Pagina 1 van 2

Stoffen.net levert niet en reageert niet

Geplaatst: 30 apr 2020 13:05
door Onka54
Op 6 april heb ik voor meer dan € 100,- stoffen en aanverwante artikelen besteld. Al gauw kreeg ik een reactie dat het besteld was en dat ik de bestelling binnen enkele dagen zou ontvangen. Vervolgens krijg ik mails van ze dat het een wat langer kan duren ivm met de Corona pandemie en dat ziekenhuizen voorrang hebben (die bestellen stoffen?)
Dit herhaalt zich. Om na te gaan wanneer ik de bestelling dan krijg heb ik geprobeerd contact op te nemen. Helaas zijn ze niet bereikbaar. Het zou te druk zijn. Ook reageren ze niet op mail. Omdat ik echt verder wilde met de stoffen heb ik ze ergens anders besteld en toen had ik het met een dag in huis. Ik heb nu een week geleden de bestelling via de site van stoffen.net geannuleerd. Als reactie kreeg ik een mailtje dat contact zou worden opgenomen. Nu een week later nog steeds niets.
Ondertussen verschijnen steeds meer klachten over stoffen.net op internet. Trustpilot loopt nu over met klachten dat bestellingen niet geleverd worden en dat ze onbereikbaar zijn.
Corona tijd of niet, dit kan niet en stoffen.net moet op de vingers getikt worden.

Re: Stoffen.net levert niet en reageert niet

Geplaatst: 30 apr 2020 13:11
door Moneyman
Dan "heb je geen klachten" :wink:

Van wie zou trouwens die ene stem voor optie A zijn? :D

Re: Stoffen.net levert niet en reageert niet

Geplaatst: 30 apr 2020 13:18
door Theotrucker
Schrijf een brief naar Duitsland.

Uw contract-partner :

fabfab GmbH
Osterbrooksweg 35-45
D - 22869 Schenefeld
Duitsland
(in het vervolg: - fabfab -)

Richt ook uw klachten aan dit adres.

Re: Stoffen.net levert niet en reageert niet

Geplaatst: 30 apr 2020 13:29
door riddert
Toch nog 80 procent van de ondervraagden hebben totaal geen problemen met stoffen.net.
Vind dat wel meevallen in deze bijzondere tijd.

Re: Stoffen.net levert niet en reageert niet

Geplaatst: 30 apr 2020 13:36
door Theotrucker
We zouden eens een enquête op kunnen zetten over de waarde van een enquête! Benieuwd naar de uitkomst.

Re: Stoffen.net levert niet en reageert niet

Geplaatst: 30 apr 2020 14:19
door IlseJanssen
Corona of niet, ik ben zelf werkzaam in de fashion en kan je melden dat 90% van alle stoffen in Azië wordt geproduceerd. Dat lag de laatste 2 a 3 maanden behoorlijk op zijn gat.

Omdat er een enorme vraag is naar mondkapjes en noem ze maar op, werken veel ateliers (ook in Europa) in recordtempo om mondkapjes te maken. Daar zijn gezien het volume aan mondkapjes wat er nodig is kilometers aan stof.

Dat Fabfab (welke ik zelf als zeer betrouwbaar ken, en nee ik werk er niet voor) lever problemen heeft snap ik dan ook wel. Dat je geen contact krijgt is natuurlijk niet netjes, begrip voor de situatie zou wel op zijn plaats zijn.

Volgens de facebook pagina van de Duitse site werkt men momenteel in 3 ploegendiensten om de sterk toegenomen bestellingen te verwerken. Daarbij moeten ook nog eens de strenge Duitse Hygieneregels voor Corona in acht worden genomen. Via https://www.stoffe.de/orderstatus.htm kun je je bestelling tracken.

Re: Stoffen.net levert niet en reageert niet

Geplaatst: 30 apr 2020 17:23
door Theotrucker
Stoffen.net verbeterd zich in een snel tempo! 92 % ondervindt al geen problemen meer.

