koper eist geld terug op Marktplaats.
Geplaatst: 05 jun 2020 21:20
Goedenavond Allen,
Enige dagen geleden heb ik een product aangeboden op Marktplaats. Er reageerde een geïnteresseerde die een goed bod uit bracht. Hierop vroeg ik aan de koper of hij wilde langs komen of het product verstuurd wilde hebben. De koper koos voor het laatste.
Het product betrof een telefoon. Nadat ik het geld ontving verstuurde ik de telefoon via de post. Ik heb het pakketje goed ingepakt. Zo heb ik de doos volledig ingetaped, de telefoon in de originele doos, meegestuurd, en in de doos zelf krantenproppen gedaan om schuiven tegen te gaan. Omdat ik wilde dat het product goed verstuurd werd nam ik de verzendkosten op mij. Ik wilde er namelijk zeker van zijn dat het pakket te traceren was en dat het verzekerd zou zijn. De koper vroeg of ik het hoesje erbij wilde sturen. Dit heb ik gedaan zonder enige kosten voor de koper.
Nu dagen later, stuurt de koper mij een bericht dat hij teleurgesteld is in mij. Er zou namelijk een kras op het scherm zitten. Naar mijn weten, en die van mijn vriendin, het was namelijk haar telefoon, zaten er geen grote krassen op. De telefoon heeft altijd in een hoes, een die om het scherm word geklapt. (Soort van portemonnee) Daarnaast heeft er ook altijd een screenprotector opgezeten.
Ik vindt dat ik aan mijn verplichtingen heb voldaan. De telefoon werkt naar behoren en er zaten geen grote krassen in het scherm. Ik heb niet geadverteerd dat de telefoon in nieuw staat was. Daarnaast heb ik ook extra service verleend door de verzendkosten op mij te nemen, het product goed te verpakken en een hoesje mee te leveren. Nu wil de verkoper dus zijn geld terug.
Heeft iemand hier ervaring of advies mee? Ik heb nog nooit problemen gehad op Marktplaats en ik heb alleen maar goede beoordelingen. Iets wat ik graag ook zou willen houden. Ik hoor het graag van jullie.
Enige dagen geleden heb ik een product aangeboden op Marktplaats. Er reageerde een geïnteresseerde die een goed bod uit bracht. Hierop vroeg ik aan de koper of hij wilde langs komen of het product verstuurd wilde hebben. De koper koos voor het laatste.
Het product betrof een telefoon. Nadat ik het geld ontving verstuurde ik de telefoon via de post. Ik heb het pakketje goed ingepakt. Zo heb ik de doos volledig ingetaped, de telefoon in de originele doos, meegestuurd, en in de doos zelf krantenproppen gedaan om schuiven tegen te gaan. Omdat ik wilde dat het product goed verstuurd werd nam ik de verzendkosten op mij. Ik wilde er namelijk zeker van zijn dat het pakket te traceren was en dat het verzekerd zou zijn. De koper vroeg of ik het hoesje erbij wilde sturen. Dit heb ik gedaan zonder enige kosten voor de koper.
Nu dagen later, stuurt de koper mij een bericht dat hij teleurgesteld is in mij. Er zou namelijk een kras op het scherm zitten. Naar mijn weten, en die van mijn vriendin, het was namelijk haar telefoon, zaten er geen grote krassen op. De telefoon heeft altijd in een hoes, een die om het scherm word geklapt. (Soort van portemonnee) Daarnaast heeft er ook altijd een screenprotector opgezeten.
Ik vindt dat ik aan mijn verplichtingen heb voldaan. De telefoon werkt naar behoren en er zaten geen grote krassen in het scherm. Ik heb niet geadverteerd dat de telefoon in nieuw staat was. Daarnaast heb ik ook extra service verleend door de verzendkosten op mij te nemen, het product goed te verpakken en een hoesje mee te leveren. Nu wil de verkoper dus zijn geld terug.
Heeft iemand hier ervaring of advies mee? Ik heb nog nooit problemen gehad op Marktplaats en ik heb alleen maar goede beoordelingen. Iets wat ik graag ook zou willen houden. Ik hoor het graag van jullie.