Pagina 1 van 2
Geen geld terug van Paradigit
Geplaatst: 22 mei 2020 17:32
door Lienekedh
Ik ben door webshop Paradigit opgelicht (zo voelt het); ik had een iPad Air 3 besteld, dit was een Outlet model wat retour was gestuurd door een vorige klant. Toen ik de iPad ontving kwam ik er al snel achter dat het model- en serienummer van de iPad zelf niet overeenkwam met wat er op de verpakking stond. Toen zag ik dat het om een gewone iPad ging (een instapmodel wat ongeveer €200 goedkoper is) en ik heb meteen contact opgenomen met Paradigit per email en telefoon. Het werd mij al snel duidelijk dat ze mijn probleem niet serieus namen en toen ik de iPad retour mocht sturen was ik bang dat ik nooit mijn geld terug zou krijgen. En dat is gebleken; na onderzoek concludeert Paradigit dat deze iPad nooit door hun verstuurd kon zijn en dat het dus de mijne is. Het is een Zweeds model. Ik ben nog nooit in het bezit geweest van een iPad en zeker niet één uit Zweden. Ik krijg nu mijn geld niet terug en ik wil graag weten wat mijn rechten zijn in zo'n situatie. Ik kan namelijk niet bewijzen dat ik niet heb gefraudeerd, ik heb de iPad uitgepakt, aangezet en pas nadat ik doorhad dat het de verkeerde was heb ik foto's gemaakt.
Re: Geen geld terug van Paradigit
Geplaatst: 23 mei 2020 11:07
door Komkommertijd
Als iemand ooit een Zweedse miskoop had en deze snel omruilde.....
Meld dat U deze zo kreeg en ze bij die eerste koper moeten zijn en zelf bij elke Retour beter moeten kijken.
Als ze dit niet doen kan ik een 3 jaren oude oppoetsen en ruilen voor een nieuwe betere!
Zij behoren elke Retour te controleren en naast schade ook op omruil fraude.
Of vraag of ze hier willen reageren, dit kan als ze het niet eerlijk oplossen veel omzet kosten.....
Ik wil graag weten of zij kunnen aantonen dat deze retour goed gecontroleerd is.
Stuur ze maar een link en laat ze hier even schrikken.
Re: Geen geld terug van Paradigit
Geplaatst: 23 mei 2020 13:49
door crazyme
Wanneer ze niet kunnen leveren wat is besteld dan moeten ze het geld teruggeven.
U betichten van fraude zal toch wel eerst bewezen moeten worden. Dat kunnen ze alleen wanneer zij kunnen bewijzen dat ze wel degelijk het juiste product hebben afgestuurd.
Ik verwacht dat dit bewijs er niet is. Tenzij uitgaande goederen worden gescand of gefotografeerd.
Re: Geen geld terug van Paradigit
Geplaatst: 23 mei 2020 14:27
door Lienekedh
Dank jullie wel voor deze reacties, ik heb Paradigit een email gestuurd met de vraag of ze op dit forum willen reageren.
Dit was hun reactie op Klacht.nl:
Ik heb deze kwestie tevens gemeld bij de Belbus (BNN Vara), ConsuWijzer, Juridisch Loket en Thuiswinkel.
Ik ga tevens op zoek naar juridische hulp. Welke andere stappen zou ik kunnen nemen?
Re: Geen geld terug van Paradigit
Geplaatst: 23 mei 2020 14:31
door Paradigit.NL
Zoals u al weet hebben we uw aanvraag telefonisch ontvangen, waarna het probleem direct per mail is opgepakt (door mij) en we uw retour zijn gaan behandelen (22 april). We nemen deze klachten altijd uiterst serieus, aangezien dergelijke fouten in de toekomst moeten worden uitgesloten. Dit doen we door onze processen te borgen met verschillende procedures & maatregelen.
Zoals @Komkommertijd aangeeft dienen wij onze processen grondig te borgen om zowel interne als externe fraude te voorkomen.
