Hoe hotel bewegen tot terugbetaling?
Geplaatst: 04 mei 2020 17:53
Hallo,
begin maart heb ik bij Hotel De Klepperman in Hoevelaken een kamer geannuleerd wat volgens de voorwaarden kosteloos kon.
Nu blijkt de dag na de voorziene datum dat het geld alsnog van m'n Master Card werd gehaald door het hotel zonder mijn medeweten en akkoord.
Ik contacteer het hotel en ze melden me: adminstratieve fout, we zetten dit recht.
Intussen zijn we 6 weken en zeker evenveel mails verder en heeft het hotel beslist om niet terug te storten maar een voucher te geven voor het bedrag (met de voorwaarde einde van het jaar kan je hem ook gewoon weer omzetten in geld... ). Ik ben hier niet mee akkoord en heb hen dit ook reeds meerdere keren schriftelijk gemeld.
Eerst werd me beloofd dat het bedrag werd terug gestort daarna maken ze er doodleuk een voucher van (dit is terugkomen op gedane beloftes). Je begrijpt: daar zet ik geen voet meer binnen.
Ik heb uit veiligheid ook Master Card ingelicht en hen op de hoogte gebracht van deze fraude want dat is het nu uiteindelijk geworden. Geldafname zonder akkoord en pincode te hebben gebruikt.Politie kan in deze blijkbaar niks doen...
Is er een ombudsdienst van het hotelwezen waarbij ik terecht kan om dit aan te kaarten en alsnog het geld proberen terug te krijgen?
begin maart heb ik bij Hotel De Klepperman in Hoevelaken een kamer geannuleerd wat volgens de voorwaarden kosteloos kon.
Nu blijkt de dag na de voorziene datum dat het geld alsnog van m'n Master Card werd gehaald door het hotel zonder mijn medeweten en akkoord.
Ik contacteer het hotel en ze melden me: adminstratieve fout, we zetten dit recht.
Intussen zijn we 6 weken en zeker evenveel mails verder en heeft het hotel beslist om niet terug te storten maar een voucher te geven voor het bedrag (met de voorwaarde einde van het jaar kan je hem ook gewoon weer omzetten in geld... ). Ik ben hier niet mee akkoord en heb hen dit ook reeds meerdere keren schriftelijk gemeld.
Eerst werd me beloofd dat het bedrag werd terug gestort daarna maken ze er doodleuk een voucher van (dit is terugkomen op gedane beloftes). Je begrijpt: daar zet ik geen voet meer binnen.
Ik heb uit veiligheid ook Master Card ingelicht en hen op de hoogte gebracht van deze fraude want dat is het nu uiteindelijk geworden. Geldafname zonder akkoord en pincode te hebben gebruikt.Politie kan in deze blijkbaar niks doen...
Is er een ombudsdienst van het hotelwezen waarbij ik terecht kan om dit aan te kaarten en alsnog het geld proberen terug te krijgen?