Pagina 1 van 1

Waar moet ik zijn? Barst in scherm laptop

Geplaatst: 25 jun 2020 18:20
door HansdenVB
Beste forumleden,

Ongeveer 3 weken geleden een laptop besteld deze kwam dan eindelijk aan gisteren maar er bleek een grote scheur in het scherm te zitten nu wijst de winkel naar de bezorger en vice versa wat kan ik nu het beste doen?

Re: Waar moet ik zijn? Barst in scherm laptop

Geplaatst: 27 jun 2020 19:45
door Jablan
De winkel is aansprakelijk, ook voor transportschade. Als de winkel echte filialen heeft, dan met de complete doos plus inhoud langsgaan en het ter plekke in een rustig gesprek oplossen. (Blijf netjes!)

Re: Waar moet ik zijn? Barst in scherm laptop

Geplaatst: 27 jun 2020 19:50
door kuklos
De winkel, zij hebben het ding verkocht en dienen te zorgen dat het deugdelijk geleverd wordt.

Re: Waar moet ik zijn? Barst in scherm laptop

Geplaatst: 27 jun 2020 19:54
door alfatrion
Je moet bij de verkoper zijn. Ik zou een brief sturen. Je kan een voorbeeldbrief vinden op ConsuWijzer.

Re: Waar moet ik zijn? Barst in scherm laptop

Geplaatst: 29 jun 2020 10:42
door HansdenVB
Bedankt iedereen voor de antwoorden.

Vanmorgen nogmaals gebeld en de eigenaar zelf gesproken alles rustig uitgelegd en er komt een nieuwe laptop en een medewerker krijgt een goed gesprek over hoe dit soort zaken aan te pakken dus alles is opgelost.

Re: Waar moet ik zijn? Barst in scherm laptop

Geplaatst: 29 jun 2020 11:08
door Komkommertijd
Dit soort goederen kun je sturen:

A Voordelig op eigen risico.

B Verzekerd.

en laten nu vele voor zelf dragen risico en hopen dat de verpakking voldoende is.
Kijk als ze de NR 2 leveren of deze verpakking schadevrij is....
Als enige twijfel, maak foto als bewijs en niet openen.

Maar een laptop die onderin een hoge rol container zat... ik heb wel eens Auto onderdelen nodig en die zijn beetje zwaar!

Re: Waar moet ik zijn? Barst in scherm laptop

Geplaatst: 29 jun 2020 12:27
door Justmeagain
@komkommer. Goedkoop en op eigen risico verzenden. Dat is onjuist. De verzender blijft ten alle tijden verantwoordelijk voor het (onbeschadigd) afleveren van goederen.
Ik koop veel online maar krijg nooit ergens de optie om verzekerd te verzenden bij Coolblue, BOL, Lenovo of Sony
En wat een onzin, auto-onderdelen bovenop dozen met laptops. U heeft altijd alles meegemaakt en maakt zich totaal ongeloofwaardig.

Re: Waar moet ik zijn? Barst in scherm laptop

Geplaatst: 29 jun 2020 12:41
door alfatrion
Justmeagain schreef:
29 jun 2020 12:27
@komkommer. Goedkoop en op eigen risico verzenden. Dat is onjuist. De verzender blijft ten alle tijden verantwoordelijk voor het (onbeschadigd) afleveren van goederen.
De reactie van komkommer kun je lezen als:
A. De verkoper verzend op eigen risico;
B. De verkoper verzekerd en als er wat fout gaat kan hij de schade verhalen op de verzekering.

Re: Waar moet ik zijn? Barst in scherm laptop

Geplaatst: 29 jun 2020 16:51
door Komkommertijd
Als je 1000x een dure verzekerde zenden stuurde zonder schade.....
ga ik wel onverzekerd en neem het risico zelf maar.

Alfatrion begreep mijn wel.

Niet de koper maar verkoper bepaalde hoe het vervoerd en verpakt werd.
Ik kreeg diverse Auto onderdelen in meerdere dozen en toen mijn buren, dat moest in die volgorde want dat was de stapel in de bus.

En ik zag kreukel door en bezorger had geen idee wat Koud & Blauw is....
Na foto maken en samen met buren, bezorger en ik open maken was de laptop inderdaad stuk.

Ja, ik heb zelf een webwinkel gehad en weet dat verzekerde zendingen alleen voor Apple nodig zijn voor diefstal risico...
of je stopt ze in China doos die er niet uitziet met heel veel rommel als bescherming eromheen.

Dan stop je Tablet in een doos waar magnetron in paste en die gevuld met piepschuim afval brokjes....
Zo kom je als ondernemer gratis van piepschuim af en komt het heel over.

En na klagen vele bezorgers dat een simpele telefoon in Magnetron doos komt, hoe vervoer je lucht maar als je weet wat er soms fout ging doen ze het zelf zo.... ruig behandelen/mishandelen pakjes.

Re: Waar moet ik zijn? Barst in scherm laptop

Geplaatst: 30 jun 2020 11:27
door HansdenVB
De eigenaar heeft de nieuwe laptop persoonlijk gebracht en de kapotte meegenomen het is dus volledig opgelost en deze vraag kan gesloten worden nogmaals bedankt iedereen.