LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Leverancier verhoogt zonder overleg prijs na koopovereenkomst van 149,95 naar 250 euro!

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Leverancier verhoogt zonder overleg prijs na koopovereenkomst van 149,95 naar 250 euro!

Ongelezen bericht door tttlocke »

Onder het stukje over de editie die niet verschijnt staat dit:
Deze editie zal niet verschijnen. In plaats daarvan verschijnt de Plus Editie.
Dat leidt naar informatie over die 250 euro editie die wel verschijnt:
https://www.silvesterstrips.nl/strips/s ... -art-plus/

Zoek de verschillen (als die er al zijn).

Erthanax
Berichten: 9736
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Leverancier verhoogt zonder overleg prijs na koopovereenkomst van 149,95 naar 250 euro!

Ongelezen bericht door Erthanax »

Had ik dus toch ergens overheen gelezen :D. Dat is te zeggen, ik had alleen die waarschuwing bovenaan gelezen. Het is, hoe dan ook, een merkwaardige aangelegenheid.

Moneyman
Berichten: 30249
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Leverancier verhoogt zonder overleg prijs na koopovereenkomst van 149,95 naar 250 euro!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hahahaha die hebben dus vandaag snel ff de website aangepast :lol: :lol:

In mijn eerdere bericht van vanmorgen had ik die pagina nog volledig gequote... en toen stond de originele tekst er nog!

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Leverancier verhoogt zonder overleg prijs na koopovereenkomst van 149,95 naar 250 euro!

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

ja en dus weten ze nu dat wel moeten leveren voor het originele bedrag, TS heeft, via deze pagina, bewijs dat dit de prijs is tot vandaag!!!!

laurens.westdorp
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mei 2020 16:01

Re: Leverancier verhoogt zonder overleg prijs na koopovereenkomst van 149,95 naar 250 euro!

Ongelezen bericht door laurens.westdorp »

Update. Inmiddels is de oorspronkelijke betaling terug gestort. Een aangetekende brief met vordering tot nakoming is onderweg.

Voor de volledigheid. Het boek zou oorspronkelijk ook pas juni worden geleverd. Nakoming van de overeenkomst is nog gewoon mogelijk.

Wellicht vinden sommigen dat overkill maar we leven nu eenmaal in een rechtsstaat. Als iemand een wanprestatie levert net het idee “ ik word toch niet op mijn vingers getikt” waar leggen we dan dd grens

alfatrion
Berichten: 21930
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Leverancier verhoogt zonder overleg prijs na koopovereenkomst van 149,95 naar 250 euro!

Ongelezen bericht door alfatrion »

Deze route levert waarscheinlijk als resultaat op dat u zonder boek blijft zitten.

NeoDutchio
Berichten: 12353
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Leverancier verhoogt zonder overleg prijs na koopovereenkomst van 149,95 naar 250 euro!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

laurens.westdorp schreef:
12 mei 2020 12:43
Wellicht vinden sommigen dat overkill maar we leven nu eenmaal in een rechtsstaat. Als iemand een wanprestatie levert net het idee “ ik word toch niet op mijn vingers getikt” waar leggen we dan dd grens
Een rechtstaat wil niet zeggen dat er bij fouten of aanpassingen in een aanbieding zo gereageerd moet worden. Bij opzet ben ik het helemaal met u eens, maar in dit geval... Het komt vaker voor dat een actie aangepast wordt. Als iedereen op deze manier zou reageren zal er weinig menselijk meer overblijven.

Moneyman
Berichten: 30249
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Leverancier verhoogt zonder overleg prijs na koopovereenkomst van 149,95 naar 250 euro!

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
12 mei 2020 14:44
laurens.westdorp schreef:
12 mei 2020 12:43
Wellicht vinden sommigen dat overkill maar we leven nu eenmaal in een rechtsstaat. Als iemand een wanprestatie levert net het idee “ ik word toch niet op mijn vingers getikt” waar leggen we dan dd grens
Een rechtstaat wil niet zeggen dat er bij fouten of aanpassingen in een aanbieding zo gereageerd moet worden. Bij opzet ben ik het helemaal met u eens, maar in dit geval... Het komt vaker voor dat een actie aangepast wordt. Als iedereen op deze manier zou reageren zal er weinig menselijk meer overblijven.
Kom op... doe nou niet net alsof een prijsverhoging van maar liefst 66% normaal is, en alsof daartegen ageren zelfs onmenselijk zou zijn.

Als je dit goed wilt praten, is dat wel heel erg tegen beter weten in.

