Pagina 1 van 1

Kras (TUI) weigert geld terug te geven in plaats van coronavoucher

Geplaatst: 06 jun 2020 18:45
door Sharvin
Hallo mensen,

Kras (onderdeel van Tui) weigert herhaaldelijk om ons geld terug te betalen. We worden gedwongen de voucher aan te nemen of te fluiten naar ons geld.

Zijn er meer mensen met hetzelfde probleem? Zo ja kunnen we eventueel als groep hier iets tegen doen. Samen staan we sterker?


Ps. Ik heb alle begrip voor dat mensen zelf een corona voucher wel accepteren of het aannemen de juiste keuze vinden, maar dit geldt niet voor iedereen.

Re: Kras (TUI) weigert geld terug te geven in plaats van coronavoucher

Geplaatst: 06 jun 2020 23:48
door mahadma
Deze vraag is pas tig honderd/duizend keer gesteld. Ga via de zoekfunctie maar zoeken op drze site, het antwoord staat er zeker bij.

Re: Kras (TUI) weigert geld terug te geven in plaats van coronavoucher

Geplaatst: 07 jun 2020 01:36
door Theotrucker
Je kunt naar Aviclaim. Dat kost je 15 %. No cure no pay.
https://www.aviclaim.nl/coronavoucher-claim/

Re: Kras (TUI) weigert geld terug te geven in plaats van coronavoucher

Geplaatst: 12 jun 2020 14:43
door Erwin uit Oosterhout
Deze week gebeld door TUI. Ze forceren begrip voor een voucher, maar ik wil geld. Klantvriendelijk zijn ze helaas niet en ze liegen. Ze sturen een e-mail en daar moet je op reageren. Ik heb een voorbeeld bezwaar brief gedownload van ACM Consuwijzer.

Re: Kras (TUI) weigert geld terug te geven in plaats van coronavoucher

Geplaatst: 12 jun 2020 19:01
door lenyenfred
Mahadma,
Nou en?
Als iemand het nodig vindt om die vraag alsnog te stellen, prima.

Re: Kras (TUI) weigert geld terug te geven in plaats van coronavoucher

Geplaatst: 12 jun 2020 19:14
door alfatrion
Je kan zelf naar de kantonrechter, daar heb je anderen niet voor nodig. Je staat samen niet sterker.

Re: Kras (TUI) weigert geld terug te geven in plaats van coronavoucher

Geplaatst: 12 jun 2020 19:25
door DeZevendeHenk
alfatrion schreef:
12 jun 2020 19:14
Je kan zelf naar de kantonrechter, daar heb je anderen niet voor nodig. Je staat samen niet sterker.
Maar de kosten....

Re: Kras (TUI) weigert geld terug te geven in plaats van coronavoucher

Geplaatst: 12 jun 2020 19:28
door Lady1234
DeZevendeHenk schreef:
12 jun 2020 19:25
alfatrion schreef:
12 jun 2020 19:14
Je kan zelf naar de kantonrechter, daar heb je anderen niet voor nodig. Je staat samen niet sterker.
Maar de kosten....
Maar die kostenkan men niet delen met anderen.

Re: Kras (TUI) weigert geld terug te geven in plaats van coronavoucher

Geplaatst: 12 jun 2020 19:34
door Arizonakid
Ach, Sharvin wil een groep om actie te ondernemen, maar komt niet meer terug naar zijn eigen topic. Het zal wel meevallen dan allemaal.

Re: Kras (TUI) weigert geld terug te geven in plaats van coronavoucher

Geplaatst: 17 jun 2020 22:30
door Lisa87
Ja klopt ik wil ook mijn geld terug en dit heb ik al meerdere malen aangegeven maar ze blijven weigeren. Ze zeggen dat ze wel een keus voor geld teruggeven aan willen bieden maar dat ze dit niet kunnen. Allemaal gelul, ik heb recht op mijn geld dus wil mijn geld terug. Ik had trouwens een vakantie geboekt met Kras een bus vakantie maar dit is ook onderdeel van tui

Re: Kras (TUI) weigert geld terug te geven in plaats van coronavoucher

Geplaatst: 18 jun 2020 20:12
door alfatrion
Tja, je kan kiezen tussen dagvaarden of je in de situatie berusten.

Re: Kras (TUI) weigert geld terug te geven in plaats van coronavoucher

Geplaatst: 20 jun 2020 11:22
door Chromebook
Ik had hetzelfde probleem met TUI fly maar ze hebben mij een mail gestuurd met de notificatie dat ik mijn geld terug kan krijgen. Dus TUI bedankt.

