TAP Portugal - Gezeur over vergoeding vliegtickets
Geplaatst: 30 mei 2020 13:04
Wie heeft een tip of advies?
Op 6 juni zouden we ons 40-jarig huwelijk met de kinderen en kleinkind in de omgeving van Lissabon vieren.
Gezien de huidige situatie en lichamelijke kwetsbaarheid hebben we besloten om de reis te annuleren. De vliegtickets (6 stuks) zijn begin januari aangeschaft via de website van Flytap.com.
Het kleinschalige parkje heeft onze aanbetaling per direct teruggestort. Coulant en zeer netjes.
Maar… Vliegmaatschappij TAP is een probleem.
Op 24 mei 2020 hebben we gevraagd naar de mogelijkheid om onze vlucht naar en van Lissabon te annuleren. Volgens de helpdesk van TAP (Nr +35 1 211 234) konden we kiezen uit 3 opties:
1. Boek de vlucht opnieuw
2. Voucher - validatie 2 jaar + 20%
3. Geld terug
We kozen voor optie 3 - Geld terug, omdat we het geld gezien de economische omstandigheden nu voor andere zaken nodig hebben.
De helpdesk vertelde ons dat we binnen 2 dagen een link zouden ontvangen voor de terugbetaling van ons geld.
Volgens de instructie moesten we op de link klikken en binnen 3 weken zouden ze gegarandeerd ons geld terugstorten.
We hebben alleen na 2 dagen een dode link die niet werkte van TAP ontvangen voor een voucher met een validatie van slechts 1 jaar.
Op 26 mei gebeld (Nr +31207080067 er was niet door het andere tel.nummer te komen) en de helpdesk vertelde ons dat we alleen een voucher konden krijgen voor 3 jaar met 20% bonus. De helpdesk beloofde ons een link te sturen, die we niet hebben ontvangen.
Omdat we er geen goed gevoel bij hadden, hebben we op 26 mei 2020 formeel een klacht ingediend om onze wens in ieder geval schriftelijk vast te leggen naast de 2 telefoongesprekken die achteraf niet te controleren zijn. https://www.flytap.com/en-gr/support/ta ... /complaint
Van de klacht hebben we een bevestigingsmail ontvangen met een link die via het contactnummer geopend kan worden. Deze hebben we geopend en hierin stond dat de klacht in de analysefase zit.
Gisterenavond (29 mei) de link geopend om te kijken wat de status is. Deze was nog steeds in de analysefase.
Wat ons beangstigd, is dat ze ons tot na 6 juni in analysefase laten zitten, en pas reageren wanneer de vlucht voorbij is met het argument dat we niet waren komen opdagen voor de vlucht.
Heeft iemand een tip of idee hoe we dit het beste kunnen aanvliegen?
Groeten,
Daan
Op 6 juni zouden we ons 40-jarig huwelijk met de kinderen en kleinkind in de omgeving van Lissabon vieren.
Gezien de huidige situatie en lichamelijke kwetsbaarheid hebben we besloten om de reis te annuleren. De vliegtickets (6 stuks) zijn begin januari aangeschaft via de website van Flytap.com.
Het kleinschalige parkje heeft onze aanbetaling per direct teruggestort. Coulant en zeer netjes.
Maar… Vliegmaatschappij TAP is een probleem.
Op 24 mei 2020 hebben we gevraagd naar de mogelijkheid om onze vlucht naar en van Lissabon te annuleren. Volgens de helpdesk van TAP (Nr +35 1 211 234) konden we kiezen uit 3 opties:
1. Boek de vlucht opnieuw
2. Voucher - validatie 2 jaar + 20%
3. Geld terug
We kozen voor optie 3 - Geld terug, omdat we het geld gezien de economische omstandigheden nu voor andere zaken nodig hebben.
De helpdesk vertelde ons dat we binnen 2 dagen een link zouden ontvangen voor de terugbetaling van ons geld.
Volgens de instructie moesten we op de link klikken en binnen 3 weken zouden ze gegarandeerd ons geld terugstorten.
We hebben alleen na 2 dagen een dode link die niet werkte van TAP ontvangen voor een voucher met een validatie van slechts 1 jaar.
Op 26 mei gebeld (Nr +31207080067 er was niet door het andere tel.nummer te komen) en de helpdesk vertelde ons dat we alleen een voucher konden krijgen voor 3 jaar met 20% bonus. De helpdesk beloofde ons een link te sturen, die we niet hebben ontvangen.
Omdat we er geen goed gevoel bij hadden, hebben we op 26 mei 2020 formeel een klacht ingediend om onze wens in ieder geval schriftelijk vast te leggen naast de 2 telefoongesprekken die achteraf niet te controleren zijn. https://www.flytap.com/en-gr/support/ta ... /complaint
Van de klacht hebben we een bevestigingsmail ontvangen met een link die via het contactnummer geopend kan worden. Deze hebben we geopend en hierin stond dat de klacht in de analysefase zit.
Gisterenavond (29 mei) de link geopend om te kijken wat de status is. Deze was nog steeds in de analysefase.
Wat ons beangstigd, is dat ze ons tot na 6 juni in analysefase laten zitten, en pas reageren wanneer de vlucht voorbij is met het argument dat we niet waren komen opdagen voor de vlucht.
Heeft iemand een tip of idee hoe we dit het beste kunnen aanvliegen?
Groeten,
Daan