Pagina 1 van 1
Praxis online shop
Geplaatst: 24 jun 2020 16:15
door Paul2031
We hebben op 22 mei jl. een artikel, een lutrabox (box voor een container) , gekocht via de online shop van Praxis.
De levertijd van twee weken werd ruimschoots overschreden, dus maar eens gebeld, want van Praxis geen enkel bericht. Bleek dat de lutrabox “een langere levertijd heeft”. Maar hoe lang kon men niet vertellen.
Aangegeven dat we binnen twee dagen wilden weten waar we aan toe waren. Geen bericht dus opnieuw gebeld.
Nog steeds geen info, de leverancier had wel een mail gestuurd met de vraag naar het ordernummer, maar daar hadden ze nog geen actie op ondernomen
In de aankoopbevestiging staat dat we het artikel kunnen retourneren. Zover laten we het echter niet komen. Aangegeven dat we de order annuleren omdat men geen weet heeft wanneer geleverd zal worden.
Bevestigd per e-mail, maar in mijn account staat na vier dagen nog steeds betreffend artikel als aankoop.....
Ik dacht bij Praxis bij een degelijk bedrijf gekoht te hebben, maar ben me net rot geschrokken van alle VELE (!!!) negatieve recensies. Iets voor Rader om even in te duiken denk ik. Wij zijn wel even klaar met Praxis.
Re: Praxis online shop
Geplaatst: 24 jun 2020 17:00
door NeoDutchio
Radar zal tijd te kort gaan hebben als ze over elk bedrijf waar klachten over zijn in gaan duiken.
Het probleem nu is dat er de afgelopen maanden bijna geen import geweest is. Resultaat: lege vakken en lange levertijden. Niemand heeft een glazen bol en niemand kan ruiken wanneer alles weer een beetje normaal gaat lopen.
Dat neemt niet weg dat Praxis moet blijven communiceren. Maar ook daar geldt minder personeel met meer werkzaamheden. Het duurt nu gewoon allemaal even iets langer.
Re: Praxis online shop
Geplaatst: 24 jun 2020 17:17
door Paul2031
Bij duidelijke communicatie heb ik vrede met een mogelijk langere levertermijn.
Die duidelijkheid werd door Praxis keer op keer niet geboden waarna, zoals tevoren duidelijk besproken, de bestelling door ons geannuleerd werd. Waar mijn broek van afzakt is dat ze blijkbaar niet in staat zijn dit snel en correct af te wikkelen. En ik ben niet de enige, het regent slechte beoordelingen over Praxis.
Re: Praxis online shop
Geplaatst: 24 jun 2020 17:26
door sylvesterb
Paul2031 schreef: ↑24 jun 2020 17:17
Bij duidelijke communicatie heb ik vrede met een mogelijk langere levertermijn.
Die duidelijkheid werd door Praxis keer op keer niet geboden waarna, zoals tevoren duidelijk besproken, de bestelling door ons geannuleerd werd. Waar mijn broek van afzakt is dat ze blijkbaar niet in staat zijn dit snel en correct af te wikkelen. En ik ben niet de enige, het regent slechte beoordelingen over Praxis.
Alle bedrijven met een klantenservice hebben last dat door corona mensen thuis moeten werken, bedrijf is hier helemaal niet op ingericht.En door corona gingen mensen meer online bestellen en wordt het dus nog drukker op de onderbezette klantenservice. Dan heb je mensen die maar non-stop blijven bellen/klagen/mailen omdat ze geen antwoord krijgen.
Dat een e-mail na 4 dagen nog niet is behandeld vind ik niet zo vreemd. Ze hebben 14 dagen de tijd om jouw terug te betalen na het retourneren/annuleren. Je klaagt dus eigenlijk iets te vroeg.
Dus heb wat geduld en heb begrip voor de situatie die corona heet.
Re: Praxis online shop
Geplaatst: 24 jun 2020 20:06
door Arizonakid
Stomtoevallig eergisteren een schuurmachine in de aanbieding bij ze gekocht, was gisteren al bezorgd, 4,95 bezorgkosten. Vergeet niet dat negatieve recensies eerder gegeven worden dan positieve, geeft vaak een vertekend beeld, en Praxis is gewoon een keurig bedrijf verder.
Re: Praxis online shop
Geplaatst: 26 jun 2020 14:33
door Paul2031
We zijn al weer dagen verder, geen enkel bericht van Praxis en mijn aankoop staat nog steeds op actief.
