Problemen met montage keuken
Geplaatst: 17 jun 2020 12:21
Goedemiddag,
Een flink verhaal, maar ik wil het toch kwijt.
Ik heb een aantal maanden geleden een keuken gekocht bij een (nog) niet nader te noemen leverancier. Ze hadden een goed verhaal, kwamen behulpzaam over en hebben ons voor een goede prijs een (op papier) mooie keuken verkocht. Bij het tekenen van de papieren stond er een kopje in het document waar het volgende stond:
"Als bijlage bij deze order ontvang je onze handleiding "ROAD to .....", hierin staat wat je kunt verwachten
en waar je rekening mee moet houden de komende tijd. Lees deze goed door!"
en even later bij het teken gedeelte:
"Bij ondertekening van deze order verklaard de klant dat de algemene voorwaarden van de Centrale
Branchevereniging Wonen en de handleiding "Road to ......" zijn ontvangen."
Wij hebben naar dit document gevraagd voor dat wij tekenden en de adviseur vertelde ons dat we dit document zouden ontvangen wanneer we het leidingschema geleverd zouden krijgen. Na een aantal weken niets te hebben gehoord, ben ik zelf gaan bellen om te vragen wanneer ik dit leidingschema kon verwachten. Dit kreeg ik dezelfde dag nog toegestuurd, maar nog altijd zonder het Road to .... document, maar wel met een begeleidend schrijven. Allemaal prima en ik heb de leidingen volgens het schema gemonteerd. Wat kan er dan nog misgaan zou je denken.
De problemen begonnen toen onze vloerverwarmingsleverancier niet kwam opdagen. Hierdoor liep onze planning vertraging op en heb ik de partij die de PVC-vloer kwam leggen twee weken moeten laten uitstellen. Gevolg hiervan was dat eerst de keuken werd geplaatst en daarna pas de vloer. Ik heb dit ook met de vloerenboer overlegd en voor hem was het wel vervelend, maar niet onoverkomelijk. Vervolgens heb ik onze keukenleverancier gebeld en ook hem gevraagd om twee weken uitstel vanwege het feit dat de vloer ook uitgesteld was. Dit was niet mogelijk aangezien alle monteurs de komende 3 maanden volgepland zitten en dan zouden we pas in augustus uitkomen. We zijn dus bij de oorspronkelijke datum gebleven en de keukenleverancier was dus op de hoogte van het feit dat de afgewerkte vloer nog niet geplaatst was.
Toen maandagochtend de monteur zoals afgesproken kwam om de keuken te monteren, vroeg hij direct waar de vloer was. Ik legde hem de situatie uit, waarop hij zei dat hij niet aan het werk kon op deze manier en dat hij ook bang was dat hij de gelegde vloerverwarming zou beschadigen (deze was al gemonteerd waarna wij de afgesmeerde vloer hebben beschermd d.m.v. stucloper. Ook beweerde de monteur dat een eiland ten allen tijde op de afgewerkte vloer geplaatst dient te worden i.v.m. het afsteunen van het blad. Ik kon me moeilijk voorstellen dat er nooit keukens geplaatst worden in een pand waar de vloer nog niet ligt, maar ik nam het aan van de monteur. Hij is immers de specialist. De monteur vertrok weer en vertelde mij dat er een nieuwe afspraak gemaakt zou worden.
De keukenleverancier is gesloten op maandag en zodoende heb ik een mail gestuurd waarin ik de situatie heb uitgelegd en gevraagd heb om een nieuwe datum. Je zou verwachten dat je dan dinsdagochtend direct een telefoontje krijgt waarin wordt toegezegd dat er een nieuwe datum komt, maar het bleef stil. Bij de eerste keer bellen was de persoon in kwestie niet aanwezig, de tweede keer zat hij op het toilet en zou hij terugbellen. 2 uur later nog steeds niet teruggebeld. Vervolgens weer gebeld, de persoon in kwestie nam zelf de telefoon op. Hij vroeg mij waarom ik belde, want hij had geen idee. Fantastische professionele uitstraling (not). In het gesprek wat volgde kreeg ik de ene na de andere beschuldiging naar mijn hoofd (wij zouden niet gemeld hebben dat er geen vloer lag, er staken buizen uit de vloer, monteur had geen ruimte om te werken terwijl de hele ruimte leeg was) geslingerd, ik ben tijdens dit gesprek rustig gebleven, heb zijn beschuldigingen weerlegd en heb gevraagd of hij zijn uiterste best kon doen voor een nieuwe datum, op korte termijn. Dit ging hij doen.
Nu ben ik alweer bijna 24 uur verder, maar ik heb weer niets gehoord. Ik vind dit echt ongehoord voor een partij waar je meer dan 10.000 euro aan hebt uitgegeven. Je moet continu achter ze aanbellen en als je ze dan een keer aan de telefoon krijgt, word je behandeld als een crimineel.
Mijn vraag is: Hoe kan ik deze keukenleverancier er toe dwingen dat ze de keuken op korte termijn komen plaatsen? En als ze hier niet aan voldoen kan ik dan mijn geld (gedeeltelijk) terugvragen? Ik moet over 3 weken uit mijn oude woning zijn en ik heb er geen zin in om de hele zomer te barbecueën.
