Pagina 1 van 1

3 keer hotelkamers betalen bij Hilton Hotel Heathrow Garden Inn

Geplaatst: 04 mei 2020 15:17
door Erwin2020
Het Hilton Hotel Garden Inn op London Heathrow laat haar gasten achter met een hele koude douche.
Tijdens een transfer naar de VS zijn wij ivm Covid-19 gestrand op London Heathrow. Vanwege overheidsmaatregelen was het Hilton
een van de weinige hotels die open was.

De kamers hebben we vooraf betaald met onze creditcard.

Na 3 dagen zijn we van hotel moeten veranderen omdat Hilton zogenaamd mensen niet langer dan 3 dagen tijdens Covid-19 kan plaatsen...Het restaurant en bar was dicht zodat we tijdens ons verblijf geen extra kosten hebben gemaakt. Bij het uitchecken hebben we de sleutels ingeleverd en alles was akkoord.

Eenmaal ingecheckt in het nieuwe hotel bleek dat Hilton Hotel Garden Inn Heathrow de kamers tot 3x (!!!) had belast op onze creditcard NADAT wij waren uitgechecked. We hebben direct onze bank gebeld om dit te laten terugboeken. Dit was niet mogelijk omdat Hilton een zogenaamde Pre-authorisation had geplaatst....Ondanks dat de kamers al waren betaald. Bij nazicht op de rekening bleek dit helemaal niet zo te zijn maar dat de bedragen wel degelijk van onze rekening was afgeschreven.

We hebben Hilton Hotel Garden Inn Heathrow meermaals aangeschreven, nimmer een reactie.
We hebben meermaals gebeld en kregen te horen dat er zou worden teruggebeld. Na 3 dagen nog altijd geen reactie.

Dit is naar mijn mening een zeer slechte service. Temeer omdat Hilton nu over extra liquide middelen beschikt die ze kennelijk bij haar klanten weghaalt door hun creditcards te misbruiken. Bij het meewerken aan een oplossing geven ze simpelweg niet thuis!!!!!
Dit is werkelijk te absurd voor woorden en tijdens een Covid-19 situatie schandelijk.

Re: 3 keer hotelkamers betalen bij Hilton Hotel Heathrow Garden Inn

Geplaatst: 05 mei 2020 11:51
door Theotrucker
Vraag bij je credit card schriftelijk chargeback aan vergezeld van de nodige documentatie. Niet telefonisch!

Re: 3 keer hotelkamers betalen bij Hilton Hotel Heathrow Garden Inn

Geplaatst: 05 mei 2020 11:58
door arvandongen
Klinkt als een overduidelijke administratieve fout.
Een beetje slordig dat het na contact nog niet opgelost is. Mogelijk zit de halve administratieafdeling thuis in deze tijden.
Deze hotelketen staat nou niet bekend als oplichterij. (Mits je de kamerprijzen aanvaardbaar vindt :) )

Nogmaals benaderen dus. En anders via een hoofdkantoor je recht proberen te halen.

Re: 3 keer hotelkamers betalen bij Hilton Hotel Heathrow Garden Inn

Geplaatst: 05 mei 2020 13:20
door kuklos
Erwin2020 schreef:
04 mei 2020 15:17
Temeer omdat Hilton nu over extra liquide middelen beschikt die ze kennelijk bij haar klanten weghaalt door hun creditcards te misbruiken. Bij het meewerken aan een oplossing geven ze simpelweg niet thuis!!!!!
Dit is werkelijk te absurd voor woorden en tijdens een Covid-19 situatie schandelijk.
Nummer zoveel met hele sterke termen voor iets wat een simpele fout kan zijn. Bah.

Re: 3 keer hotelkamers betalen bij Hilton Hotel Heathrow Garden Inn

Geplaatst: 05 mei 2020 14:04
door Fatal3rr0r
Ik denk dat 1 charge de autorisatie is en 1 charge de werkelijke betaling bij check out. 1 charge zou een fout moeten zijn (als er werkelijk 3 betalingen te zien zijn).
Het vrijgeven van een autorisatie duurt een aantal werkdagen, bij een debit card kan dit zelfs weken duren daarom doen wij (hotel NL) nooit autorisaties (bij check in) op debit cards altijd direct een betaling.

Ik snap het gevoel wel hoor, als een medewerker van ons toch per ongeluk een autorisatie doet op een debit card en het loslaten daarvan duurt lang dat worden wij ook altijd als criminelen bestempeld :)

Re: 3 keer hotelkamers betalen bij Hilton Hotel Heathrow Garden Inn

Geplaatst: 06 mei 2020 15:06
door WZZ
Sommige mensen praten alles goed, TOTDAT zij een keer door een kennelijke fout worden benadeeld. Dan is de wereld te klein.
Als het een Hiltonhotel betreft zal het ook geen klein bedrag zijn.

Re: 3 keer hotelkamers betalen bij Hilton Hotel Heathrow Garden Inn

Geplaatst: 06 mei 2020 15:24
door sjohie
WZZ schreef:
06 mei 2020 15:06
Sommige mensen praten alles goed, TOTDAT zij een keer door een kennelijke fout worden benadeeld. Dan is de wereld te klein.
Als het een Hiltonhotel betreft zal het ook geen klein bedrag zijn.
Ik heb het ook een keer gehad, mijn creditcard was zowel met de reservering (bij incheck) als de daadwerkelijke rekening belast. Mag ik dan inhoudelijk reageren?

Re: 3 keer hotelkamers betalen bij Hilton Hotel Heathrow Garden Inn

Geplaatst: 06 mei 2020 21:12
door Arizonakid
Gewoon een foutje, of een TS die het niet begrijpt. Hilton is een keurige organisatie, die echt de boel noet oplicht. Rustig contact zoeken, en niet direct antwoord verlangen tojdens deze rare tijden.