een bedrijf dat de ketel geleverd en nagekeken heeft en dat niet komt op de melding van een gaslek is geen klanten waard!

Re: Ketelservice Noord laat je zitten met gaslek (service abonnement)

Geplaatst: 26 apr 2020 19:48
door 16again
NeoDutchio schreef:
26 apr 2020 19:07
angel1978 schreef:
26 apr 2020 18:30
Maar zelfs als dat het geval is ( en dat ligt aan het soort contract dat is afgesloten ), dan nog dient het bedrijf wel gewoon te komen. De reactie en service is dan ook beneden alle peil!
Je kan een bedrijf niet verplichten om te komen.
Daar is dat bedrijf contractueel wel aan gebonden.

Re: Ketelservice Noord laat je zitten met gaslek (service abonnement)

Geplaatst: 26 apr 2020 21:15
door Geip Suusje
bakkerw-36 schreef:
26 apr 2020 14:34

“Er kan volgens de monteur geen gaslekkage zijn omdat hij hem 2 maanden terug nog een service beurt heeft gegeven”
Monteurs maken soms meer kapot dan je lief is. :arrow: If it ain't broke, don't fix it.

Re: Ketelservice Noord laat je zitten met gaslek (service abonnement)

Geplaatst: 26 apr 2020 21:50
door sylvesterb
16again schreef:
26 apr 2020 19:48
Daar is dat bedrijf contractueel wel aan gebonden.
En dat wilde ze toch nakomen, alleen niet conform de eisen van TS. Het is natuurlijk niet onredelijk om aan te geven dat als het buiten het servicecontract valt je kosten krijgt.

Maar TS heeft haar genoegdoening door het bedrijf hier zwart te maken, immers was er geen enkel gevaar meer als het gas gewoon afgesloten was.

Re: Ketelservice Noord laat je zitten met gaslek (service abonnement)

Geplaatst: 26 apr 2020 21:55
door Lady1234
Maar men laat een cv ketel toch niet aan, als er een gaslekkage is?

En al helemaal als er een kind in het huis ernaast woont. :shock:

Re: Ketelservice Noord laat je zitten met gaslek (service abonnement)

Geplaatst: 26 apr 2020 22:23
door 16again
sylvesterb schreef:
26 apr 2020 21:50
16again schreef:
26 apr 2020 19:48
Daar is dat bedrijf contractueel wel aan gebonden.
En dat wilde ze toch nakomen, alleen niet conform de eisen van TS. Het is natuurlijk niet onredelijk om aan te geven dat als het buiten het servicecontract valt je kosten krijgt.

Maar TS heeft haar genoegdoening door het bedrijf hier zwart te maken, immers was er geen enkel gevaar meer als het gas gewoon afgesloten was.
In eerste instantie wilde het bedrijf pas na 8 dagen komen kijken. Onredelijk natuurlijk, als je de hoofdkraan dichtdraait heb je al die tijd ook geen warm water en kun je niet op gas koken.

Re: Ketelservice Noord laat je zitten met gaslek (service abonnement)

Geplaatst: 26 apr 2020 22:31
door Lady1234
Van Speijk zei het al, dan liever de lucht in.

Re: Ketelservice Noord laat je zitten met gaslek (service abonnement)

Geplaatst: 26 apr 2020 22:32
door sylvesterb
16again schreef:
26 apr 2020 22:23
In eerste instantie wilde het bedrijf pas na 8 dagen komen kijken. Onredelijk natuurlijk, als je de hoofdkraan dichtdraait heb je al die tijd ook geen warm water en kun je niet op gas koken.
Onredelijk? Dat is helemaal afhankelijk van het contract wat je hebt afgesloten en wat daarin staat voor response tijden. Maar los daarvan uiteindelijk wilde ze de volgende dag komen, echter zag TS daar zelf vanaf.

Dit is gewoon z'n wraak topic. We waren niet bij het gesprek en ik kan me niet voorstellen dat bij een normaal gesprek de telefoniste al direct begint over "je kunt ook het contract stopzetten". Dus er zal zoals gewoonlijk ook een andere kant aan het verhaal zitten.

P.S. Bij de CV heb je veelal een afsluiter voor het gas zitten, koken is dan geen probleem.

Re: Ketelservice Noord laat je zitten met gaslek (service abonnement)

Geplaatst: 26 apr 2020 22:36
door Lady1234
Maar als je zelf al aan de onderhoudsdienst doorgeeft dat de ketel nog brandt, zullen zij ook denken dat het met die lekkage wel zal meevallen.

