Pagina 1 van 2

Levering tafel uitgesteld vanwege corona, maar ik ben vertrouwen kwijt

Geplaatst: 12 mei 2020 09:49
door corona,tafel20%9
Tafel besteld op 6 februari, levering week 22
Nu door de coronatijd en andere factoren levering september.
Slechte communicatie en er zelf achter aan moeten bellen en mailen.
Heb door de gang van zaken geen vertrouwen meer
InGoossens meubelen.
En levering in september betwijfel ik.
Gevraagd wil deze tafel annuleren, krijg ik geen reactie via
mail. Wel telefonisch, zelf verwezen naar voorwaarden CBW
over levertijd. Zei beroepen zich op levering door coronatijd,
over oplossing en of alternatief . Snap heel goed dat dit moeilijk
in deze periode.
Vertrouwen is volledig weg, en kan ik dit annuleren

Re: Levering tafel uitgesteld vanwege corona, maar ik ben vertrouwen kwijt

Geplaatst: 12 mei 2020 13:03
door mahadma
Door het virus is voor zover u het nog niet wist, héél de wereld op tilt geslagen. Er is niets en helemaal niets in de glazen bol te zeggen, ergo, wacht nog even af. En als u erin zou slagen te annuleren (wellicht tegen kosten) dan zult u bij het bestellen van de volgende tafel wéér tegen een levertijd oplopen. en dàt levert op geen enkele manier voordeel voor u ook, eerder een nadeel.

Re: Levering tafel uitgesteld vanwege corona, maar ik ben vertrouwen kwijt

Geplaatst: 12 mei 2020 13:40
door NeoDutchio
Als de winkels van Goosens nog open waren is dat met een stuk minder personeel. Kantoren zijn ook zwaar onderbezet door de onderlinge afstand die in acht genomen moet worden. Maar bij de fabrikant van de tafel zijn ook aanpassingen nodig. Kan zijn dat het in Nederland geproduceerd wordt, maar vele meubelen worden geïmporteerd. Een land met een lockdown wordt nu niet in gewerkt. Niet werken is geen tafel maken en geen transport om die tafel hier te krijgen.

Geen idee waar uw wantrouwen vandaan komt, maar dit is de simpele realiteit.

Re: Levering tafel uitgesteld vanwege corona, maar ik ben vertrouwen kwijt

Geplaatst: 12 mei 2020 14:03
door alfatrion
U kunt gewoon een ingebrekestelling waarin u de verkoper nog 14 dagen geeft en anders de koop als ontbonden beschouwd.

Re: Levering tafel uitgesteld vanwege corona, maar ik ben vertrouwen kwijt

Geplaatst: 12 mei 2020 14:46
door NeoDutchio
alfatrion schreef:
12 mei 2020 14:03
U kunt gewoon een ingebrekestelling waarin u de verkoper nog 14 dagen geeft en anders de koop als ontbonden beschouwd.
Het is nog geen week 22, een ingebrekestelling sturen heeft nu nog vrij weinig zin. Daarbij is van belang wat er in de voorwaarden is opgenomen. Het is echt niet onredelijk dat in deze tijd leveringen langer duren.

Re: Levering tafel uitgesteld vanwege corona, maar ik ben vertrouwen kwijt

Geplaatst: 12 mei 2020 18:11
door gosewijn
Levering van hout is slecht door corona ,vooral transport uit het buitenland.

Re: Levering tafel uitgesteld vanwege corona, maar ik ben vertrouwen kwijt

Geplaatst: 12 mei 2020 18:59
door alfatrion
NeoDutchio schreef:
12 mei 2020 14:46
Het is nog geen week 22, een ingebrekestelling sturen heeft nu nog vrij weinig zin.
Onjuist. De verkoper heeft nu aangegeven dan niet te zullen leveren. Er kan daarom direct een ingebrekestelling worden verstuurd. Week 22 moet natuurlijk wel binnen de termijn vallen.

Re: Levering tafel uitgesteld vanwege corona, maar ik ben vertrouwen kwijt

Geplaatst: 12 mei 2020 20:44
door crazyme
corona,tafel20%9 schreef:
12 mei 2020 09:49
Snap heel goed dat dit moeilijk
in deze periode.
Vertrouwen is volledig weg, en kan ik dit annuleren
Kennelijk snapt u er niets van. Bijna alle meubels komen uit het buitenland. Elk land heeft zijn eigen regels, elke fabriek heeft zijn eigen problemen. Logistiek is een dagelijkse puzzel. Toeleveranciers leveren wisselvallig. Container handel is helemaal een drama.

