Misleiding klantenservice KLM: restitutie pas na 4-12 maanden
Geplaatst: 23 jun 2020 08:39
Beste,
Hierbij wil ik iedereen waarschuwen voor de misleidende praktijken van KLM.
Ik had al het vermoeden dat KLM continentale boekingen gewoon accepteert maar deze automatisch annuleert vanwege corona restricties. Alvorens mijn boeking gecheckt of ik bepaalde vluchten eerder kon boeken en of deze automatisch geannuleerd werden.
Dit bleek dus het geval! Dus ik was enigszins op mijn hoede. Je kunt bij KLM en andere organisaties, die gebruik maken van de vluchten van KLM, online boeken naar alle bestemmingen op alle data, terwijl eigenlijk al vast staat dat die vluchten 100 procent niet gaan plaatsvinden. Naar mijn mening is dat wetens en willens een product verkopen betalingen accepteren maar gewoon niet leveren!
Dat zou eigenlijk al niet moeten kunnen, maar er zijn helaas veel meer bedrijven en organisaties die dat nu doen.
De media doet er ook een schepje bij op dat je het volledige bedrag terugkrijgt of een voucher. (maar vertellen er niet bij pas na 4-12 maanden)
Vandaar dat ik eerst zeker wou weten of ze daadwerkelijk zouden gaan vliegen. (En niet mijn geld 4 maanden tot een jaar vast zouden houden.)
Op 20 juni bij elkaar 2.5 uur in de wacht gestaan, (want na een half uur wordt de verbinding automatisch verbroken), uiteindelijk gesproken met KLM klantenservice. Alvorens wilde ik een boeking te doen voor een vlucht op 1 augustus naar Canada en 22 augustus terug Nederland. De KLM medewerker controleerde de vluchtnummers, die ik voor mijn gezin ogen had voor heen en terugreis.
Ze liet me weten dat continentale charters naar Calgary Canada weer zouden gaan vliegen vanaf half Juli, en dat als er geen nieuwe corona uitbraken tussentijds zouden plaatsvinden de vluchten "vrijwel zeker" zouden doorgaan.Ook zei ze dat continentale vluchten naar Toronto op dit moment ook weer mogelijk zijn.
Nu dat Europese vluchten weer mogelijk zijn binnen EU, was half juli voor intercontinentaal voor mij aannemelijk.
Ook had ik besproken dat ik een boekingcheck had gedaan van te voren en dat deze automatisch geannuleerd werden op de dag van vertrek. Maar ze verzekerde me dat dat bij deze vlucht absoluut niet t geval zou zijn. Dus met deze informatie rechtstreeks van klantenservicedesk van KLM geboekt op 20-06-2020 , (ook nog eens comfortclass extra koffers etc. Kleine 3000 euro.)
Op 22 Juni, dus 48 uur later krijg ik een automatisch mailtje dat de vlucht toch geannuleerd is!
De vlucht word dus ook gewoon automatisch geannuleerd en je kunt procedure gaan starten voor je geld te gaan vechten.
Dit zijn misleidende praktijken van KLM om zoveel mogelijk geld binnen te harken, pas hier voor op. Minimale wachttijd is 4-12 maanden voordat restitutie plaats kan gaan vinden! Of een tegoedbonnetje "Voucher" met een duur woord.
De klantenservice liegt gewoon keihard tegen de klanten en proberen je gerust te stellen zodat je toch een boeking doet.
Walgelijke praktijken om zo de kop van het bedrijf boven water te houden. Schaam je KLM!
Er zit niets anders op om in de lange rij te gaan staan om je geld terug te krijgen, bah!
De klantenservice van KLM is niet bereikbaar, ja na 2.5 uur als je geluk hebt!
Misschien kan Trosradar hier wat mee voor hun programma, ik meen dat KLM al meer beloftes heeft gedaan die ze niet waarmaken.
Een gewaarschuwd mens ,..
