LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Durion

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Eric_Mon

Durion

Ongelezen bericht door Eric_Mon »

ben benieuwd of iemand afrekening heeft gehad van Durion of Energiebedrijf.com

kan mij namelijk herinneren dat je daar in eerste instantie meer gaat betalen voor voorschot omdat ze zeggen de heffingskorting 181 EUR excl. BTW pas bij afrekening terug te geven.

Voor dit soort bedrijven dus kassa om geen afrekening te sturen..

Ron 2

Re: Durion

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Dat krijg je officieel bij elk bedrijf pas bij de afrekening te zien.
Alleen berekenen zij je totale jaarverbruik minus korting gedeeld door 12 zodat elke maand alvast 1/12 van die korting in je voorschot verwerkt zit.

proput

Ongelezen bericht door proput »

Wij hebben de afrekening van Durion gehad, maar ze hebben te weinig voorschotbedragen verrekend. Ik heb een brief gestuurd en gebeld, maar nog geen reactie ontvangen.
We hebben miv 1 april 2004 ons kontrakt met Durion beeindigd. Ze hebben een vreselijke slechte administratie.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

We hebben miv 1 april 2004 ons kontrakt met Durion beeindigd. Ze hebben een vreselijke slechte administratie.

En denk je ergens anders wat dat betreft beter uit te zijn? Zeker weinig op het forum rondgekeken :lol:

Gast

Moeten we een aangetekende brief sturen om zeker te zijn dat we binnen 7 werkdagen hebben opgezegd bij Durion? En kunnen we de kosten daarvan dan op Durion verhalen? Zijn er eigenlijk standaardbrieven voor?

Be alert!

Ongelezen bericht door Be alert! »

Ik heb in het jaar dat ik klant was van Energiebedrijf.com (zusterbedrijf van Durion) alleen maar ellende gehad. Verkeerde bedragen die steeds van mijn rekening werden afgehaald, een klantenservice die robotachtige meisjes in dienst heeft, die zelf helemaal niets mogen doen, maar die beloven je klacht door te geven, waarna je vervolgens nooit meer wat hoort, e-mails die wekenlang onbeantwoord blijven, adreswijzigingen die nooit worden ingevoerd, maar de klap op de vuurpijl is wel dat onlangs, na al bijna een jaar geleden de leveringsovereenkomst officieel te hebben beeindigd, er zomaar ruim 1700 euro door energiebedrijf.com van mijn rekening is afgehaald, zonder machtiging, en op basis van totaal waanzinnige meterstanden. En na 5 weken en vele brieven/telefoontjes zijn ze nog steeds niet bereikbaar voor commentaar.
Conclusie: Energiebedrijf.com of Durion: begin er a.u.b. NOOIT aan,het is één en al ellende!!!

jan H.

Ongelezen bericht door jan H. »

Ik kreeg laatst een telefoontje of ik over wilde stappen van de Nuon naar Durion omdat ik daar 16,96% op de energierekening ging besparen.

Ik heb tijdens dat telefoongesprek aangegeven dat ik eerst even wilde overleggen met mijn vrouw en dat ze de volgende dag maar even moesten terugbellen NA 18:00 !!! omdat ik dan thuis was. Ik heb eerst op internet gekeken wat voor een bedrijf Durion was en daar ben ik van geschrokken hoeveel reacties er waren over dit bedrijf.
De één nog erger dan de andere. Durion belde niet de volgende dag terug maar enkele dagen later OVERDAG... en dan ben ik zelf niet thuis.
mijn vrouw heeft toen aangegeven dat ik niet thuis was en dat ze 's avonds maar terug moesten bellen. Nooit meer iets van gehoord...
voor hen maar beter want ik had een behoorlijk lijstje gemaakt.
want de geprekken zouden volgens forems op internet opgenomen worden, mondelinge afspraken zouden bindend zijn. enzv. enzv.

Hebben meer mensen hier mee te maken gehad de laatste tijd dan zou ik dit graag willen weten. voor het geval dat...