Van elke retour/omruiling/reparatie worden de serienummer gelogd bij binnenkomst en uitgave. Tevens hebben we de serienummers nagelopen via onze leverancier en reparateur, waarna bleek dat dit een model is van de Zweedse markt en nooit eerder in Nederland is verschenen.
Wij hebben een ruim assortiment van OUTLET: artikelen, waarbij het extra van belang is om een juiste retourprocedure te hebben, zodat de situatie zoals u deze schetst uitgesloten wordt. Onze organisatie heeft dit uitgebreid onderzocht, maar komt tot de conclusie dat alles volgens het boekje is verlopen en de producten te traceren zijn tot het doosje bij u thuis aan kwam.
Ik vind het vervelend om te horen dat u het idee heeft dat dit probleem niet serieus geworden wordt. Ik ben hier immers al meer dan een maand mee bezig om te kijken wat hier precies gebeurd is in samenwerking met andere afdelingen.
De bovenstaande info is voor u natuurlijk niet nieuw, maar we vinden het belangrijk dat wij ook onze kant van het verhaal kunnen belichten. We willen niemand onterecht benadelen, maar we zijn hier op dit moment zeker van onze zaak. Mocht er een verder onderzoek nodig zijn dan werken we hier natuurlijk graag aan mee.
Wel zie ik in uw klacht via Radar een inconsistentie met uw eerdere mailwisselingen. U gaf in eerste instantie aan de tablet nooit aan te hebben gezet, aangezien u direct door had dat het een ander model betrof met uw Apple kennis. U was tevens meermaals; zowel telefonisch als per email, verontwaardigd over de Find My iPad die actief is op het retour gezonden product. Indien u de iPad aan heeft gezet had u direct een melding moeten krijgen van de FMI.
Onze afdelingsmanager zal maandag telefonisch contact met u opnemen om deze situatie verder te bespreken en te kijken wat de vervolgstappen gaan worden indien u zich niet kan vinden in dit besluit.
Re: Geen geld terug van Paradigit
Geplaatst: 23 mei 2020 14:46
door crazyme
Ik zou gewoon beter proberen om Paradigit te overtuigen dat je werkelijk de ipad van hun hebt ontvangen welke je ook weer terug hebt gestuurd. Met argumenten, volharding en overtuigingskracht.
Een lijstje met organisaties noemen gaat echt geen indruk maken, ze lopen al wat langer mee en zijn hiervan zeker niet onder de indruk.
Re: Geen geld terug van Paradigit
Geplaatst: 23 mei 2020 14:48
door pierrev
Lienekedh schreef: ↑23 mei 2020 14:27
Dank jullie wel voor deze reacties, ik heb Paradigit een email gestuurd met de vraag of ze op dit forum willen reageren.
Ik heb deze kwestie tevens gemeld bij de Belbus (BNN Vara), ConsuWijzer, Juridisch Loket en Thuiswinkel. Ik ga tevens op zoek naar juridische hulp. Welke andere stappen zou ik kunnen nemen?
u zou de vraag ook op
http://www.advocaten.nl/gratis-juridisc ... een-vraag/ kunnen stellen daar krijgt u kosteloos advies van een advocaat
Re: Geen geld terug van Paradigit
Geplaatst: 24 mei 2020 09:50
door Lienekedh
"Wel zie ik in uw klacht via Radar een inconsistentie met uw eerdere mailwisselingen. U gaf in eerste instantie aan de tablet nooit aan te hebben gezet, aangezien u direct door had dat het een ander model betrof met uw Apple kennis. U was tevens meermaals; zowel telefonisch als per email, verontwaardigd over de Find My iPad die actief is op het retour gezonden product. Indien u de iPad aan heeft gezet had u direct een melding moeten krijgen van de FMI."
Dit is onjuist; ik zei aan de telefoon dat ik de tablet aan had gezet en ik heb jullie zelfs screenshots gestuurd per email waarop jullie de systeeminformatie van de iPad konden zien. Ik heb al deze foto's nog met tijdstempel, dus dit kan ik bewijzen. Ik heb tevens alle emails bewaard dus ik kan aantonen dat dit niet waar is.
