Pagina 1 van 1
Probleem met porteren bij Simyo.
Geplaatst: 10 mei 2020 11:55
door DanielJ
Weer een ervaring rijker. Wat wil het geval. Een goede kennis geadviseerd om naar Simyo te gaan. Komt van een duur abonnement en wil inmiddels sim-only met minder gigs en minder belminuten. Ondanks dat de vorige provider uitgeporteerd heeft, wat een woord, blijft de firma list en bedrog beweren dat dit niet zo is. Ik heb nota bene via een screenshot moeten bewijzen dat het tegendeel het geval is. Blijkbaar is het voor Simyo te veel moeite zelf enige moeite te doen om nieuwe klanten te bedienen. Waar ik mij vooral aan stoor zijn alle verzinsels. Zoals dat het nu met de hand verzocht is, dat we allang een mailtje hadden moeten ontvangen (wordt plotseling de volgende dag ontkend!), het zou naar de technische afdeling gaan (weer iets nieuws), er zou al tweemaal gemaild zijn (verzonnen om de klant zoet te houden) en ga zo maar door. Medewerkers van Simyo die overigens erg aardig zijn, daar ligt het niet aan.
Wat kan ik doen?
Re: Probleem met porteren bij Simyo.
Geplaatst: 10 mei 2020 19:33
door mahadma
Ik herken simyo hier niet in, van voda naar simyo gegaan zonder ook maar één probleem.
Re: Probleem met porteren bij Simyo.
Geplaatst: 10 mei 2020 20:03
door Lady1234
Ben van T-mobile naar Simyo gegaan. Perfect geregeld.
Re: Probleem met porteren bij Simyo.
Geplaatst: 10 mei 2020 20:31
door DeZevendeHenk
Je kiest voor een leverancier en nu zul je die leverancier ook de kans moeten geven. Tot het moment dat je voldoende redenen hebt om je contract te ontbinden zit je er aan vast.
Re: Probleem met porteren bij Simyo.
Geplaatst: 11 mei 2020 11:23
door Frankhof
Wij zitten als jaren met het hele gezin bij Simyo, altjd naar volle tevredenheid. Maar overal kan wel eens iets niet goed gaan, geef ze de kans en tijd om het op te lossen...
Re: Probleem met porteren bij Simyo.
Geplaatst: 11 mei 2020 13:09
door muzikareltje44
Ben ook klant bij Simyo geweest, nooit problemen gehad en ik herken ze hier ook niet in. Zou kunnen dat dat komt omdat KPN alles overgenomen heeft en de dochterbedrijven allemaal op de schop gaan. Wel vervelend maar ze zullen het uiteindelijk toch op moeten lossen
Re: Probleem met porteren bij Simyo.
Geplaatst: 11 mei 2020 14:19
door HADES2001
DanielJ schreef: ↑10 mei 2020 11:55
Weer een ervaring rijker. Wat wil het geval. Een goede kennis geadviseerd om naar Simyo te gaan. Komt van een duur abonnement en wil inmiddels sim-only met minder gigs en minder belminuten. Ondanks dat de vorige provider uitgeporteerd heeft, wat een woord, blijft de firma list en bedrog beweren dat dit niet zo is. Ik heb nota bene via een screenshot moeten bewijzen dat het tegendeel het geval is. Blijkbaar is het voor Simyo te veel moeite zelf enige moeite te doen om nieuwe klanten te bedienen. Waar ik mij vooral aan stoor zijn alle verzinsels. Zoals dat het nu met de hand verzocht is, dat we allang een mailtje hadden moeten ontvangen (wordt plotseling de volgende dag ontkend!), het zou naar de technische afdeling gaan (weer iets nieuws), er zou al tweemaal gemaild zijn (verzonnen om de klant zoet te houden) en ga zo maar door. Medewerkers van Simyo die overigens erg aardig zijn, daar ligt het niet aan.
Wat kan ik doen?
Wat je kan doen
op welk punt zit je vast? je hele verhaal klinkt meer als emotie eruit gooien dan een verhaal waar in staat hoe ver alles is
Heb je al een sim kaart ontvangen?
Heb je problemen met je nummer overzetten?
Werkt er soms iets niet?
Wat is er uit de gesprekken gekomen met simyo helpdesk?
Wat voor tijd hebben ze gezegt dat alles ging duren?
Re: Probleem met porteren bij Simyo.
Geplaatst: 11 mei 2020 15:23
door grun
Ik ben best tevreden met Simyo. Als ik me goed herinner krijg je eerst een simkaart met een tijdelijk nummer, in afwachting van het nummer dat overgezet moet worden. Dat kan wel een paar weken duren, maar je hoort een email te krijgen waarin de dag staat waarop het overgezet wordt. Het zou kunnen dat je dat even een paar minuten onbereikbaar bent. Je krijgt een sms zodra het nummer overgezet is.
Re: Probleem met porteren bij Simyo.
Geplaatst: 12 mei 2020 09:20
door DanielJ
Het is jammer te moeten lezen dat een serieus probleem onmiddellijk gecounterd wordt door reclamemakers. Als jullie gelezen hebben ben ik ook een tevreden klant tot nu toe. Het lijkt erop dat wanneer zaken net iets anders lopen dan verwacht, Simyo volledig het spoor bijster raakt en de klant in de kou laat staan. Dit terwijl ACM duidelijk is over de regels. De simkaart is ontvangen, er is bewijs dat de vorige provider heeft uitgeporteerd. Simyo blijft beweren dat de vorige provider (Vodafone) niet reageert op mail en op telefoon. Dit heeft niets met emotie te maken maar met een klant die tussen wal en schip terecht komt. Dit duurt nu al bijna drie weken.
Re: Probleem met porteren bij Simyo.
Geplaatst: 12 mei 2020 09:23
door Theotrucker
Reclame makers? Hier op het forum?
Je bent af.
Re: Probleem met porteren bij Simyo.
Geplaatst: 12 mei 2020 10:45
door Moneyman
DanielJ schreef: ↑12 mei 2020 09:20
Het is jammer te moeten lezen dat een serieus probleem onmiddellijk gecounterd wordt door reclamemakers.

Je had beter de gestelde vragen kunnen beantwoorden, als het je om een oplossing gaat...
Re: Probleem met porteren bij Simyo.
Geplaatst: 15 mei 2020 16:27
door Simyo Webcare
Hoi Daniël,
We vinden het erg vervelend dat je overstap naar ons zo moeizaam verloopt
Het probleem is dat door een technisch mankement (aan de kant van Vodafone) geen goedkeuring gegeven kan worden voor de overstap naar ons. Inmiddels weten we dat er bij de technische dienst van Vodafone een verzoek uitstaat om dit op te lossen. Helaas gaat het allemaal heel erg moeizaam en heeft het veel te lang geduurd voordat er duidelijk was waar het nou daadwerkelijk mis ging. Op dit moment is het "out of our hands", wat eigenlijk heel bijzonder is omdat de nieuwe provider verantwoordelijk is voor de overstap. Maar het is echt wachten op Vodafone nu!
Zoals besproken hebben wij dinsdag weer telefonisch contact hierover en hopelijk is alles aan de kant van Vodafone tegen die tijd gefixt. Mocht je in de tussentijd nog vragen hebben, stuur dan even een mailtje naar
[email protected] of vraag naar mij bij onze klantenservice zodat ik je kan terugbellen!
Groetjes,
Bas (Simyo Webcare)