Re: Stoffen.net levert niet en reageert niet

Geplaatst: 01 mei 2020 12:14
door Onka54
Toch apart dat op onafhankelijke beoordelingssites veel klachten staan. Ook apart dat stoffen.net onbereikbaar is en niet reageert. Vreemd dat andere sites die stoffen leveren wel binnen enkele dagen de stoffen kunnen versturen, wel reageren op mails en wel bereikbaar zijn.
Zijn de reacties hier misschien bevooroordeeld?

Re: Stoffen.net levert niet en reageert niet

Geplaatst: 01 mei 2020 12:23
door crazyme
Onka54 schreef:
01 mei 2020 12:14
Zijn de reacties hier misschien bevooroordeeld?
Wij werken allemaal bij stoffen.net

Dit forum wordt overstelpt door klanten die een probleem hebben met een bedrijf en dan op zoek gaan naar andere mensen met een probleem. U komt met een poll welke totaal niet relevant is bij uw vraagstelling.

En dan gaat men hier los.

Re: Stoffen.net levert niet en reageert niet

Geplaatst: 01 mei 2020 13:36
door Komkommertijd
Als ik online klachten zie neem ik een andere, vaak maar ietsje duurder en daarom klaag ik zelden zelf hier.

Als ik een Douchekop terug moet sturen is de Porto hoger dan de aanschaf, daarom krijg ik zelden iets retour!
Post NL, bedankt voor de hoge tarieven.

't Drop winkeltje....

Re: Stoffen.net levert niet en reageert niet

Geplaatst: 06 mei 2020 09:49
door Rucodem
Op 4-4 besteld nog steeds niets ontvangen. Niet bereikbaar en reageren niet op de e- mail. Bestelling van 74 euro. Ik vind het triest.

Re: Stoffen.net levert niet en reageert niet

Geplaatst: 06 mei 2020 13:16
door berndv
Onka54 schreef:
01 mei 2020 12:14
Zijn de reacties hier misschien bevooroordeeld?
volgensmij werkt u gewoon bij onze concurrent. Ons een beetje zwart te maken hier. Beetje jammer hoor. Ik gok dat u nog nooit iets gekocht heeft bij ons, en ons nu gewoon zwart probeert te maken.

Re: Stoffen.net levert niet en reageert niet

Geplaatst: 20 mei 2020 13:31
door FrankLa
Beste @crazyme die zegt "Wij werken allemaal bij stoffen.net": ik wil alle begrip hebben voor keuzes die een bedrijf in deze vreemde tijden moet maken, echter moet dit wel met respect voor àlle betrokkenen gebeuren. Ik ben respectvol in mijn reacties, en open in mijn pogingen een dialoog aan te gaan. Helaas stelt stoffen.net (of fabfab, het bedrijf dat hier kennelijk achter zit) andere prioriteiten welke wat mij betreft niet van respect voor de klant getuigen. Als bekend is dat men mijn bestelling niet kan leveren, of voorrang zou geven aan 'medische' bestellingen, heb dan het fatsoen dit mij te vertellen en mij de keuze te geven de order te annuleren of in te stemmen met een nieuwe levertermijn (welke dan ook wordt gerespecteerd). Die proactieve houding heb ik de laatste maand niet meer mogen ervaren. Ook worden mijn contactpogingen (email/telefoon) niet beantwoordt, dus geeft men 'niet thuis' en komt stoffen.net haar eigen toezeggingen en verplichtingen niet na. Wees respectvol naar de klanten die die helaas moeten ervaren, en schuif niet de schuld voor deze situatie af op deze klanten.
Zet meer mensen aan de telefoon en de email zodat die ook beantwoordt wordt -dat kan coronaproof met thuiswerkers- en stuur proactief berichten over de reële situatie. Als stoffen.net dat was blijven doen, had ik meer begrip, geduld en vertrouwen gehad. Ik heb op 1 april een order voor één lapje stof ter waarde van ruim 160 euro geplaatst. Nu 7 weken verder is mijn bestelling nog steeds 'in behandeling' terwijl 9-14 werkdagen was toegezegd. Sinds 14 april geen teken van leven meer ontvangen van stoffen.net ... wat verwacht u van uw klanten? Dat die dat als 'het nieuwe normaal' gaan accepteren?!