Ik was niet verontwaardigd over de FMI, ik was alleen verbaasd omdat jij zei dat de iPad uit Zwitserland leek te komen (of daar was geweest). Ik wist niet meer of ik de FMI uit had gezet, en ik weet ook niet of de FMI automatisch aangaat zodra je de iPad aanzet. Ik ben het registratieproces van de iPad doorlopen en ik weet niet meer zeker of ik de FMI had aangezet of dat ik die stap had overgeslagen. Ik denk dat ik die stap heb overgeslagen omdat ik de iPad waarschijnlijk alleen thuis zou willen houden. Ik heb volledig meegewerkt tijdens het onderzoek en ik heb alle gemaakte foto's met jullie gedeeld. Ik heb niet gefraudeerd; ik heb niet de bestelde iPad Air 3 stiekem thuis gehouden en een andere iPad naar jullie terug gestuurd. Ik heb voor en tijdens jullie onderzoek nog nooit een iPad in mijn bezit gehad. Ik heb wel op 5 mei een iPad Air 3 bij de Media Markt in Almere gekocht (aangezien ik er graag 1 wou en ervan uitging dat ik mijn geld terug zou krijgen).
Hieronder links naar foto's die bij mijn verhaal horen (laatste 2 foto's zijn van de iPad gekocht op 5 mei bij Media Markt):
https://photos.app.goo.gl/an3R7n1DnmK4jcEK7
Re: Geen geld terug van Paradigit
Geplaatst: 24 mei 2020 10:22
door Komkommertijd
Zoals @Komkommertijd aangeeft dienen wij onze processen grondig te borgen om zowel interne als externe fraude te voorkomen.
Van elke retour/omruiling/reparatie worden de serienummer gelogd bij binnenkomst en uitgave. Tevens hebben we de serienummers nagelopen via onze leverancier en reparateur, waarna bleek dat dit een model is van de Zweedse markt en nooit eerder in Nederland is verschenen.
Dit is ook mijn eerdere ervaring na een koop van opruimer....
Alleen is er geen bewijs geleverd of de retour van de 1e koper die hem terug stuurde goed volgens deze regels is uitgevoerd.
Heeft de Paradigit dit gedaan zoals de grote baas eiste?
Of is er een koper die zo probeerde een miskoop om te ruilen?
Een van deze twee belazerde de boel.
Of dit de eerste koper is en fout in systeem van Paradigit of ......deze gebruikte aanbieding koper is lastig aantoonbaar helaas.
Wel bedankt voor reactie Paradigit en de persoon die deze ooit retour stuurde nog eens benaderen zou ik ook slimme zet vinden.
Ik weet dat je namelijk vaak op de doos kunt scannen en dan niet alles hoeft uit te pakken!
De hoge werkdruk omdat iedereen een computer wilde en personeel die het er goed uit vind zien en het zo heeft gedaan is helaas nooit uit te sluiten.
Was dit vast personeel of ingehuurde die de retour afhandelde? Vaak zit daar een lek dat bij drukte en ingehuurd personeel wel vaker fout ging, is die persoon ook te traceren?
Ik zou ook niet serie nummer op doos en apparaat vergelijken na uitpakken en eerst apparaat gelijk aanzetten en proberen.
Ik hoop dat 't lek gevonden word en geen kat&muis verhaal bleef.
En bij een andere winkel kopen, dan is geld terug nooit leuk, ze willen deze graag ook nieuw leveren.
Re: Geen geld terug van Paradigit
Geplaatst: 24 mei 2020 10:32
door Lienekedh
De reden dat ik binnen een half uur door had dat de iPad niet overeenkwam met de verpakking is omdat ik een Quality Engineer bij een farmaceutisch bedrijf ben en daardoor ben ik heel gericht op controleren; ik doe ingangscontroles en ik doe onderzoek als iets of iemand afwijkt van de procedure.
Maar wat mij in het oog sprong was de term '7e generatie' in de systeeminformatie; ik weet uit mijn hoofd dat de nieuwste iPad Air van de 3e generatie is. Toen vertrouwde ik het niet en om het te verifiëren controleerde ik de iPad (serie- en modelnummer) met de verpakking.
