Hoe Liander omgaat met risicogroepen in coronatijd
Geplaatst: 15 mei 2020 15:23
Mijn moeder zou een slimme meter krijgen van Liander.
Van tevoren heeft ze 2 brieven gekregen met de werkwijze van Liander.
Natuurlijk alleen maar goed in deze tijd. Een brief met een afspraak en 1 met de maatregelen die de medewerkers van Liander nemen bij het verwisselen van de oude naar de slimme meter.
Op zich zat mn moeder er niet op te wachten, het heeft geen prioriteit.
Maar ze heeft een hond en vind het wel prettig om te weten wanneer ze komen anders kan ze met de hond een blokje om zijn, ze houdt er rekening mee.
Nu zouden ze afgelopen maandag komen, vlak van tevoren wordt ze afgebeld dat de monteur ziek is en er voor volgende week een nieuwe afspraak gepland wordt.
Vandaag krijgt ze wederom een telefoontje van Liander dat er voorlopig geen slimme meter geplaatst wordt omdat mn moeder in een risicogroep valt (hoezo schendig wet op privacy, mogen ze tegenwoordig ook al kijken naar de leeftijd van de bewoner????)
Mijn moeder is 70.
Ja maar mevrouw het is ons beleid en we gaan niet langs bij mensen in een risicogroep. ... dus als er bijvoorbeeld een gezet iemand de deur open doet zegt de monteur ja sorry u heeft obesitas? Dus u valt in de risicogroep????
Voor de duidelijkheid de meterkast zit vlakbij de voordeur dus er is geen contact nodig!!!!!
Mijn moeder was nogal pissed en heeft gezegd dat dit discriminatie is. Ja mevrouw jammer dan maar we komen niet eerder dan eind van het jaar begin volgend jaar..... PARDON?????
Helaas voor de telefonist van Liander was mn moeder wel even te keer gegaan....
Zijn er meer mensen die dit meegemaakt hebben? Ander misschien met zijn allen een klacht indienen bij Liander. Dit kan natuurilijk niet!!!
(mijn moeder had overigens vandaag de cv monteur op bezoek, deze moest naar zolder... (dus het hele huis door!!!!!) deze vond het ook belachelijk.
Wat een beleid van Liander....
Van tevoren heeft ze 2 brieven gekregen met de werkwijze van Liander.
Natuurlijk alleen maar goed in deze tijd. Een brief met een afspraak en 1 met de maatregelen die de medewerkers van Liander nemen bij het verwisselen van de oude naar de slimme meter.
Op zich zat mn moeder er niet op te wachten, het heeft geen prioriteit.
Maar ze heeft een hond en vind het wel prettig om te weten wanneer ze komen anders kan ze met de hond een blokje om zijn, ze houdt er rekening mee.
Nu zouden ze afgelopen maandag komen, vlak van tevoren wordt ze afgebeld dat de monteur ziek is en er voor volgende week een nieuwe afspraak gepland wordt.
Vandaag krijgt ze wederom een telefoontje van Liander dat er voorlopig geen slimme meter geplaatst wordt omdat mn moeder in een risicogroep valt (hoezo schendig wet op privacy, mogen ze tegenwoordig ook al kijken naar de leeftijd van de bewoner????)
Mijn moeder is 70.
Ja maar mevrouw het is ons beleid en we gaan niet langs bij mensen in een risicogroep. ... dus als er bijvoorbeeld een gezet iemand de deur open doet zegt de monteur ja sorry u heeft obesitas? Dus u valt in de risicogroep????
Voor de duidelijkheid de meterkast zit vlakbij de voordeur dus er is geen contact nodig!!!!!
Mijn moeder was nogal pissed en heeft gezegd dat dit discriminatie is. Ja mevrouw jammer dan maar we komen niet eerder dan eind van het jaar begin volgend jaar..... PARDON?????
Helaas voor de telefonist van Liander was mn moeder wel even te keer gegaan....
Zijn er meer mensen die dit meegemaakt hebben? Ander misschien met zijn allen een klacht indienen bij Liander. Dit kan natuurilijk niet!!!
(mijn moeder had overigens vandaag de cv monteur op bezoek, deze moest naar zolder... (dus het hele huis door!!!!!) deze vond het ook belachelijk.
Wat een beleid van Liander....