Een flink verhaal, maar ik wil het toch kwijt.
Ik heb een aantal maanden geleden een keuken gekocht bij een (nog) niet nader te noemen leverancier. Ze hadden een goed verhaal, kwamen behulpzaam over en hebben ons voor een goede prijs een (op papier) mooie keuken verkocht. Bij het tekenen van de papieren stond er een kopje in het document waar het volgende stond:
"Als bijlage bij deze order ontvang je onze handleiding "ROAD to .....", hierin staat wat je kunt verwachten
en waar je rekening mee moet houden de komende tijd. Lees deze goed door!"
en even later bij het teken gedeelte:
"Bij ondertekening van deze order verklaard de klant dat de algemene voorwaarden van de Centrale
Branchevereniging Wonen en de handleiding "Road to ......" zijn ontvangen."
Wij hebben naar dit document gevraagd voor dat wij tekenden en de adviseur vertelde ons dat we dit document zouden ontvangen wanneer we het leidingschema geleverd zouden krijgen. Na een aantal weken niets te hebben gehoord, ben ik zelf gaan bellen om te vragen wanneer ik dit leidingschema kon verwachten. Dit kreeg ik dezelfde dag nog toegestuurd, maar nog altijd zonder het Road to .... document, maar wel met een begeleidend schrijven. Allemaal prima en ik heb de leidingen volgens het schema gemonteerd. Wat kan er dan nog misgaan zou je denken.
De problemen begonnen toen onze vloerverwarmingsleverancier niet kwam opdagen. Hierdoor liep onze planning vertraging op en heb ik de partij die de PVC-vloer kwam leggen twee weken moeten laten uitstellen. Gevolg hiervan was dat eerst de keuken werd geplaatst en daarna pas de vloer. Ik heb dit ook met de vloerenboer overlegd en voor hem was het wel vervelend, maar niet onoverkomelijk. Vervolgens heb ik onze keukenleverancier gebeld en ook hem gevraagd om twee weken uitstel vanwege het feit dat de vloer ook uitgesteld was. Dit was niet mogelijk aangezien alle monteurs de komende 3 maanden volgepland zitten en dan zouden we pas in augustus uitkomen. We zijn dus bij de oorspronkelijke datum gebleven en de keukenleverancier was dus op de hoogte van het feit dat de afgewerkte vloer nog niet geplaatst was.
Toen maandagochtend de monteur zoals afgesproken kwam om de keuken te monteren, vroeg hij direct waar de vloer was. Ik legde hem de situatie uit, waarop hij zei dat hij niet aan het werk kon op deze manier en dat hij ook bang was dat hij de gelegde vloerverwarming zou beschadigen (deze was al gemonteerd waarna wij de afgesmeerde vloer hebben beschermd d.m.v. stucloper. Ook beweerde de monteur dat een eiland ten allen tijde op de afgewerkte vloer geplaatst dient te worden i.v.m. het afsteunen van het blad. Ik kon me moeilijk voorstellen dat er nooit keukens geplaatst worden in een pand waar de vloer nog niet ligt, maar ik nam het aan van de monteur. Hij is immers de specialist. De monteur vertrok weer en vertelde mij dat er een nieuwe afspraak gemaakt zou worden.
De keukenleverancier is gesloten op maandag en zodoende heb ik een mail gestuurd waarin ik de situatie heb uitgelegd en gevraagd heb om een nieuwe datum. Je zou verwachten dat je dan dinsdagochtend direct een telefoontje krijgt waarin wordt toegezegd dat er een nieuwe datum komt, maar het bleef stil. Bij de eerste keer bellen was de persoon in kwestie niet aanwezig, de tweede keer zat hij op het toilet en zou hij terugbellen. 2 uur later nog steeds niet teruggebeld. Vervolgens weer gebeld, de persoon in kwestie nam zelf de telefoon op. Hij vroeg mij waarom ik belde, want hij had geen idee. Fantastische professionele uitstraling (not). In het gesprek wat volgde kreeg ik de ene na de andere beschuldiging naar mijn hoofd (wij zouden niet gemeld hebben dat er geen vloer lag, er staken buizen uit de vloer, monteur had geen ruimte om te werken terwijl de hele ruimte leeg was) geslingerd, ik ben tijdens dit gesprek rustig gebleven, heb zijn beschuldigingen weerlegd en heb gevraagd of hij zijn uiterste best kon doen voor een nieuwe datum, op korte termijn. Dit ging hij doen.
Nu ben ik alweer bijna 24 uur verder, maar ik heb weer niets gehoord. Ik vind dit echt ongehoord voor een partij waar je meer dan 10.000 euro aan hebt uitgegeven. Je moet continu achter ze aanbellen en als je ze dan een keer aan de telefoon krijgt, word je behandeld als een crimineel.
Mijn vraag is: Hoe kan ik deze keukenleverancier er toe dwingen dat ze de keuken op korte termijn komen plaatsen? En als ze hier niet aan voldoen kan ik dan mijn geld (gedeeltelijk) terugvragen? Ik moet over 3 weken uit mijn oude woning zijn en ik heb er geen zin in om de hele zomer te barbecueën.