Pagina 1 van 1

Belvilla niet te bereiken voor geld terug

Geplaatst: 02 jun 2020 20:29
door Suzanne88
Wij zouden met onze familie op 3 april 2020 met Belvilla naar België. Door de corona kon dit helaas niet doorgaan! Begrijpelijk! Heel netjes kregen wij een voucher aangeboden op 25 maart. Een week later ontvangen wij een email. Dat Belvilla de vakantie voor ons heeft omgeboekt naar volgend jaar. Zelfde huis maar meer dan 200 euro duurder. Als wij hier geen gebruik van wilden maken moesten wij telefonisch contact opnemen. Dit heb ik meerdere malen geprobeerd. Lange wachttijden en na precies 60 min in de wacht wordt ik opgegooid. Vervolgens heb ik 2 maal een mail gestuurd. De eerste met het huis waar wij heen zouden willen en een andere datum. Geen reactie! Vervolgens op de chat geprobeerd. Maar hier kreeg ik een meneer die geen Engels, Nederlands of Duits kon. Dus hier kwam ik ook niet uit. Vervolgens via messenger geprobeerd contact te krijgen. Helaas ook geen reactie. Ik heb 22 mei een mail gestuurd dat wij dan het geld terug willen ontvangen. Rekening nummer bedrag alles genoteerd. Geen reactie. Ik weet onderhand niet meer wat ik moet doen! Over een paar dagen verloopt het wijzigen van de voucher en zitten wij er aan vast. Dit willen wij niet! Iemand een idee wat ik nog kan doen? Alvast heel erg bedankt!

Re: Belvilla niet te bereiken voor geld terug

Geplaatst: 04 jun 2020 01:22
door mahadma
Zo het nu staat, 4-6, gaat belgie 15-6 open, dus nieuwe datum prikken.

Re: Belvilla niet te bereiken voor geld terug

Geplaatst: 04 jun 2020 07:32
door Jablan
Aangetekende brief naar Eindhoven sturen?

Re: Belvilla niet te bereiken voor geld terug

Geplaatst: 05 jun 2020 14:32
door WZZ
Dit klinkt als een schoolvoorbeeld dat reisorganisaties proberen het nadeel van de coronacrisis af te wentelen op de consument. Schandalig. Maar het lijkt me toch dat een reisorganisatie er niet mee weg komt als de klant niet expliciet akkoord is gegaan met de voorgestelde wijziging. En dat zullen ze toch moeten aantonen.

Re: Belvilla niet te bereiken voor geld terug

Geplaatst: 05 jun 2020 15:22
door Hawk-Eye
nogmaals mail sturen met je laatste eis, stel daarin dat al je voorgaande mails vervallen (mits je dit nog binnen de tijd kan doen) en dat je geen omboeking en/of voucher wilt maar je geld terug binnen 14 dagen....

Re: Belvilla niet te bereiken voor geld terug

Geplaatst: 03 jul 2020 17:34
door Jablan
WZZ schreef:
05 jun 2020 14:32
Dit klinkt als een schoolvoorbeeld dat reisorganisaties proberen het nadeel van de coronacrisis af te wentelen op de consument. Schandalig. Maar het lijkt me toch dat een reisorganisatie er niet mee weg komt als de klant niet expliciet akkoord is gegaan met de voorgestelde wijziging. En dat zullen ze toch moeten aantonen.
Er blijkt meer aan de hand te zijn. Naast onbereikbaarheid is de nieuwe eigenaar Oyo van de @LeisureGroup, waar BelVilla onderdeel van is, begonnen de voorwaarden voor de verhuurders eenzijdig te wijzigen (te verslechteren). Bovendien rommelt het binnen de organisatie zelf. Meer daarover vanaf morgen in enkele media.

Mocht je boeking bij BelVilla geannuleerd zijn, niet omboeken, maar je geld terug vragen of zolang genoegen nemen met de voucher en die te zijner tijd laten uitbetalen.

Re: Belvilla niet te bereiken voor geld terug

Geplaatst: 21 jul 2020 18:57
door Timie
Her kan nog erger bij Belvilla!!!
Wij hadden in Dec 2019 al een huisje geboekt in Harlingen.
Dit voor 17 augustus dit jaar en voor 14 dagen.Wat blijkt huisje is al sinds 2016 niet bij Belvilla in de verhuur dit hoorde wij van de Eigenaar van huisje toen wij hem zelf toevallig even belde over linnengoed.Als wij niet hadden gebeld voor dichte deur gestaan.Na mailen met Belvilla en bellen na wachttijd van meer als uur is gezegd geld terug krijgen.Maar nee hoor nog steeds niet!!! Echt heel schandalig wachten nog steeds op ons geld.