J.Huibers

marie

Ongelezen bericht door marie »

Ben vandaag gebeld door Durion die zich voordeed als Nuon.
Zou geen vastrecht meer hoeven te betalen en zou 16 % korting krijgen op gas bij afsluiten van groenestroom contract voor 2 jr.
Pas op het allerlaatst raffelde hij een contract af en hoorde ik Durion ipv Nuon (lijkt ook nog veel op elkaar).
Toen ik hier boos over werd gaf hij aan dat Nuon nog steeds de stroom zou leveren en dat zij hiermee samenwerken. Zij waren slechts een administratief kantoor.............gfrrrrrrrr.

Maar.............ik had mijn gironummer al gegeven.
Giro net gebeld en die kunnen de afboekingen blokkeren als ze een rekening nummer van durion hebben.

Kortom wie kan mij het rekeningnr. van Durion geven????
Alvast bedankt! marili[/i]

es_ther

Ongelezen bericht door es_ther »

Ik ben enkele minuten geleden gebeld door Durion, ik zei meteen al dat ik niet geinteresseerd was. Maar ze bleef doorgaan.

Ze legde uit dat ik 15% korting kreeg op stroom, en hoe geweldig dat wel niet was. Hiermee stemde ik in, alhoewel ik vroeg hoe zij er dan winst mee maken. Hierop was haar antwoord dat dit kan doordat ze niet aan reklame doen etc.

Ik antwoorde dat ik het toch maar niet nam, omdat ik het niet vertrouwde, dit zei ik ook. Ik vond het allemaal wel heel overdreven dat iemand mij zomaar 15% korting wil geven.

Ze legde uit dat de overeenkomst telefonisch is, en dat het op bandje opgenomen word. En dat je binnen 7 dagen kan annuleren als je de overeenkomst oid. thuis hebt ontvangen. Toen zei ik ook al: en dat mag ik zeker wel per post doen?

In iedergeval, ik moest mijn gegevens aan haar geven. Ik vond het al zeer vreemd dat ze mn geboortedatum moest weten. Maar het was nog wel het toppunt dat ze om mn rekeningnummer vroeg!! Ik heb ooit ergens gelezen dat je dit nooit per telefoon moest doen, en eigenlijk ook niet per internet. Dit vond ik echt niet fijn, en zei ook dat ik dan niet meer mee wilde doen.
Ten eerste zat er niks aan verbonden zei ze, ik bedoel, ik krijg 15% korting, dan hoef ik toch niet te gaan betalen???

Nou goed, ze vond het erg jammer en zei dat ze erg echt niks mee zouden doen..en later ze dat er wel weer iets mee gedaan werd over een maand ofzo. Zeer vaag in iedergeval.

Ik ben dus meteen op internet gaan zoeken naar dit bedrijf Durion en vond onder andere dit forum. Op een andere site van Consumentenbond stond dat er een bemiddeling tegen Durion werd opgesteld, omdat er zoveel klachten waren.

Ik hoop dat ik nu niet aangemeld ben! Wat denk ik ook niet zal gebeuren nu ze mn rekeningnummer niet hebben

Gast

Als iemand je telefonisch je rekening vraagt, kun je dat best doorgeven. Oh ja en geef dan meteen je pincode erbij. Is makkelijker voor de tegenpartij

reacties

Ongelezen bericht door reacties »

wat ik niet begrijp is dat er zo veel geschreven wordt over Durion. Er zijn toch veel meer bedrijven die je telefonisch benaderen. :?:

Gast

Dat is zo maar ,die sturen informatie vaak en niet direkt,een contract!

Dat is zo gemeen,toch,ze spelen het gemeen,via callcenters getrainde mensen.En zodra ze dan vragen mogen we informatie sturen,dan zit je er aan vast met een contract!,je kunt het opzeggen door je aftemelden ,alleen komt zo,n brief niet aan ,schijnbaar,zelfs aangetekend niet,je belt ze op en dan beloven ze je het komt goed en voor je het weet zit je er een jaar later nog aan vast....
met de vraag hoe kom je hier ooit vanaf...van deze legale(criminelen) naar mijns inzien.

Maar ik ben gewaarschuwd,zeg tegenwoordig direkt als der een belt ,GEEN BELANGSTELLING EN GEEN INFO TOESTUREN...

Gesloten