Maar we zijn niet de enige met klachten over Praxis:
https://nl.trustpilot.com/review/www.praxis.nl?page=3
Need I say more. Mij zien ze niet meer bij Praxis, ook niet in de winkels.
Re: Praxis online shop
Geplaatst: 26 jun 2020 15:25
door berndv
Zo, dat is niet te zuinig zeg.
Nou moet ik wel toegeven dat ik een aantal van de klachten wel redelijk kan relativeren. Kind mag ivm corona de winkel niet in, prijs in de webshop 39,95 ipv 299,95 en dat soort zaken, dan denk ik, jammer. Verder wel veel, in mijn ogen, terechte klachten. Maar goed, het zal mij niet echt tegenhouden om hier zo af en toe binnen te wippen.
Re: Praxis online shop
Geplaatst: 26 jun 2020 15:39
door Justmeagain
Paul2031 schreef: ↑26 jun 2020 14:33
We zijn al weer dagen verder, geen enkel bericht van Praxis en mijn aankoop staat nog steeds op actief.
Maar we zijn niet de enige met klachten over Praxis:
https://nl.trustpilot.com/review/www.praxis.nl?page=3
Need I say more. Mij zien ze niet meer bij Praxis, ook niet in de winkels.
[/quote
Zozo 558 klachten te vinden op deze site. Zoveel transacties doet één grote Praxis per uur. Ze hebben 145 winkels in Nederland die minimaal 10 uur per dag open zijn dus 1450 uren x laten we zeggen 50 transacties per uur.is 72.500 transacties per dag en dan nog geen 600 klachten te vinden. Zegt genoeg!
Re: Praxis online shop
Geplaatst: 26 jun 2020 15:50
door Erthanax
Praxis scoort niet goed zeg, op Trustpilot. Dan kun je veel beter naar Gamma, Karwei of Hornbach gaan, zou je denken. Tot je die opzoekt op Trustpilot. Het aantal klachten varieert, maar ze scoren allemaal slecht.
Zelf ben ik overigens aardig tevreden over dit viertal.
Re: Praxis online shop
Geplaatst: 26 jun 2020 15:52
door berndv
als je het vergelijkt met andere bouwmarkten valt het inderdaad nog wel mee, helemaal als je probeert in te schatten hoe groot het percentage is op het aantal klachten in totaal. Tel daarbij op dat een tevreden klant niet snel geneigd is om overal zijn/haar euforie te tonen, een ontevreden klant doet dat daarentegen wel
Re: Praxis online shop
Geplaatst: 30 jun 2020 18:13
door Paul2031
Na diverse E-mails over en weer afgelopen dagen, heb ik zojuist bericht gekregen dat de annulering verwerkt wordt en het geld teruggestort zal worden. Over de wijze van communicatie afgelopen dagen ben ik tevreden.
Corona of niet, dit had natuurlijk niet zo lang hoeven duren.
Re: Praxis online shop
Geplaatst: 18 okt 2020 09:22
door Ton60
Een deel van een pakket is geleverd. De “klantenservice” geeft aan dat het andere pakket niet is uitgeleverd aan de bezorgdienst. Ze moeten dat eerst nog onderzoeken. Het komt niet in ze op het ontbrekende deel van de bestelling opnieuw te laten versturen. Inmiddels drie weken verder. Reactie: wij moeten dit eerst nog onderzoeken. Dat duurt 7 werkdagen. Wat boeit mij dat onderzoek wanneer ze zelf al aangeven dat het pakket nog bij Praxis staat respectievelijk niet bij de bezorger is aangeboden. Dit zijn echt grote prutsers op het gebied van klantenservice.
Re: Praxis online shop
Geplaatst: 18 okt 2020 11:37
door NeoDutchio
Ton60 schreef: ↑18 okt 2020 09:22
Een deel van een pakket is geleverd. De “klantenservice” geeft aan dat het andere pakket niet is uitgeleverd aan de bezorgdienst. Ze moeten dat eerst nog onderzoeken. Het komt niet in ze op het ontbrekende deel van de bestelling opnieuw te laten versturen. Inmiddels drie weken verder. Reactie: wij moeten dit eerst nog onderzoeken. Dat duurt 7 werkdagen. Wat boeit mij dat onderzoek wanneer ze zelf al aangeven dat het pakket nog bij Praxis staat respectievelijk niet bij de bezorger is aangeboden. Dit zijn echt grote prutsers op het gebied van klantenservice.