NeoDutchio
Berichten: 12353
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Leverancier verhoogt zonder overleg prijs na koopovereenkomst van 149,95 naar 250 euro!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
12 mei 2020 14:45
NeoDutchio schreef:
12 mei 2020 14:44
laurens.westdorp schreef:
12 mei 2020 12:43
Wellicht vinden sommigen dat overkill maar we leven nu eenmaal in een rechtsstaat. Als iemand een wanprestatie levert net het idee “ ik word toch niet op mijn vingers getikt” waar leggen we dan dd grens
Een rechtstaat wil niet zeggen dat er bij fouten of aanpassingen in een aanbieding zo gereageerd moet worden. Bij opzet ben ik het helemaal met u eens, maar in dit geval... Het komt vaker voor dat een actie aangepast wordt. Als iedereen op deze manier zou reageren zal er weinig menselijk meer overblijven.
Kom op... doe nou niet net alsof een prijsverhoging van maar liefst 66% normaal is, en alsof daartegen ageren zelfs onmenselijk zou zijn.

Als je dit goed wilt praten, is dat wel heel erg tegen beter weten in.
Het is geen prijsverhoging, er is ander pakket samengesteld.

Moneyman
Berichten: 30249
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Leverancier verhoogt zonder overleg prijs na koopovereenkomst van 149,95 naar 250 euro!

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
12 mei 2020 14:48
Het is geen prijsverhoging, er is ander pakket samengesteld.
O, dan is het goed... En hoe denk je dat dat een excuus is om in strijd met de gesloten overeenkomst te handelen?

Dus als jij een auto koopt van € 20.000,00 euro, en de dealer laat je bij aflevering € 33.200,00 aftikken omdat hij er "per ongeluk" een paar pakketten bij aangevinkt heeft, dan mag dat gewoon? Want...
NeoDutchio schreef:
12 mei 2020 14:44
Een rechtstaat wil niet zeggen dat er bij fouten of aanpassingen in een aanbieding zo gereageerd moet worden.
... de auto is aangepast, jij accepteert dat?
NeoDutchio schreef:
12 mei 2020 14:44
Bij opzet ben ik het helemaal met u eens, maar in dit geval...
... de pakketten waren per ongeluk aangeklikt... jij accepteert dat?
NeoDutchio schreef:
12 mei 2020 14:44
Het komt vaker voor dat een actie aangepast wordt.
... er worden vaker auto's zo afgeleverd... jij accepteert dat?
NeoDutchio schreef:
12 mei 2020 14:44
Als iedereen op deze manier zou reageren zal er weinig menselijk meer overblijven.
... het is blijkbaar onmenselijk om te zeggen dat dat niet de afspraak was... jij accepteert dat?

Je hoeft niet te antwoorden, by the way...

alfatrion
Berichten: 21930
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Leverancier verhoogt zonder overleg prijs na koopovereenkomst van 149,95 naar 250 euro!

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
12 mei 2020 14:44
laurens.westdorp schreef:
12 mei 2020 12:43
Wellicht vinden sommigen dat overkill maar we leven nu eenmaal in een rechtsstaat. Als iemand een wanprestatie levert net het idee “ ik word toch niet op mijn vingers getikt” waar leggen we dan dd grens
Een rechtstaat wil niet zeggen dat er bij fouten of aanpassingen in een aanbieding zo gereageerd moet worden.
Eens, ik zou ook gewoon de 250 betalen en pas nadat ik het boek in mijn bezit had heel netjes en zakelijk mijn100 euro terug eisen. Dit onder de noemer "je verantwoordelijk nemen". Daarna zou ik alles verhogen met 48,40 euro voor het versturen van één aangetekende brief. En dan zou ik pas een proces starten waarin de verkoper veroordeeld wordt tot de terugbetaling van a) € 100,- plus wettelijke rente, b) incassokosten ad € 48,40 en c) proceskosten ad € 277,30 (€ 99,01 betekening dagvaarding, € 83,- griffierecht en betekening € 95,29). Alles natuurlijk heel menselijk gebracht. De kosten voor juridische vertegenwoordiging bespraar ik de verkoper dan. Dat is aardig, toch?
NeoDutchio schreef:
12 mei 2020 14:44
Als iedereen op deze manier zou reageren zal er weinig menselijk meer overblijven.
De verkoper moet gewoon zijn verantwoordelijkheid nemen.

