Ontbinding van een de wederkerige overeenkomst met T-Mobile.
Geplaatst: 29 apr 2020 19:08
Geacht Radar Testpanel,
Sinds 7 april 2020 heb ik getracht om de wederkerige overeenkomst voor internet, tv en telefonie met T-Mobile per direct te ontbinden.
Op 23 februari 2020 had ik online een bestelling voor de bovengenoemde diensten bij T-Mobile geplaatst en op 23 maart 2020 werden de modem en tv-box door mij ontvangen, welke pas op maandag 30 maart 2020 geïnstalleerd konden worden conform de mail van T-Mobile van 10 maart 2020.
Daarbij zou op grond van de overeenkomst deze aanvangen op de dag dat de dienst(en) actief is/zijn, in mijn geval zou dat dus betekenen op maandag d.d. 30 maart 2020. Tot mijn grote schrik was het internet alleen optimaal aangesloten (dit valt steeds uit), tv en telefonie functioneerden niet, tekortkomingen die T-Mobile kunnen worden verweten en waarbij ik behoorlijk last ondervond.
Vanaf de installatiedatum van d.d. 30 maart 2020 had ik diverse pogingen ondernomen om in contact te treden met de klantenservice, zowel online als telefonisch (via mijn mobiele telefoon) en dat wilde maar steeds niet lukken tot dinsdag d.d. 7 april 2020, toen ik eindelijk iemand van de technische dienst aan de lijn kreeg.
Aan hem had ik mijn ontevredenheid geuit en ook aan zijn collegae op donderdag d.d. 9 april 2020, aan hen had ik meegedeeld dat ik de modem en de tv-box op donderdag in de namiddag d.d. 9 april 2020 had geretourneerd, mede het verzenden van een brief met dagtekening 7 april 2020 naar de klantenservice, waarin ik te kennen gaf om de overeenkomst per direct te ontbinden.
Op vrijdag 10 april 2020 had ik een aangetekende brief wederom naar de klantenservice gestuurd voor onmiddellijke ontbinding van de overeenkomst met T-Mobile.
T-Mobile accepteert de ontbinding van de overeenkomst door mij geheel niet en heeft het voornemen de kosten van een (1) jaar als zijnde de kosten voor geleverde diensten van zowel internet als telefonie in rekening brengen. Dit is echt bespottelijk , daar ik fysiek geen enkel dienst van T-Mobile vanaf dinsdagmiddag d.d. 7 april 2020 (Het internet werkt optimaal, geen activatie van tv en telefonie, waardoor ik geïrriteerd en boos werd en daardoor de modem en de tv-box op deze middag had losgekoppeld) meer afneem.
T-Mobile hanteert alleen het herroepingsrecht van twee (2) weken vanaf het moment van het plaatsen van een bestelling, dat was dus op zondag d.d. 23 februari 2020. Hoe kan ik op deze datum overzien of de nog te leveren diensten door T-Mobile zullen werken ofwel goed zullen functioneren, daarbij was ik op 23 februari 2020 nog helemaal niet in het bezit van zowel een modem als een tv-box van T-Mobile.
De andere providers in Nederland hanteren de regel van ontbinding van de overeenkomst binnen twee (2) weken van installatie c.q. activatie van de geleverde diensten.
Het gaat bij mij echt niet in dat T-Mobile nadat twee (2) weken van het plaatsen van de bestelling op zondag 23 februari 2020 is verstreken, T-Mobile de overeenkomst eenzijdig kan ontbinden. Deze datum van 23 februari kan toch niet mogelijk leidend zijn voor ontbinding van de overeenkomst, want op dat moment was er totaal nog geen sprake van een overeenkomst.
Gelet op de bepaling die T-Mobile in zijn overeenkomst heeft opgenomen: "Je bent deze overeenkomst met T-Mobile Thuis aangegaan. Deze overeenkomst heeft een looptijd van een (1) jaar en vangt aan op de dag dat de dienst actief is". Voor mij was dat voor internet op maandag d.d. 30 maart 2020 en deze aanvangstijd gold niet voor tv en telefonie.
Het door T-Mobile gehanteerde herroepingsrecht is mijns inziens te beperkt, zoals ik hierboven heb beschreven, welk de rechten van mij als consument behoorlijk aantast, daar ik niet voldoende in de gelegenheid word gesteld om de producten van T-Mobile op maandag 30 maart 2020 te testen en/of deze naar mijn tevredenheid functioneren.
Normaliter kan een consument die een artikel in de winkel of online koopt, en daarover ontevreden is, de mogelijkheid om binnen minimaal zeven (7) dagen tot veertien (14) of meer dagen het gekocht/ besteld artikel te retourneren en krijgt hij het betaald bedrag alsnog terug,
Het kan toch niet mogelijk zijn dat T-Mobile van de gangbare twee (2) weken bedenktijd zoals bij andere providers het geval is, hiervan te kunnen afwijken. Ik mag toch aannemen dat de consument wettelijk is beschermd tegen deze wijze van handelen.
Mijns inziens voldoet de door mij ontbonden overeenkomst op respectievelijk dinsdag 7 april 2020 en vrijdag 10 april 2020 helemaal aan de gestelde eisen van ontbinding, omdat deze overeenkomst met T-Mobile een wederkerige overeenkomst betreft en er is duidelijk sprake van grote tekortkoming van/door T-Mobile op de installatiedatum d.d. 30 maart 2020 tot en met 7 april 2020.
Ik hoop van harte dat u hierin een duidelijke standpunt kunt nemen en mij daarvan op de hoogte te stellen.
