Pagina 1 van 1

DHL vergoed de kosten van een nieuw verzendlabel en het product zelf niet als een product beschadigd is afgeleverd

Geplaatst: 28 mei 2020 17:39
door Josefien122
Ik verstuur regelmatig een pakketje met DHL. De afgelopen 2 maanden zo'n 18x. wat ik me niet eerder realiseerde is, dat DHL de kosten van een nieuw verzendlabel niet vergoed in het geval van schade. Ik had een pakketje verstuurd dat geheel beschadigd was aangekomen bij de ontvanger. De verpakking was ingedeukt en gescheurd en de DHL koerier had het pakket snel voor de deur gezet en was weggegaan, anders had de ontvanger het pakket nog kunnen weigeren. Ik belde de klantenservice (voor 1 euro = ontmoedigingsbeleid) en er werd mij verzekerd dat ik de verzendkosten en het product vergoed zouden worden en dan ik alleen maar even iets op de website hoefde in te vullen. dat heb ik 18 dagen geleden allemaal gedaan en 12 emails, chats en telefoontjes verder, blijkt dat ik maar 2 euro vergoed krijg terwijl een pakketlabel al 5,75 is, afgezien van de kosten van het verpakkingsmateriaal en het product zelf, slaat dat natuurlijk helemaal nergens op. Zijn er mensen die een soortgelijke ervaring hebben met DHL? Wat zijn de ervaringen met andere koeriers zoals DPD?

Re: DHL vergoed de kosten van een nieuw verzendlabel en het product zelf niet als een product beschadigd is afgeleverd

Geplaatst: 28 mei 2020 17:44
door pierrev
DPD zou ik persoonlijk afraden vele malen slechter komen niet eens de straat in rijden en laten geen briefje achter maar weten wel zonder ook maar in de straat te zijn geweest dat ik niet thuis was terwijl ik thuis zat te wachten dit is in de afgelopen maanden zeker 10x gebeurd

Re: DHL vergoed de kosten van een nieuw verzendlabel en het product zelf niet als een product beschadigd is afgeleverd

Geplaatst: 28 mei 2020 18:15
door Komkommertijd
Bij sommige bedrijven zitten er in bepaalde buurten slechte bezorgers maar DHL heeft ook vele goede.

En topic starter, hoe stevig is verpakking, met huidige aanbod moet je hoger stapelen of overstapelen in extra volle bus.
Wat voorheen goed ging, de verzender moet voldoende stevige verpakking hebben, en dat kost vaak extra geld.

Bij een bekende koekfabriek waren de koekjes 8 lagen hoog en de onderste dozen gekraakt, komt vaker voor en voelde duidelijk een pakje paneermeel...... beetje dom, steviger dozen of minder hoog want zo krijg je boze klanten die voelen en niets kopen in de winkel dit wetende....

Ik ben over alle bezorgers zeer tevreden tot nu toe, en had voor personeel een service bij receptie die in foute buurt woonden of niet thuis waren overdag.

Re: DHL vergoed de kosten van een nieuw verzendlabel en het product zelf niet als een product beschadigd is afgeleverd

Geplaatst: 28 mei 2020 18:27
door sake1987
Ik lees en reageer al enige tijd mee op dit forum en kan u garanderen dat over alle in Nederland actieve pakket / post bezorgers genoeg klachten voorbij zijn gekomen en dan echt van allemaal.
Als u veel met DHL werkt en het is altijd na tevredenheid, zou ik gewoon met dit bedrijf doorgaan en over dat ene voorval een grondige klacht bij DHL indienen.

Re: DHL vergoed de kosten van een nieuw verzendlabel en het product zelf niet als een product beschadigd is afgeleverd

Geplaatst: 28 mei 2020 19:16
door DeZevendeHenk
Geen enkele vervoerder neemt de verantwoordelijkheid voor de inhoud van een pakket, dat vereist een verzekering, maar als men een wanprestatie levert moet men de kosten van de verzending zelf volledig vergoeden.

Re: DHL vergoed de kosten van een nieuw verzendlabel en het product zelf niet als een product beschadigd is afgeleverd

Geplaatst: 28 mei 2020 19:24
door Bob Schurkjens
Bij DHL krijg je tenminste nog twee euro terug. Bij PostNL was dat nul euro geweest.

