Pagina 1 van 1
Glaskoning laat niets meer van zich horen
Geplaatst: 28 mei 2020 12:34
door W van Oossanen
Op 1 mei hebben we een bestelling geplaatst op glaskoning.nl. Glaskoning belooft van alles op de website, zoals bv levering van gelaagd glas in 10-15 werkdagen en een bericht binnen 5 werkdagen voor de leverdatum. Inmiddels 27 dagen later helemaal niets gehoord en ze zijn niet meer te bereiken..
Dit lijkt een geval van oplichting door Glaskoning.nl onder het excuus van Corona.
Kan iemand mij helpen?
Re: Glaskoning laat niets meer van zich horen
Geplaatst: 28 mei 2020 13:30
door crazyme
15 werkdagen is 3 weken.
Ze zijn nu ongeveer 5 werkdagen te laat.
Valt wel mee in deze Coronacrisis.
U roept oplichting. Bewijst u dat nog even?
De reviews zijn gewoon netjes, ik denk dat u panikeert.
Heeft u het oude glas al gestort ?
Re: Glaskoning laat niets meer van zich horen
Geplaatst: 28 mei 2020 13:33
door mahadma
Re: Glaskoning laat niets meer van zich horen
Geplaatst: 28 mei 2020 13:37
door Lady1234
Volgens hun site kon u achteraf betalen. Waarom hebt u daar niet voor gekozen?
Re: Glaskoning laat niets meer van zich horen
Geplaatst: 28 mei 2020 14:02
door berndv
W van Oossanen schreef: ↑28 mei 2020 12:34
in 10-15 werkdagen en een bericht binnen 5 werkdagen voor de leverdatum. Inmiddels 27 dagen
ze hebben schijnbaar wat vertraging. Niet heel veel, want als ik tel vanaf 1 mei kom ik op 17 werkdagen. Ze zijn inderdaad te laat, heeft u helemaal gelijk in, maar om nu meteen over oplichting te gaan spreken.
wat krijgt u te horen dan als u het nummer belt dat ze op hun site hebben staan?
W van Oossanen schreef: ↑28 mei 2020 12:34
Dit lijkt een geval van oplichting door Glaskoning.nl onder het excuus van Corona.
ik lees nergens dat hier ook maar ergens corona wordt gebruikt als excuus, behalve door u. Ik lees dat ze inderdaad 10 tot 15 WERKdagen levertijd hebben, inmiddels zitten we dus op dag 17, maar ze geven ook aan dat het een indicatie betreft. En ja, misschien is die 15 werkdagen nu, dankzij corona, niet haalbaar en duurt het iets langer.
Re: Glaskoning laat niets meer van zich horen
Geplaatst: 28 mei 2020 15:52
door pierrev
Ik heb zo'n vermoeden dat het hele verhaal niet klopt. en oplichting? ik hoop dat u dat kunt aantonen anders zou het weleens een smaad en laster zaak tegen u kunnen worden
Re: Glaskoning laat niets meer van zich horen
Geplaatst: 28 mei 2020 16:41
door taxikemperman
https://www.glaskoning.nl/blog/langere-levertijden/
Langere levertijden
We vinden het heel vervelend, maar laten we even (glas)helder zijn. Door maatregelen vanwege het coronavirus en het grote aantal bestellingen dat wij op dit moment moeten verwerken, merken wij dat bij onze leveranciers en onszelf de druk om op tijd het glas te leveren toeneemt. Dit heeft helaas invloed op de levertijden. Deze kunnen dan ook oplopen tot 7 werkdagen, bovenop de normale levertijden. Wij doen onze uiterste best het glas zo snel mogelijk bij u te krijgen. Onze excuses voor het ongemak.
Re: Glaskoning laat niets meer van zich horen
Geplaatst: 28 mei 2020 16:55
door Glaskoning.nl
Beste Oossanen,
Ten eerste vervelend om te lezen dat u met een klacht zit. U heeft vanmiddag per mail voor het eerst de klacht naar ons verstuurd en wij hebben direct gereageerd met de status van uw order.
De levertijd van uw order (isolatieglas) is circa 12-22 werkdagen zoals we op onze website vermelden. Hierbij zitten we nog ruim binnen de levertijd, Zeker gezien de feestdagen in de maand Mei. Daarbij is het nu enorm druk en dat met het coronavirus kan het zijn dat de levertijden net wat langer lopen dan normaal.
Wij gaan nog gewoon uw order leveren en dit heeft uiteraard niks te maken met oplichting.
Wij gaan er van uit dat u alle onjuiste berichten op verschillende forums/platforms verwijderd en mocht u nog met vragen zitten, stel ze dan per mail. Wij kunnen hier wel snel op reageren.
Met vriendelijke groet,
Jelle
Glaskoning
Re: Glaskoning laat niets meer van zich horen
Geplaatst: 28 mei 2020 18:02
door Komkommertijd
Vele bedrijven hebben nu meer afstand nodig, Poolse uitzendkrachten terug gestuurd en minder mensen op meer ruimte dan snij je minder glas en zal de leveringen ook terug lopen....
Bij heel veel bedrijven gebeurde dit en tijdig bestellen is het veiligste, ook in de bouwmarkt heel
veel lege of matig gevulde plekken gezien.
Zelf ben ik gestopt met verbouwen, moest voorraad kopen of 5 weken wachten op parketvloer van mijn keuze, die is nu onderweg en na 5 weken rust mag ik 't Kot in België straks afmaken.
Ja, ik heb nu dus ook 5 weken levertijd vakantie en dat bevalt me prima.
Re: Glaskoning laat niets meer van zich horen
Geplaatst: 28 mei 2020 20:53
door Jablan
taxikemperman schreef: ↑28 mei 2020 16:41
https://www.glaskoning.nl/blog/langere-levertijden/
Langere levertijden
We vinden het heel vervelend, maar laten we even (glas)helder zijn. Door maatregelen vanwege het coronavirus en het grote aantal bestellingen dat wij op dit moment moeten verwerken, merken wij dat bij onze leveranciers en onszelf de druk om op tijd het glas te leveren toeneemt. Dit heeft helaas invloed op de levertijden. Deze kunnen dan ook oplopen tot 7 werkdagen, bovenop de normale levertijden. Wij doen onze uiterste best het glas zo snel mogelijk bij u te krijgen. Onze excuses voor het ongemak.
Om het iets concreter te maken: veel glas voor de bouw wordt door Saint-Gobain in België en Frankrijk geproduceerd. Dat is momenteel het bijkomende probleem. In januari waren de levertijden al fors opgelopen door extra vraag, toen was het 6 weken. Op zich ligt er nu wel voldoende voorraad (extra productie in februari), maar op de verkeerde plekken.