Beste allemaal,
Op 10 april had ik een product besteld van €349,95. Ik kwam er na een halfuur achter dat het elders een stuk goedkoper was, dus heb ik de bestelling geannuleerd. Dit is telefonisch gebeurd en heb via de mail een bevestiging gehad. Tot dusver is dat prima gegaan.
Ik wacht echter nog steeds op mijn geld. Omdat het een groot bedrag betreft, wilde ik het snel terug hebben. Op de website staat 5-7 werkdagen. Prima. Omdat ik het nog niet heb ontvangen, heb ik ze elke week 1x gebeld. Telkens krijg ik een standaardmail en/of standaardantwoord dat het binnen 5-7 werkdagen komt. Via Facebook messenger precies hetzelfde verhaal. Een standaard antwoord met telkens een andere naam eronder.
Ik vraag me af of ik nou ongeduldig ben of dat dit niet normaal is. Ik lees soms dat je je geld binnen 14 dagen moet krijgen en andere websites zeggen 30 dagen. Wat is het nu en wat kan ik het beste doen?
Alvast bedankt.
Groet, Tasniem
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] MediaMarkt betaalt (nog) niet terug
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 04 mei 2020 17:25
Re: MediaMarkt betaalt (nog) niet terug
Als u on line heeft gekocht dan is de terug betaaltermijn 14 dagen. U bent dus geduldig genoeg geweest. Ik zou ze op alle media benaderen en nog eens bellen. Zie https://klantenservice.mediamarkt.nl/
Re: MediaMarkt betaalt (nog) niet terug
Even voor de zekerheid: ik neem aan dat het product ook nooit geleverd is? Dan zijn ze inderdaad ruim te laat.
Ik zou ze een ingebrekestelling sturen.Stuur je het product aan ons terug dan verwerken we deze binnen 2 dagen na ontvangst.
Hoe snel het geld daarna op je rekening staat, hangt af van je betaalmethode:
iDeal: 3 werkdagen
Creditcard: 5 werkdagen
MediaMarkt cadeaukaart: 3 werkdagen (in de vorm van een e-voucher per mail)
Betaling in de winkel: 14 dagen
Achteraf betalen (Klarna): 14 dagen
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 04 mei 2020 17:25
Re: MediaMarkt betaalt (nog) niet terug
Bedankt voor de reacties. Ik ga ze maar weer bellen en heb een klacht ingediend bij Thuiswinkel.org, omdat ze daar bij aangesloten zijn. Vind het echt bizar dat zo’n groot bedrijf niet terug betaalt binnen een normale termijn.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 04 mei 2020 17:25
Re: MediaMarkt betaalt (nog) niet terug
Ik heb ze gebeld en kreeg een vrouw aan de lijn die beweerde dat gisteren de definitieve afhandeling zou zijn en dat het 5-7 werkdagen duurt. Ze bleef in herhaling vallen en luisterde totaal niet naar mij. Bah.