Re: DHL vergoed de kosten van een nieuw verzendlabel en het product zelf niet als een product beschadigd is afgeleverd

Geplaatst: 28 mei 2020 19:34
door NeoDutchio
Laatst kwam onze vaste UPS bezorgster ineens in een gele bus. De bezorgdienst heeft meerdere contracten en de eindbezorging gaat met dezelfde persoon in verschillende outfits. Als het in de gele bus beschadigd zou raken gebeurt dat ook in de witte of bruine bus.
Elke bezorger zet het pakket nu voor de deur, persoonlijk overhandigen mag even niet. En dat heeft niets te maken met of het pakket gedeukt is of niet.

Het is aan u om het zo te verpakken dat het veilig kan aankomen.

Re: DHL vergoed de kosten van een nieuw verzendlabel en het product zelf niet als een product beschadigd is afgeleverd

Geplaatst: 28 mei 2020 20:47
door Theotrucker
Bij mij zet elke bezorger de pakjes voor mijn buren die niet thuis zijn in mijn gang. Voor de deur wordt niets gestald. Ik til niets. Als ze het niet binnen zetten mogen ze het weer mee nemen. Maar ze zijn al blij dat ik het aanneem.

Re: DHL vergoed de kosten van een nieuw verzendlabel en het product zelf niet als een product beschadigd is afgeleverd

Geplaatst: 29 mei 2020 09:32
door Komkommertijd
Wegens gewicht en kans op regen of diefstal vind ik in de Hal prima maatregel....

Voor jezelf is op stoep nog redelijk maar voor buren, je neemt wel een verantwoording en 1 meter verder als je zelf na openen deur stapje terug gaat is niet zo erg.

Re: DHL vergoed de kosten van een nieuw verzendlabel en het product zelf niet als een product beschadigd is afgeleverd

Geplaatst: 29 mei 2020 11:57
door Theotrucker
Voor de buren pakjes aannemen zorgt voor sociale contacten. En de postbezorger is blij. Hij krijgt geen geld als het naar een afhaalpunt gaat.

Re: DHL vergoed de kosten van een nieuw verzendlabel en het product zelf niet als een product beschadigd is afgeleverd

Geplaatst: 29 mei 2020 12:26
door Komkommertijd
Of roept Theo aan begin van de straat; Ga hier maar alles lossen en ik bezorg die briefjes wel even voor je?

Voor de Emigratie was dat bij mijn ook een tijdje zo... zij zullen mijn missen!
Ik had geen hal maar garage... en die stond soms erg vol....

De Kopers van mijn huis werden gek, alle bezorgers bleven proberen... pakje voor buren en dan gelijk een stuk of 20 krijgen!
Elk voordeel veroorzaakte ooit een nadeel!

Re: DHL vergoed de kosten van een nieuw verzendlabel en het product zelf niet als een product beschadigd is afgeleverd

Geplaatst: 29 mei 2020 12:30
door Theotrucker
Ik bezorg geen briefjes. Dat is de taak van de bezorgers! Verder dan drie of vier deuren gaat de service niet.

Re: DHL vergoed de kosten van een nieuw verzendlabel en het product zelf niet als een product beschadigd is afgeleverd

Geplaatst: 29 mei 2020 17:56
door Gegrand
DHL werkt volgens de AVC voorwaarden
Artikel 13 Schadevergoeding1. De schadevergoeding die de vervoerder wegens het niet nakomen van de op hem uit hoofde van artikel 9 lid 2 rustende verplichting is verschuldigd, is beperkt tot een bedrag van € 3,40 per kilogram; voor andere schade dan schade ten gevolge van verlies van of schade aan de zaken, zoals gevolgschade, bedrijfsstilstand of immateriële schade, is de vervoerder uit hoofde van de vervoerovereenkomst niet aansprakelijk.
2. Het aantal kilogrammen waarvan ter berekening van het in lid 1 genoemde bedrag wordt uitgegaan, is het op de vrachtbrief vermelde gewicht van de beschadigde of niet afgeleverde zaak.

Link van Stichting vervoer adres AVC: https://www.sva.nl/files/bva_sva/downlo ... 281%29.pdf