Kijk maar naar de foto's:
https://photos.app.goo.gl/an3R7n1DnmK4jcEK7
Re: Geen geld terug van Paradigit
Geplaatst: 24 mei 2020 10:35
door pierrev
Lienekedh schreef: ↑24 mei 2020 10:32
De reden dat ik binnen een half uur door had dat de iPad niet overeenkwam met de verpakking is omdat ik een Quality Engineer bij een farmaceutisch bedrijf ben en daardoor ben ik heel gericht op controleren; ik doe ingangscontroles en ik doe onderzoek als iets of iemand afwijkt van de procedure.
Maar wat mij in het oog sprong was de term '7e generatie' in de systeeminformatie; ik weet uit mijn hoofd dat de nieuwste iPad Air van de 3e generatie is. Toen vertrouwde ik het niet en om het te verifiëren controleerde ik de iPad (serie- en modelnummer) met de verpakking.
Kijk maar naar de foto's:
https://photos.app.goo.gl/an3R7n1DnmK4jcEK7
Welke generatie geeft die mediamarkt ipad dan aan? daar zie ik geen foto van
Re: Geen geld terug van Paradigit
Geplaatst: 24 mei 2020 10:37
door Lienekedh
pierrev schreef: ↑24 mei 2020 10:35
Lienekedh schreef: ↑24 mei 2020 10:32
De reden dat ik binnen een half uur door had dat de iPad niet overeenkwam met de verpakking is omdat ik een Quality Engineer bij een farmaceutisch bedrijf ben en daardoor ben ik heel gericht op controleren; ik doe ingangscontroles en ik doe onderzoek als iets of iemand afwijkt van de procedure.
Maar wat mij in het oog sprong was de term '7e generatie' in de systeeminformatie; ik weet uit mijn hoofd dat de nieuwste iPad Air van de 3e generatie is. Toen vertrouwde ik het niet en om het te verifiëren controleerde ik de iPad (serie- en modelnummer) met de verpakking.
Kijk maar naar de foto's:
https://photos.app.goo.gl/an3R7n1DnmK4jcEK7
Welke generatie geeft die mediamarkt ipad dan aan? daar zie ik geen foto van
Ik zal nu een foto maken, komt eraan.
Re: Geen geld terug van Paradigit
Geplaatst: 24 mei 2020 10:40
door Lienekedh
Hierbij de foto van de iPad Air 3 gekocht op 5 mei bij de Media Markt:
https://photos.app.goo.gl/6gtTBhaWKaC8m9Qo8
Re: Geen geld terug van Paradigit
Geplaatst: 24 mei 2020 10:41
door pierrev
Lienekedh schreef: ↑24 mei 2020 10:40
Hierbij de foto van de iPad Air 3 gekocht op 5 mei bij de Media Markt.
Ok dat klopt dan dus toch dan mag paradigit dat dus gaan uitleggen
aangepast na antwoord TS
Re: Geen geld terug van Paradigit
Geplaatst: 24 mei 2020 10:42
door Lienekedh
Re: Geen geld terug van Paradigit
Geplaatst: 24 mei 2020 10:43
door Lienekedh
Kijk mijn album:
https://photos.app.goo.gl/an3R7n1DnmK4jcEK7
Beide foto's staan daar in, ik had naar de verkeerde iPad gelinkt.
Re: Geen geld terug van Paradigit
Geplaatst: 24 mei 2020 10:58
door Komkommertijd
Paradigit heeft een perfect systeem.....
Maar als ze in April slordig personeel of hoge werkdruk hebben dan is de kans dat een 1e koper een nieuwe kocht en kreeg...
deze serie nummer nu dagelijks gebruikt word en hij een oude Zweedse retour heeft gedaan voor gratis nieuwe en mooi opgepoetste ingeleverd heeft.
Bij retour is er een strenge controle noodzakelijk,
bij weekje later verkopen is die noodzaak een stuk minder.
