Supersaver > vlucht anulering
Geplaatst: 28 apr 2020 15:58
6 mei as. zou ik terugvliegen naar AMS via Doha met Qatar Airways. Ticket geboekt via Supersaver BV. Supersaver BV heeft via de website checkmytrip [.com] de status op flight canceled gezet eerder deze week. Qatar gaf via een FB bericht te kennen dat ik kan checken wat de status is van mijn vluchtnummer. De vlucht is inderdaad verwijderd maar gaat Qatar wel een paar uur eerder met een ander vluchtnummer.
Nu moet ik wachten en kan ik pas bellen als mijn vlucht binnen 6 dagen vertrekt, met de vermelding dat er een wachttijd is van meer dan 2 u. Bij Qatar word ik er uitgegooid. Echter, lees ik alle reacties op trustpilot en FB dan word je niet zomaar overgeboekt naar een ander vluchtnummer terwijl Qatar aangeeft dat je gewoon gratis kan wijzigen. Blijkbaar had ik dan extra moeten betalen voor het omboeken.
Waar het mij nu vooral omgaat is het volgende. Klanten van Supersaver geven aan dat ze vooral te maken krijgen met deze pagina:
https://system.etrack1.com/formbuilder/ ... TpK1lavXTU
Met de vereiste en enige mogelijkheid:
I agree to proceed with cancellation of my entire booking regardless the refundable amount or any other solution provided by the airline.
Wat ik echter niet begrijp aan bovenstaande link is dat als men nu al weet dat de vlucht gecanceld is waarom ik dan zelf een vlucht zou moeten cancelen. Met andere woorden, als ik nu zelf cancel dan kan ik pas bij ze terecht voor een oplossing? Lijkt mij ook niet de bedoeling.
Kan iemand mij vertellen wat ik in deze situatie moet doen als deze zich gaat voordoen? Ben liever alvast goed voorbereid. Lees namelijk ook dat je gedwongen wordt binnen 24 u een keuze te maken zonder enige toelichting. Bekende van mij overkwam exact hetzelfde via Gate 1.
Bedankt zover!
Nu moet ik wachten en kan ik pas bellen als mijn vlucht binnen 6 dagen vertrekt, met de vermelding dat er een wachttijd is van meer dan 2 u. Bij Qatar word ik er uitgegooid. Echter, lees ik alle reacties op trustpilot en FB dan word je niet zomaar overgeboekt naar een ander vluchtnummer terwijl Qatar aangeeft dat je gewoon gratis kan wijzigen. Blijkbaar had ik dan extra moeten betalen voor het omboeken.
Waar het mij nu vooral omgaat is het volgende. Klanten van Supersaver geven aan dat ze vooral te maken krijgen met deze pagina:
https://system.etrack1.com/formbuilder/ ... TpK1lavXTU
Met de vereiste en enige mogelijkheid:
I agree to proceed with cancellation of my entire booking regardless the refundable amount or any other solution provided by the airline.
Wat ik echter niet begrijp aan bovenstaande link is dat als men nu al weet dat de vlucht gecanceld is waarom ik dan zelf een vlucht zou moeten cancelen. Met andere woorden, als ik nu zelf cancel dan kan ik pas bij ze terecht voor een oplossing? Lijkt mij ook niet de bedoeling.
Kan iemand mij vertellen wat ik in deze situatie moet doen als deze zich gaat voordoen? Ben liever alvast goed voorbereid. Lees namelijk ook dat je gedwongen wordt binnen 24 u een keuze te maken zonder enige toelichting. Bekende van mij overkwam exact hetzelfde via Gate 1.
Bedankt zover!