Wat ik niet snap waarom uw vertrouwen weg is. Wat heeft Goossens u misdaan wat uw wantrouwen rechtvaardigt ?

Re: Levering tafel uitgesteld vanwege corona, maar ik ben vertrouwen kwijt

Geplaatst: 13 mei 2020 03:55
door Melviinbl
Kijk het cbw had u al ontdekt.
Ik denk dat u begrip moet hebben voor de situatie.
De hele wereld is al 3 maanden op zijn gat.
En september klinkt ver maar is er zo.
En aangezien cbw evt een regeling heeft voor uw aanbetaling bij faillissement zit u wat dat betreft safe!

Wacht gewoon tot september. Mocht het dan weer uitgesteld worden dan pas ontbinden.
Beetje begrip voor de langere levering door covid19

Re: Levering tafel uitgesteld vanwege corona, maar ik ben vertrouwen kwijt

Geplaatst: 13 mei 2020 06:50
door Bob Schurkjens
Hebt u de tafel online besteld? Dan kunt u een klacht indienen bij Thuiswinkel.org.

https://www.thuiswinkel.org/leden/gooss ... ertificaat

Daarna kunt u naar de Geschillencommissie Thuiswinkel.

Ben het volledig met u eens dat het de taak én verantwoordelijkheid is van de leverancier om u tijdig en correct te informeren over problemen met uw bestelling. Als u daar zélf achter aan moet gaan, gaat het al mis. Laat u dus niet aan het lijntje houden. Coronacrisis of niet.

Re: Levering tafel uitgesteld vanwege corona, maar ik ben vertrouwen kwijt

Geplaatst: 13 mei 2020 07:11
door NeoDutchio
Wat ik vreemd vind, waar moet u steeds achteraan bellen en mailen? De eerst aangegeven leverdatum is nog niet eens verstreken. U hebt dus voor die tijd al te horen gekregen dat er niet tijdig geleverd kan worden. Waar moet u dan steeds achteraan?

Ook hebt u bewust een bepaalde tafel uitgezocht. Waarom zou u die dan ineens niet meer willen?

Re: Levering tafel uitgesteld vanwege corona, maar ik ben vertrouwen kwijt

Geplaatst: 13 mei 2020 07:16
door Bob Schurkjens
Gewoon even het stappenplan doorlopen en Bob's your uncle :)

https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen

Re: Levering tafel uitgesteld vanwege corona, maar ik ben vertrouwen kwijt

Geplaatst: 13 mei 2020 07:52
door 16again
CBW voorwaarden:
Indien de levertijd een vermoedelijke levertijd is (circa week 22) , dan heeft de winkel nog een maand extra om alsnog te leveren.
Daarna kun je de overeenkomst kostenloos ontbinden.

Als de winkel nu al zwart op wit aangeeft de levertijd + 1 maand niet te halen, zie ik geen reden waarom je nu de koop niet al kunt ontbinden

Re: Levering tafel uitgesteld vanwege corona, maar ik ben vertrouwen kwijt

Geplaatst: 13 mei 2020 09:45
door alfatrion
crazyme schreef:
12 mei 2020 20:44
Kennelijk snapt u er niets van. Bijna alle meubels komen uit het buitenland. Elk land heeft zijn eigen regels, elke fabriek heeft zijn eigen problemen. Logistiek is een dagelijkse puzzel. Toeleveranciers leveren wisselvallig. Container handel is helemaal een drama.
Als de grenzen dicht zijn en daardoor niet geleverd kan worden dan zie ik ook hier aanleiding dat een beroep op onverwachte omstandigheden te doen, in dit geval een wijziging naar een langere levertermijn. Echter, de verkoper moet daarover wel helder communiceren.
16again schreef:
13 mei 2020 07:52
Indien de levertijd een vermoedelijke levertijd is (circa week 22) , dan heeft de winkel nog een maand extra om alsnog te leveren.
Daarna kun je de overeenkomst kostenloos ontbinden.
Dwingende wetgeving geeft aan dat een ingebrekestelling een redelijke termijn tot nakoming moet bevatten. Deze bepaling maakt niet dat de verkoper nog een maand heeft maar dat meer dan een maand onredelijk is.