Met vriendelijke groet,
Teleurgesteld gezin
Hierbij wil ik iedereen waarschuwen voor de misleidende praktijken van KLM.
Ik had al het vermoeden dat KLM continentale boekingen gewoon accepteert maar deze automatisch annuleert vanwege corona restricties. Alvorens mijn boeking gecheckt of ik bepaalde vluchten eerder kon boeken en of deze automatisch geannuleerd werden.
Dit bleek dus het geval! Dus ik was enigszins op mijn hoede. Je kunt bij KLM en andere organisaties, die gebruik maken van de vluchten van KLM, online boeken naar alle bestemmingen op alle data, terwijl eigenlijk al vast staat dat die vluchten 100 procent niet gaan plaatsvinden. Naar mijn mening is dat wetens en willens een product verkopen betalingen accepteren maar gewoon niet leveren!
Dat zou eigenlijk al niet moeten kunnen, maar er zijn helaas veel meer bedrijven en organisaties die dat nu doen.
De media doet er ook een schepje bij op dat je het volledige bedrag terugkrijgt of een voucher. (maar vertellen er niet bij pas na 4-12 maanden)
Vandaar dat ik eerst zeker wou weten of ze daadwerkelijk zouden gaan vliegen. (En niet mijn geld 4 maanden tot een jaar vast zouden houden.)
Op 20 juni bij elkaar 2.5 uur in de wacht gestaan, (want na een half uur wordt de verbinding automatisch verbroken), uiteindelijk gesproken met KLM klantenservice. Alvorens wilde ik een boeking te doen voor een vlucht op 1 augustus naar Canada en 22 augustus terug Nederland. De KLM medewerker controleerde de vluchtnummers, die ik voor mijn gezin ogen had voor heen en terugreis.
Ze liet me weten dat continentale charters naar Calgary Canada weer zouden gaan vliegen vanaf half Juli, en dat als er geen nieuwe corona uitbraken tussentijds zouden plaatsvinden de vluchten "vrijwel zeker" zouden doorgaan.Ook zei ze dat continentale vluchten naar Toronto op dit moment ook weer mogelijk zijn.
Nu dat Europese vluchten weer mogelijk zijn binnen EU, was half juli voor intercontinentaal voor mij aannemelijk.
Ook had ik besproken dat ik een boekingcheck had gedaan van te voren en dat deze automatisch geannuleerd werden op de dag van vertrek. Maar ze verzekerde me dat dat bij deze vlucht absoluut niet t geval zou zijn. Dus met deze informatie rechtstreeks van klantenservicedesk van KLM geboekt op 20-06-2020 , (ook nog eens comfortclass extra koffers etc. Kleine 3000 euro.)
Op 22 Juni, dus 48 uur later krijg ik een automatisch mailtje dat de vlucht toch geannuleerd is!
De vlucht word dus ook gewoon automatisch geannuleerd en je kunt procedure gaan starten voor je geld te gaan vechten.
Dit zijn misleidende praktijken van KLM om zoveel mogelijk geld binnen te harken, pas hier voor op. Minimale wachttijd is 4-12 maanden voordat restitutie plaats kan gaan vinden! Of een tegoedbonnetje "Voucher" met een duur woord.
De klantenservice liegt gewoon keihard tegen de klanten en proberen je gerust te stellen zodat je toch een boeking doet.
Walgelijke praktijken om zo de kop van het bedrijf boven water te houden. Schaam je KLM!
Er zit niets anders op om in de lange rij te gaan staan om je geld terug te krijgen, bah!
De klantenservice van KLM is niet bereikbaar, ja na 2.5 uur als je geluk hebt!
Misschien kan Trosradar hier wat mee voor hun programma, ik meen dat KLM al meer beloftes heeft gedaan die ze niet waarmaken.
Een gewaarschuwd mens ,..
Met vriendelijke groet,
Teleurgesteld gezin