Als een levering uit verschillende pakketten bestaat kunnen ze niet even een ander product incompleet gaan maken. Uw bestelling moet ergens zijn en dat gaan ze onderzoeken.
Maar ach ja, over welk bedrijf zijn geen klachten te vinden? Ze nemen uw klacht serieus en gaan kijken waar uw bestelling gebleven is. Even afwachten dus.
Re: Praxis online shop
Geplaatst: 18 okt 2020 15:22
door omega19
NeoDutchio schreef: ↑18 okt 2020 11:37
Ton60 schreef: ↑18 okt 2020 09:22
Een deel van een pakket is geleverd. De “klantenservice” geeft aan dat het andere pakket niet is uitgeleverd aan de bezorgdienst. Ze moeten dat eerst nog onderzoeken. Het komt niet in ze op het ontbrekende deel van de bestelling opnieuw te laten versturen. Inmiddels drie weken verder. Reactie: wij moeten dit eerst nog onderzoeken. Dat duurt 7 werkdagen. Wat boeit mij dat onderzoek wanneer ze zelf al aangeven dat het pakket nog bij Praxis staat respectievelijk niet bij de bezorger is aangeboden. Dit zijn echt grote prutsers op het gebied van klantenservice.
Als een levering uit verschillende pakketten bestaat kunnen ze niet even een ander product incompleet gaan maken. Uw bestelling moet ergens zijn en dat gaan ze onderzoeken.
Maar ach ja, over welk bedrijf zijn geen klachten te vinden? Ze nemen uw klacht serieus en gaan kijken waar uw bestelling gebleven is. Even afwachten dus.
Drie weken is lang genoeg om de zaak uit te zoeken.
Het kan niet van TS worden gevergd dat hij nog langer geduld heeft.
Re: Praxis online shop
Geplaatst: 18 okt 2020 20:09
door NeoDutchio
omega19 schreef: ↑18 okt 2020 15:22
Drie weken is lang genoeg om de zaak uit te zoeken.
Het kan niet van TS worden gevergd dat hij nog langer geduld heeft.
7 werkdagen is een week en 2 dagen. Dus echt geen 3 weken.
Re: Praxis online shop
Geplaatst: 18 okt 2020 21:07
door omega19
NeoDutchio schreef: ↑18 okt 2020 20:09
omega19 schreef: ↑18 okt 2020 15:22
Drie weken is lang genoeg om de zaak uit te zoeken.
Het kan niet van TS worden gevergd dat hij nog langer geduld heeft.
7 werkdagen is een week en 2 dagen. Dus echt geen 3 weken.
Er staat toch echt dat het inmiddels al 3 weken geleden is.
Re: Praxis online shop
Geplaatst: 14 jun 2022 13:32
door fadime
Wat een slechte service. Ik heb 8 dagen geleden laminaat besteld en betaald. Het zou de volgende dag bezorgd worden. 8 dagen verder en ik hoor helemaal niets meer. Als ik bel weet niemand van het bedrijf waar mijn order blijft. Ze maken een incident aan, vervolgens belt niemand terug. Klantenservice medewerker meende dat het om een vertraging ging bij het koeriersbedrijf en gaf mij het nummer. Koeriersbedrijf heeft nog geen order ontvangen überhaupt van Praxis. Geen e-mail, geen informatie niets vanuit Praxis. Ik kan mijn verbouwing niet verder plannen omdat ik de leverdatum niet weet. Nog nergens zo slecht geholpen. Wat een oplichtingspraktijk.
Re: Praxis online shop
Geplaatst: 27 jul 2022 15:49
door Ziela
wij hebben een bestelling online gedaan bij Praxis. Kon niet in de winkel opgehaald worden, moest verzonden worden.
Het is niet geleverd. Blijkt dat het naar een ander adres verzonden te zijn..
Praxis doet niets! Ze willen dat ik het met de leverancier ga oplossen!! Met andere woorden, zoek het zelf maar uit!
Ik heb niets met een leverancier van Praxis te maken.. Ik heb bij Praxis een aankoop gedaan, niet bij een of andere leverancier van hun.
Ik hoop voor u dat u uw laminaat geleverd krijgt, en niet (net als wij) uw geld kwijt bent.