Re: Levering tafel uitgesteld vanwege corona, maar ik ben vertrouwen kwijt

Geplaatst: 13 mei 2020 10:00
door scontra
corona,tafel20%9 schreef:
12 mei 2020 09:49
Tafel besteld op 6 februari, levering week 22
Nu door de coronatijd en andere factoren levering september.
U weet al in een vroegtijdig stadium dat de levering in september zal plaats hebben.
Op zich is dat niet zo vreemd, aangezien bij alle klanten de levertijd zal moeten worden opgeschoven.
Gelet het begin van de crisis, nu zo'n kleine drie maanden geleden, is het leveren in september niet zo vreemd te noemen.

Persoonlijk zou ik v.w.b. de levering, meer vertrouwen in Goossens hebben over het nakomen van hun overeenkomst, dan in Corona die op de gekste en onaangekondigde tijd zomaar uit het niets kan toeslaan en ook nog eens geen garantie geeft op verder mogen/kunnen leven. :(

Re: Levering tafel uitgesteld vanwege corona, maar ik ben vertrouwen kwijt

Geplaatst: 13 mei 2020 10:16
door 16again
alfatrion schreef:
13 mei 2020 09:45
16again schreef:
13 mei 2020 07:52
Indien de levertijd een vermoedelijke levertijd is (circa week 22) , dan heeft de winkel nog een maand extra om alsnog te leveren.
Daarna kun je de overeenkomst kostenloos ontbinden.
Dwingende wetgeving geeft aan dat een ingebrekestelling een redelijke termijn tot nakoming moet bevatten. Deze bepaling maakt niet dat de verkoper nog een maand heeft maar dat meer dan een maand onredelijk is.
Ik verwijs naar de CBW voorwaarden , niet naar de wet. Volgens CBW voorwaarden, is niet eens een ingebrekestelling noodzakelijk.

Re: Levering tafel uitgesteld vanwege corona, maar ik ben vertrouwen kwijt

Geplaatst: 15 mei 2020 15:20
door Aygulf
Vaak moet hout uit het buitenland komen. Niets in deze tijd gaat nu normaal. Grenzen vaak dicht, fabrieken zijn dicht, schepen liggen aan de kade en vliegtuigen hebben in diverse landen met allerlei beperkende maatregelen te maken. Iedereen heeft hier last van. Ik begrijp dat u ongeduldig bent maar vind het onredelijk om nu te roepen dat uw vertrouwen volledig weg is. Vertrouwen in wat (corona?) en wie (Goossens?) Goossens is een keurige zaak, zij kiezen hier ook niet voor. We moeten allemaal onze verwachtingen nu bijstellen dus waarom u niet?

Re: Levering tafel uitgesteld vanwege corona, maar ik ben vertrouwen kwijt

Geplaatst: 15 mei 2020 15:44
door crazyme
16again schreef: Ik verwijs naar de CBW , niet naar de wet. Volgens CBW voorwaarden, is niet eens een ingebrekestelling noodzakelijk.
Mooie voorwaarden toch :D

Re: Levering tafel uitgesteld vanwege corona, maar ik ben vertrouwen kwijt

Geplaatst: 15 mei 2020 16:18
door Irene van Houte
Wat een totale onzin om door de corona niet te leveren. Heb een bankje besteld rond de zelfde tijd bij Pronto. Keurig na 9 weken geleverd. Het bankje moest nog gemaakt worden naar onze wensen. Het enige wat van ons verlangt werd is ...maak de plek vrij en houd rekening met de anderhalve meter. Ze hebben het bankje zelfs nog uitgepakt, dat hoefde voor ons niet eens.

Re: Levering tafel uitgesteld vanwege corona, maar ik ben vertrouwen kwijt

Geplaatst: 15 mei 2020 16:29
door gosewijn
Irene van Houte schreef:
15 mei 2020 16:18
Wat een totale onzin om door de corona niet te leveren. Heb een bankje besteld rond de zelfde tijd bij Pronto. Keurig na 9 weken geleverd. Het bankje moest nog gemaakt worden naar onze wensen. Het enige wat van ons verlangt werd is ...maak de plek vrij en houd rekening met de anderhalve meter. Ze hebben het bankje zelfs nog uitgepakt, dat hoefde voor ons niet eens.
inderdaad , totale onzin wat u schrijft . 2 verschillende leveranciers . Weet u waar de tafel gemaakt is ?.