Re: Kras (TUI) weigert geld terug te geven in plaats van coronavoucher

Geplaatst: 14 jul 2020 07:29
door Erwin uit Oosterhout
Zo, na het sturen van zo'n 1700 emails ben ik benaderd door een Legal Counsel van TUI. De dame in kwestie nam alle tijd en na het aanhoren van mijn verhaal krijg ik de helft van de voucher gelijk (ca 2 weken) terug en de andere helft voor het einde van dit jaar. Mijn tip: de aanhouder wint.

Re: Kras (TUI) weigert geld terug te geven in plaats van coronavoucher

Geplaatst: 14 jul 2020 07:43
door sylvesterb
Erwin uit Oosterhout schreef:
14 jul 2020 07:29
Zo, na het sturen van zo'n 1700 emails ben ik benaderd door een Legal Counsel van TUI. De dame in kwestie nam alle tijd en na het aanhoren van mijn verhaal krijg ik de helft van de voucher gelijk (ca 2 weken) terug en de andere helft voor het einde van dit jaar. Mijn tip: de aanhouder wint.
Voor de mensen die klagen over de lange wachtrijen, het niet binnen een normale tijd reageren op een e-mail. Hierboven leest u waardoor dit komt. Dit komt door mensen zoals Erwin die 1700 mails gaan sturen en geen enkel begrip hebben voor de situatie. Maar wat is hij trotst dat de aanhouder wint! Triest... Ga je schamen....

Re: Kras (TUI) weigert geld terug te geven in plaats van coronavoucher

Geplaatst: 14 jul 2020 08:34
door Erwin uit Oosterhout
sylvesterb schreef:
14 jul 2020 07:43
Erwin uit Oosterhout schreef:
14 jul 2020 07:29
Zo, na het sturen van zo'n 1700 emails ben ik benaderd door een Legal Counsel van TUI. De dame in kwestie nam alle tijd en na het aanhoren van mijn verhaal krijg ik de helft van de voucher gelijk (ca 2 weken) terug en de andere helft voor het einde van dit jaar. Mijn tip: de aanhouder wint.
Voor de mensen die klagen over de lange wachtrijen, het niet binnen een normale tijd reageren op een e-mail. Hierboven leest u waardoor dit komt. Dit komt door mensen zoals Erwin die 1700 mails gaan sturen en geen enkel begrip hebben voor de situatie. Maar wat is hij trotst dat de aanhouder wint! Triest... Ga je schamen....
Nee, dat doe ik niet. Aannames mag je maken, maar ik heb hier wel degelijk rekening mee gehouden en alleen gedoseerd verstuurd over een langere tijd naar de lokale vestiging. Probleem blijft bij TUI liggen, die zowel mondelinge afspraken als afspraken per e-mail niet nakomen.

Re: Kras (TUI) weigert geld terug te geven in plaats van coronavoucher

Geplaatst: 14 jul 2020 09:20
door geengast
Erwin uit Oosterhout schreef:
14 jul 2020 07:29
Zo, na het sturen van zo'n 1700 emails ben ik benaderd door een Legal Counsel van TUI. De dame in kwestie nam alle tijd en na het aanhoren van mijn verhaal krijg ik de helft van de voucher gelijk (ca 2 weken) terug en de andere helft voor het einde van dit jaar. Mijn tip: de aanhouder wint.
En vertelde ze je ook dat daarmee het voucher is ontdaan van de SGR regeling, zodat de andere helft van de waarde niet gedekt is bij een faillissement?

Re: Kras (TUI) weigert geld terug te geven in plaats van coronavoucher

Geplaatst: 14 jul 2020 09:52
door Erwin uit Oosterhout
geengast schreef:
14 jul 2020 09:20
Erwin uit Oosterhout schreef:
14 jul 2020 07:29
Zo, na het sturen van zo'n 1700 emails ben ik benaderd door een Legal Counsel van TUI. De dame in kwestie nam alle tijd en na het aanhoren van mijn verhaal krijg ik de helft van de voucher gelijk (ca 2 weken) terug en de andere helft voor het einde van dit jaar. Mijn tip: de aanhouder wint.
En vertelde ze je ook dat daarmee het voucher is ontdaan van de SGR regeling, zodat de andere helft van de waarde niet gedekt is bij een faillissement?
Nee, integendeel. Ze vermelden uit zich zelf dat dezelfde voorwaarden gelden inclusief SGR regeling.