NeoDutchio
Berichten: 12353
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Leverancier verhoogt zonder overleg prijs na koopovereenkomst van 149,95 naar 250 euro!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
12 mei 2020 14:55
NeoDutchio schreef:
12 mei 2020 14:48
Het is geen prijsverhoging, er is ander pakket samengesteld.
O, dan is het goed... En hoe denk je dat dat een excuus is om in strijd met de gesloten overeenkomst te handelen?
Iets dat er niet is kan je ook niet krijgen. Het aangeboden pakket blijkt achteraf niet te komen en daarvoor in de plaats is een andere aanbieding gedaan. Dan heb je de keuze om de nieuwe aanbieding te accepteren of af te wijzen. Maar nogmaals, iets dat er niet is kan je ook bij een rechter niet krijgen.
Moneyman schreef:
12 mei 2020 14:55
Dus als jij een auto koopt van € 20.000,00 euro, en de dealer laat je bij aflevering € 33.200,00 aftikken omdat hij er "per ongeluk" een paar pakketten bij aangevinkt heeft, dan mag dat gewoon? Want...
Aparte vergelijking. Wellicht als er een limited edition op voorhand aangekondigd wordt en hier een aanpassing op komt voordat er geleverd wordt en er overlegd wordt met de koper zou er een gelijkenis zijn met deze casus. Uw relaas en verzinsels lijkt in de verste verte niet op wat hier speelt.

Moneyman
Berichten: 30249
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Leverancier verhoogt zonder overleg prijs na koopovereenkomst van 149,95 naar 250 euro!

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
12 mei 2020 15:29
Moneyman schreef:
12 mei 2020 14:55
NeoDutchio schreef:
12 mei 2020 14:48
Het is geen prijsverhoging, er is ander pakket samengesteld.
O, dan is het goed... En hoe denk je dat dat een excuus is om in strijd met de gesloten overeenkomst te handelen?
Iets dat er niet is kan je ook niet krijgen. Het aangeboden pakket blijkt achteraf niet te komen en daarvoor in de plaats is een andere aanbieding gedaan. Dan heb je de keuze om de nieuwe aanbieding te accepteren of af te wijzen. Maar nogmaals, iets dat er niet is kan je ook bij een rechter niet krijgen.
Onzin. Het enige verschil tussen het oude en het nieuwe pakket is een metalen plaat. Lever die plaat gewoon niet, en je hebt het oude pakket. Het is er dus wel degelijk en het kan ook gewoon geleverd worden.
Moneyman schreef:
12 mei 2020 14:55
Dus als jij een auto koopt van € 20.000,00 euro, en de dealer laat je bij aflevering € 33.200,00 aftikken omdat hij er "per ongeluk" een paar pakketten bij aangevinkt heeft, dan mag dat gewoon? Want...
Aparte vergelijking. Wellicht als er een limited edition op voorhand aangekondigd wordt en hier een aanpassing op komt voordat er geleverd wordt en er overlegd wordt met de koper zou er een gelijkenis zijn met deze casus. Uw relaas en verzinsels lijkt in de verste verte niet op wat hier speelt.[/quote]
Het feitencomplex wat ik schets, is identiek aan wat er in de casus van dit topic gebeurt. Ik zie ook geen enkel argument waarom dat ineens "in de verste verte niet zou lijken op". Of je moet bedoelen dat een boek geen auto is...

Ik had gehoopt dat de vergelijking je ogen zou openen voor de bijzondere redeneertrand die je gebruikt. Maar helaas.

NeoDutchio
Berichten: 12353
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Leverancier verhoogt zonder overleg prijs na koopovereenkomst van 149,95 naar 250 euro!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
12 mei 2020 15:37
Het feitencomplex wat ik schets, is identiek aan wat er in de casus van dit topic gebeurt. Ik zie ook geen enkel argument waarom dat ineens "in de verste verte niet zou lijken op". Of je moet bedoelen dat een boek geen auto is...

Ik had gehoopt dat de vergelijking je ogen zou openen voor de bijzondere redeneertrand die je gebruikt. Maar helaas.
U hoeft niet te bepalen hoe ik denk of hoe ik wel of niet zou moeten redeneren.
In dit geval is een eenmalig actiepakket gemaakt. Niet iets dat de klant zelf zou kunnen samenstellen of waar de klant invloed op heeft. De klant wordt ook niet pas bij ontvangst geconfronteerd en wordt geen mes op de keel gezet. Er is dus geen enkel vergelijk met een auto waar bij ontvangst zaken zijn toegevoegd en een actiepakket die niet geleverd kan worden omdat die set niet gemaakt wordt en voor leverdatum wordt aangegeven.