Maar zowel bij ontvangst retour, als het naar jou sturen, kunnen 2 medewerkers zijn, en goed personeel is soms moeilijk vindbaar.
Bij heel veel retouren is even snel scannen en kijken of compleet en schadevrij is tempo klus.
Ook de Demo verkoop, ook minder geld voor zelfde werk en vermoed dat hun regels foutloos zijn maar de uitvoering????
Ik vermoed dat je bij ontvangt moest tekenen en die tijd staat dan vast...
Ook gelijk testen en even later bellen lijkt niet op fraude....
De 1e koper is grote risico en vermoed dat het daar fout is gegaan.
Een andere vragen voor defecte of geld terug?
Ik wacht op volgende week want ik verwacht een 2e bericht van Paradigit hier met de uitslag.
Het zou mijn niets verbazen als na strenge vragen aan de controle bij binnenkomst
en bij versturen naar jou een van beide het moeilijk kreeg.
Ik heb geen idee of de medewerker die dit uitvoerde ook geregistreerd is, ik hoop het wel.
Re: Geen geld terug van Paradigit
Geplaatst: 24 mei 2020 12:11
door Lienekedh
Komkommertijd schreef: ↑24 mei 2020 10:58
Ook de Demo verkoop, ook minder geld voor zelfde werk en vermoed dat hun regels foutloos zijn maar de uitvoering????
Ik vermoed dat je bij ontvangt moest tekenen en die tijd staat dan vast...
Ook gelijk testen en even later bellen lijkt niet op fraude....
Het pakket was op 21 april om 14:48 bezorgd maar de bezorger heeft hier zelf voor afgetekend; hij had het pakket in de lift gezet en naar mijn etage gestuurd:
https://photos.app.goo.gl/nXUGEd1pfKaMwNUh6
Om privacyredenen heb ik mijn adres onzichtbaar gemaakt.
Op dezelfde dag heb ik Paradigit gemaild en gebeld:
https://photos.app.goo.gl/C5Q9erhxj3NcuMMM7
Re: Geen geld terug van Paradigit
Geplaatst: 24 mei 2020 13:03
door pierrev
Lienekedh schreef: ↑24 mei 2020 12:11
Komkommertijd schreef: ↑24 mei 2020 10:58
Ook de Demo verkoop, ook minder geld voor zelfde werk en vermoed dat hun regels foutloos zijn maar de uitvoering????
Ik vermoed dat je bij ontvangt moest tekenen en die tijd staat dan vast...
Ook gelijk testen en even later bellen lijkt niet op fraude....
Het pakket was op 21 april om 14:48 bezorgd maar de bezorger heeft hier zelf voor afgetekend; hij had het pakket in de lift gezet en naar mijn etage gestuurd:
https://photos.app.goo.gl/nXUGEd1pfKaMwNUh6
Om privacyredenen heb ik mijn adres onzichtbaar gemaakt.
Op dezelfde dag heb ik Paradigit gemaild en gebeld:
https://photos.app.goo.gl/C5Q9erhxj3NcuMMM7
Het lijkt er sterk op dat er toch bij paradigit iets fout is gegaan. Geen idee of er nog te achterhalen is hoe en wat maar hoop voor u dat er een passende oplossing komt.
Re: Geen geld terug van Paradigit
Geplaatst: 24 mei 2020 17:09
door Komkommertijd
Ik vermoed dat de Paradigit medewerker nog wel iets hier gaat lezen en op de zaak gaat navragen van de beide personen,
zowel die de retour kreeg en die het later naar Lieneke stuurde.
Ze lijkt een eerlijk persoon en door slechte controle bij Paradigit die een goed systeem hebben maar houd er personeel zich daar ook aan?
Ik wacht op begin volgende week en hoop dat ze hier nogmaals melden of ze een zwakke plek gevonden hebben.
Als het erg lang goed ging en erg druk was afgelopen ik heb PC nodig wegens thuiswerk periode.....
Denk aan die combinatie een slordigheidje in hun systeem is gekomen maar ik wacht rustig af.