Re: Ketelservice Noord laat je zitten met gaslek (service abonnement)

Geplaatst: 27 apr 2020 07:40
door 16again
sylvesterb schreef:
26 apr 2020 22:32
16again schreef:
26 apr 2020 22:23
In eerste instantie wilde het bedrijf pas na 8 dagen komen kijken. Onredelijk natuurlijk, als je de hoofdkraan dichtdraait heb je al die tijd ook geen warm water en kun je niet op gas koken.
Onredelijk? Dat is helemaal afhankelijk van het contract wat je hebt afgesloten en wat daarin staat voor response tijden. Maar los daarvan uiteindelijk wilde ze de volgende dag komen, echter zag TS daar zelf vanaf.
Je hebt geen onderhoudscontract , om 8 dagen in de kou te zitten, dus die termijn lijkt me onredelijk.
Ik lees dingen toch anders:
Uiteindelijk heeft TS iemand in de arm genomen, die wel wilde komen, voordat Ketelservice Noord zich bedacht

Re: Ketelservice Noord laat je zitten met gaslek (service abonnement)

Geplaatst: 27 apr 2020 08:43
door Komkommertijd
Deze firma in Veendam lees ik ; 24 uren storing en de ketel brand nog, verder eerste werkdag....
maar ook verschil tussen 1 jaar of nieuwere en oudere aanmelden tot 8 jaren!

Ik heb ze link gestuurd voor hun kant van 't verhaal, Hoor & wederhoor is wel zo netjes.

Re: Ketelservice Noord laat je zitten met gaslek (service abonnement)

Geplaatst: 27 apr 2020 10:46
door bakkerw-36
NeoDutchio schreef:
26 apr 2020 18:01
Als er een gaslek in de buizen zit, dan heeft dat niet met de ketel van doen. U hebt een contract afgesloten voor de ketel, niet voor alle spullen daar omheen.
Dus, als er iets met de ketel aan de hand is kunt u dit bedrijf inschakelen, voor alle andere zaken moet u elders zijn. Ongetwijfeld kan dit bedrijf het lek opsporen en verhelpen, maar dan wel op uw kosten.
Het gaslek zat dus IN de ketel. Mocht het niet in de ketel zitten, zijn extra kosten natuurlijk prima. Het punt is, je hebt een service abonnement en wil graag "service" bij een gaslek.

Re: Ketelservice Noord laat je zitten met gaslek (service abonnement)

Geplaatst: 27 apr 2020 10:52
door bakkerw-36
Komkommertijd schreef:
26 apr 2020 18:27
Als je een moer scheef monteerde bij een beurt kan er inderdaad een lek ontstaan
Ook de warmtewisselaar vind ik vreemd,
maar hoe oud is deze ketel en welk merk en type hebben ze 2½ jaar geleden onderhoud van een andere overgenomen?

Wel slordig bij gaslek, ik zou met spoed komen, ongeacht de oorzaak..
En als het een oude ketel is, gewoon nieuwe adviseren en niet op de vraag van de klant wachten.
De ketel had 2 maand daarvoor een onderhoudsbeurt gehad. Verder is het een oude CK-ketel (2004).

Ja dat vind ik dus ook, bij een gaslek moet je met spoed komen. Maar we werden simpelweg niet serieus genomen.

Re: Ketelservice Noord laat je zitten met gaslek (service abonnement)

Geplaatst: 27 apr 2020 10:53
door bakkerw-36
angel1978 schreef:
26 apr 2020 18:30
NeoDutchio schreef:
26 apr 2020 18:01
Als er een gaslek in de buizen zit, dan heeft dat niet met de ketel van doen. U hebt een contract afgesloten voor de ketel, niet voor alle spullen daar omheen.
Dus, als er iets met de ketel aan de hand is kunt u dit bedrijf inschakelen, voor alle andere zaken moet u elders zijn. Ongetwijfeld kan dit bedrijf het lek opsporen en verhelpen, maar dan wel op uw kosten.
Maar zelfs als dat het geval is ( en dat ligt aan het soort contract dat is afgesloten ), dan nog dient het bedrijf wel gewoon te komen. De reactie en service is dan ook beneden alle peil!
Exact , dat is ook de enige reden dat ik dit hier (en op klachtkompas) post. Wil de mensen simpelweg waarschuwen. Ben nu achteraf blij dat ik er weg ben.

Re: Ketelservice Noord laat je zitten met gaslek (service abonnement)

Geplaatst: 27 apr 2020 10:55
door NeoDutchio
bakkerw-36 schreef:
27 apr 2020 10:46
NeoDutchio schreef:
26 apr 2020 18:01
Als er een gaslek in de buizen zit, dan heeft dat niet met de ketel van doen. U hebt een contract afgesloten voor de ketel, niet voor alle spullen daar omheen.
Dus, als er iets met de ketel aan de hand is kunt u dit bedrijf inschakelen, voor alle andere zaken moet u elders zijn. Ongetwijfeld kan dit bedrijf het lek opsporen en verhelpen, maar dan wel op uw kosten.
Het gaslek zat dus IN de ketel. Mocht het niet in de ketel zitten, zijn extra kosten natuurlijk prima. Het punt is, je hebt een service abonnement en wil graag "service" bij een gaslek.
Bij de ketel is niet hetzelfde als in de ketel. Niet handig om uw verhaal aan te passen nu.