Uw reactie zie ik met spanning tegemoet en bij voorbaat mijn dank.
Met vriendelijke groet,
Sinds 7 april 2020 heb ik getracht om de wederkerige overeenkomst voor internet, tv en telefonie met T-Mobile per direct te ontbinden.
Op 23 februari 2020 had ik online een bestelling voor de bovengenoemde diensten bij T-Mobile geplaatst en op 23 maart 2020 werden de modem en tv-box door mij ontvangen, welke pas op maandag 30 maart 2020 geïnstalleerd konden worden conform de mail van T-Mobile van 10 maart 2020.
Daarbij zou op grond van de overeenkomst deze aanvangen op de dag dat de dienst(en) actief is/zijn, in mijn geval zou dat dus betekenen op maandag d.d. 30 maart 2020. Tot mijn grote schrik was het internet alleen optimaal aangesloten (dit valt steeds uit), tv en telefonie functioneerden niet, tekortkomingen die T-Mobile kunnen worden verweten en waarbij ik behoorlijk last ondervond.
Vanaf de installatiedatum van d.d. 30 maart 2020 had ik diverse pogingen ondernomen om in contact te treden met de klantenservice, zowel online als telefonisch (via mijn mobiele telefoon) en dat wilde maar steeds niet lukken tot dinsdag d.d. 7 april 2020, toen ik eindelijk iemand van de technische dienst aan de lijn kreeg.
Aan hem had ik mijn ontevredenheid geuit en ook aan zijn collegae op donderdag d.d. 9 april 2020, aan hen had ik meegedeeld dat ik de modem en de tv-box op donderdag in de namiddag d.d. 9 april 2020 had geretourneerd, mede het verzenden van een brief met dagtekening 7 april 2020 naar de klantenservice, waarin ik te kennen gaf om de overeenkomst per direct te ontbinden.
Op vrijdag 10 april 2020 had ik een aangetekende brief wederom naar de klantenservice gestuurd voor onmiddellijke ontbinding van de overeenkomst met T-Mobile.
T-Mobile accepteert de ontbinding van de overeenkomst door mij geheel niet en heeft het voornemen de kosten van een (1) jaar als zijnde de kosten voor geleverde diensten van zowel internet als telefonie in rekening brengen. Dit is echt bespottelijk , daar ik fysiek geen enkel dienst van T-Mobile vanaf dinsdagmiddag d.d. 7 april 2020 (Het internet werkt optimaal, geen activatie van tv en telefonie, waardoor ik geïrriteerd en boos werd en daardoor de modem en de tv-box op deze middag had losgekoppeld) meer afneem.
T-Mobile hanteert alleen het herroepingsrecht van twee (2) weken vanaf het moment van het plaatsen van een bestelling, dat was dus op zondag d.d. 23 februari 2020. Hoe kan ik op deze datum overzien of de nog te leveren diensten door T-Mobile zullen werken ofwel goed zullen functioneren, daarbij was ik op 23 februari 2020 nog helemaal niet in het bezit van zowel een modem als een tv-box van T-Mobile.
De andere providers in Nederland hanteren de regel van ontbinding van de overeenkomst binnen twee (2) weken van installatie c.q. activatie van de geleverde diensten.
Het gaat bij mij echt niet in dat T-Mobile nadat twee (2) weken van het plaatsen van de bestelling op zondag 23 februari 2020 is verstreken, T-Mobile de overeenkomst eenzijdig kan ontbinden. Deze datum van 23 februari kan toch niet mogelijk leidend zijn voor ontbinding van de overeenkomst, want op dat moment was er totaal nog geen sprake van een overeenkomst.
Gelet op de bepaling die T-Mobile in zijn overeenkomst heeft opgenomen: "Je bent deze overeenkomst met T-Mobile Thuis aangegaan. Deze overeenkomst heeft een looptijd van een (1) jaar en vangt aan op de dag dat de dienst actief is". Voor mij was dat voor internet op maandag d.d. 30 maart 2020 en deze aanvangstijd gold niet voor tv en telefonie.
Het door T-Mobile gehanteerde herroepingsrecht is mijns inziens te beperkt, zoals ik hierboven heb beschreven, welk de rechten van mij als consument behoorlijk aantast, daar ik niet voldoende in de gelegenheid word gesteld om de producten van T-Mobile op maandag 30 maart 2020 te testen en/of deze naar mijn tevredenheid functioneren.
Normaliter kan een consument die een artikel in de winkel of online koopt, en daarover ontevreden is, de mogelijkheid om binnen minimaal zeven (7) dagen tot veertien (14) of meer dagen het gekocht/ besteld artikel te retourneren en krijgt hij het betaald bedrag alsnog terug,
Het kan toch niet mogelijk zijn dat T-Mobile van de gangbare twee (2) weken bedenktijd zoals bij andere providers het geval is, hiervan te kunnen afwijken. Ik mag toch aannemen dat de consument wettelijk is beschermd tegen deze wijze van handelen.
Mijns inziens voldoet de door mij ontbonden overeenkomst op respectievelijk dinsdag 7 april 2020 en vrijdag 10 april 2020 helemaal aan de gestelde eisen van ontbinding, omdat deze overeenkomst met T-Mobile een wederkerige overeenkomst betreft en er is duidelijk sprake van grote tekortkoming van/door T-Mobile op de installatiedatum d.d. 30 maart 2020 tot en met 7 april 2020.
Ik hoop van harte dat u hierin een duidelijke standpunt kunt nemen en mij daarvan op de hoogte te stellen.
Uw reactie zie ik met spanning tegemoet en bij voorbaat mijn dank.
Met vriendelijke groet,