Re: Stoffen.net levert niet en reageert niet

Geplaatst: 20 mei 2020 15:57
door Moneyman
FrankLa schreef:
20 mei 2020 13:31
Zet meer mensen aan de telefoon en de email zodat die ook beantwoordt wordt -dat kan coronaproof met thuiswerkers- en stuur proactief berichten over de reële situatie. Als stoffen.net dat was blijven doen, had ik meer begrip, geduld en vertrouwen gehad.
Ik denk dat je verwachtingen voor wat betreft het type bedrijf waar je zaken mee hebt gedaan nogal overtrokken zijn.

Re: Stoffen.net levert niet en reageert niet

Geplaatst: 16 feb 2021 14:02
door EmilioS
:( Stoffen.net levert héél erg laat, foute levering.
Geheel onbereikbaar, email geen reactie, telefonisch wachtstand (tot 30 mij gewacht, zonder terugmelding hoe lang nog)
Duitse moederbedrijf (fabfab) ook geheel onbereikbaar.

Re: Stoffen.net levert niet en reageert niet

Geplaatst: 16 feb 2021 14:09
door NeoDutchio
EmilioS schreef:
16 feb 2021 14:02
:( Stoffen.net levert héél erg laat, foute levering.
Geheel onbereikbaar, email geen reactie, telefonisch wachtstand (tot 30 mij gewacht, zonder terugmelding hoe lang nog)
Duitse moederbedrijf (fabfab) ook geheel onbereikbaar.
Dat was vorig jaar al bekend, waarom daar dan bestellen?

Re: Stoffen.net levert niet en reageert niet

Geplaatst: 16 feb 2021 16:59
door Seinhuis
Na bijna een jaar is het wel tijd voor de levering, of geld terug. Ik begrijp dat door corona vertraging kan ontstaan, maar dit is heel lang.

Ik denk dat het verstandig is om contact op te nemen met je rechtsbijstandverzekering. Mocht je dat niet hebben, stuur een mail dat je binnen 14 dagen geleverd wil hebben, en anders de koop gaat ontbinden en je geld terug eist.

Neem contact op met je creditcard maatschappij (doe een beroep op aflevering verzekering, echter elke creditcard maatschappij heeft zijn eigen voorwaardes). Geen creditcard betaling en geen rechtsbijstandverzekering? Dan moet je zelf een deurwaarder inhuren.

Re: Stoffen.net levert niet en reageert niet

Geplaatst: 26 apr 2021 11:42
door Corine Polman
Op 11-04-2021 heb ik stof besteld voor €60,72. Toen ik mijn account aanmaakte zag ik dat mijn order was geannuleerd. Door wie? Niet door mij. Er is geen €60,72 bijgeschreven op mijn rekening, ook op mijn mail richting klantenservice wordt niet gereageerd, tot tweemaal toe. Het telefoonnummer wat er vermeld staat, is ook niet bereikbaar. Als ik de klachten op deze site zie, hoe kan zo'n firma nog bestaan??? Ik baal enorm en ja, de stof is nodig voor mijn brocante zaak. 80% die geen problemen heeft? Geloof ik niks van, eerder andersom, 20% geen problemen, dit zullen dan ook bekenden zijn (is schieten in het wilde weg, maar toch). Hopelijk kan er iets aan gedaan worden, niet alleen voor mij maar ook voor alle andere die stoffen nodig hebben. Hoe onschuldig wil je het product en de mensen die dit helaas via internet moeten zoeken hebben? Ben er knap pissig over. Hopelijk kan iemand hier iets mee, alvast bedankt.

Re: Stoffen.net levert niet en reageert niet

Geplaatst: 26 apr 2021 23:59
door Seinhuis
Hierboven in deze topic staan genoeg tips.

Re: Stoffen.net levert niet en reageert niet

Geplaatst: 07 jun 2021 15:18
door ToonvD
Ik heb ook slechte ervaringen hier.

Mijn mond valt ook open als het personeel hier met trots roept dat het in 80% (of 92%) van de klanten wel goed gaat. Begrijp ik dan goed van één op de vijf (!) hun spullen niet (goed) binnenkrijgen?

Ook triest dat er hier personeelsleden antwoord komen geven op een puberale manier. Lever gewoon wat de klanten hebben gekocht. Inlcusief mijn spullen.