Moneyman
Berichten: 30249
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Leverancier verhoogt zonder overleg prijs na koopovereenkomst van 149,95 naar 250 euro!

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
12 mei 2020 16:11
U hoeft niet te bepalen hoe ik denk of hoe ik wel of niet zou moeten redeneren.
Ik geloof niet dat ik dat ergens schrijf. Het zou wél een hoop onnodige discussie schelen.

Maar goed, je laat je overduidelijk tóch niet op andere gedachten brengen, dus ik ga er geen pagina's discussie aan weiden. Voor TS is het inmiddels wel duidelijk wat hij moet doen.

Nijogeth
Berichten: 10074
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Leverancier verhoogt zonder overleg prijs na koopovereenkomst van 149,95 naar 250 euro!

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik ben het in deze wel met Neodutchio eens. Het is een collectors item in een beperkte oplage. Daar moet op tijd voor worden ingeschreven. De exacte inhoud van dit collectors item is dan nog niet bekend en is een schatting. Als dit dan bekend wordt en gecommuniceerd, dan heeft TS netjes de keuze gekregen om nog steeds dit collectors item te krijgen of dit niet te krijgen. Een andere combinatie is er niet, ook niet leveren zonder plaat, want dan is het geen collectors item meer.

Als ik fan van iemand zou zijn, dan zou ik (wetende dat dit een keuze is van die persoon waar ik fan van ben) accepteren dat het duurder wordt of de keuze maken om het niet te kopen.

Moneyman
Berichten: 30249
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Leverancier verhoogt zonder overleg prijs na koopovereenkomst van 149,95 naar 250 euro!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
12 mei 2020 16:37
Ik ben het in deze wel met Neodutchio eens. Het is een collectors item in een beperkte oplage. Daar moet op tijd voor worden ingeschreven. De exacte inhoud van dit collectors item is dan nog niet bekend en is een schatting.
Dat gaat slechts op als het aanbod onder die voorwaarde wordt gedaan. Dat was hier echter niet het geval: tot gisteren stond een heel concreet aanbod met een concrete omschrijving en een concrete prijs op de website. Dan is er geen enkele ruimte om de gesloten overeenkomst open te breken, een metalen plaat toe te voegen en 100 euro meer te vragen.

Nijogeth
Berichten: 10074
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Leverancier verhoogt zonder overleg prijs na koopovereenkomst van 149,95 naar 250 euro!

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dan is het dus een product wat niet bestaat en dus niet leverbaar is en krijgt TS het geld terug. Dat had ook een oplossing kunnen zijn.

Moneyman
Berichten: 30249
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Leverancier verhoogt zonder overleg prijs na koopovereenkomst van 149,95 naar 250 euro!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
12 mei 2020 17:04
Dan is het dus een product wat niet bestaat en dus niet leverbaar is en krijgt TS het geld terug. Dat had ook een oplossing kunnen zijn.
Zeker niet. Het overeengekomen product bestaat gewoon en kan gewoon geleverd worden.
Moneyman schreef:
12 mei 2020 15:37
Het enige verschil tussen het oude en het nieuwe pakket is een metalen plaat. Lever die plaat gewoon niet, en je hebt het oude pakket. Het is er dus wel degelijk en het kan ook gewoon geleverd worden.

NeoDutchio
Berichten: 12353
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Leverancier verhoogt zonder overleg prijs na koopovereenkomst van 149,95 naar 250 euro!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Nijogeth schreef:
12 mei 2020 17:04
Dan is het dus een product wat niet bestaat en dus niet leverbaar is en krijgt TS het geld terug. Dat had ook een oplossing kunnen zijn.
En die optie was er ook.

Eerder is er al een soortgelijk topic geweest dat een klant een voordeelverpakking van douchegel wilde kopen. 4 stuks in een verpakking voor een bepaalde prijs. Deze actieverpakking werd uiteindelijk niet uitgeleverd vanwege corona. Toen was ook de simpele gedachte om 4 losse flacons te nemen en die af te laten sturen. Helaas zijn 4 losse flacons een ander artikel dan 1 samengestelde set. En dat is hier niets anders.

Of de uitgever, of de schrijver of wie dan ook die achter de actie zit heeft besloten om niet alleen een gesigneerd boek te verkopen, maar een actiepakket samen te stellen van boek met plaat. Een ander artikel ter vervanging van het eerder aangeboden.

Gesloten