Opgelicht door BANGGOOD - Garantie wordt niet verleend
Geplaatst: 19 jun 2020 15:58
Hun website ziet er hip en degelijk uit en ik heb in toen ik een leuk aanbod zag besteld bij deze webwinkel.
Ook hun leveringscondities en retourbeleid zien er op het oog degelijk uit, en men geeft aan dat er garantie wordt verleend mocht het geleverde niet in orde zijn.
Een week of vier na de bestelling werd deze bezorgd, en het apparaat bleek in het geheel niet te doen wat het zou moeten doen.
Direct na inschakeling verschijnt een foutmelding op het display en verder niets. Ik heb vervolgens twee dagen na ontvangst de klantenservice ingelicht en met foto's en een video het manco gedemonstreerd.
Vanaf dat moment kreeg ik nog wel antwoord van de klantenservice, maar telkens werd een uitvlucht gemeld. Men zou het probleem doorgeven aan de producent, en ik moest een dag wachten op vervolginstructies. Dat vervolg kwam er niet, en ik ben inmiddels een week verder na bijna dagelijks te hebben gemaild, en mijn betaling terug te eisen. Die is nog niet gekomen, en men verschuilt zich keer op keer achter hun leverancier die nu nog eens drie dagen nodig heeft alvorens men een reactie te zou kunnen geven.
Ik zou het product terug kunnen en willen sturen, maar volgens het RMA protocol dat men heeft gedefinieerd moet ik wachten totdat BANGGOOD daarvoor toestemming en instructie heeft gegeven. Ik heb ook geen adres waar ik het naar toe zou kunnen sturen.
Mij bekruipt een angstig voorgevoel dat ik hier nog dagen zo niet weken mee bezig zal zijn alvorens ik het betaalde vergoed heb gekregen, te meer daar ik inmiddels al verschillende lotgevallen van andere gedupeerden in fora en blogs heb gelezen.
Het garantiebeleid van BANGGOOD staat nauwkeurig en gedetailleerd beschreven op : https://www.banggood.com/Guarantees-and ... 103_at1168
Maar ik constateer dan de klantenservice zich daar niet aan houdt, en aanhoudend met smoesjes de claim probeert te traineren en te ontlopen, en niet doet wat men vooraf heeft verklaard.
Ook hun leveringscondities en retourbeleid zien er op het oog degelijk uit, en men geeft aan dat er garantie wordt verleend mocht het geleverde niet in orde zijn.
Een week of vier na de bestelling werd deze bezorgd, en het apparaat bleek in het geheel niet te doen wat het zou moeten doen.
Direct na inschakeling verschijnt een foutmelding op het display en verder niets. Ik heb vervolgens twee dagen na ontvangst de klantenservice ingelicht en met foto's en een video het manco gedemonstreerd.
Vanaf dat moment kreeg ik nog wel antwoord van de klantenservice, maar telkens werd een uitvlucht gemeld. Men zou het probleem doorgeven aan de producent, en ik moest een dag wachten op vervolginstructies. Dat vervolg kwam er niet, en ik ben inmiddels een week verder na bijna dagelijks te hebben gemaild, en mijn betaling terug te eisen. Die is nog niet gekomen, en men verschuilt zich keer op keer achter hun leverancier die nu nog eens drie dagen nodig heeft alvorens men een reactie te zou kunnen geven.
Ik zou het product terug kunnen en willen sturen, maar volgens het RMA protocol dat men heeft gedefinieerd moet ik wachten totdat BANGGOOD daarvoor toestemming en instructie heeft gegeven. Ik heb ook geen adres waar ik het naar toe zou kunnen sturen.
Mij bekruipt een angstig voorgevoel dat ik hier nog dagen zo niet weken mee bezig zal zijn alvorens ik het betaalde vergoed heb gekregen, te meer daar ik inmiddels al verschillende lotgevallen van andere gedupeerden in fora en blogs heb gelezen.
Het garantiebeleid van BANGGOOD staat nauwkeurig en gedetailleerd beschreven op : https://www.banggood.com/Guarantees-and ... 103_at1168
Maar ik constateer dan de klantenservice zich daar niet aan houdt, en aanhoudend met smoesjes de claim probeert te traineren en te ontlopen, en niet doet wat men vooraf heeft verklaard.