Advies inzake Intrum
Geplaatst: 25 jun 2020 21:37
Hallo,
Hierbij wil ik graag de volgende vraag stellen.
Wij hebben nu sinds twee weken contact met Intrum inzake een bepaalde vordering.
Deze was in 2016 al afbetaald maar blijkbaar 4 jaar later stond er nog een stukje open.
Hiervan zou via Intrum post gestuurd zijn naar het oude adres van 4 jaar geleden.
Deze gesprekken gingen erg goed en zijn uiteindelijk tot een goede oplossing gekomen.
De vordering is voldaan ( zo netjes zijn we wel) maar helaas zaten wij nog met een BKR notering die Intrum geplaatst heeft omdat ze geen contact met ons kregen via het oude adres.
Tijdens de gesprekken hebben wij constant 1 dezelfde persoon aan de telefoon gehad.
Deze heeft ons aangegeven dat als wij de vordering zouden voldoen, wij afgemeld zouden worden bij het BKR in drie stappen.
Codering A3 zou weg gehaald worden, einddatum erin en het zou beëindigd worden.
Dit omdat de correspondentie ook niet juist was. Dit is verder niet van toepassing.
Deze heer heeft van alles beloofd om ons tegemoet te komen.
De bovenste drie dingen zijn dan ook beloofd waarvan er twee zijn waar gemaakt.
De A code staat nog steeds op het BKR, deze is dus ook niet verwijderd.
De vordering is wel gesloten en er is een einddatum geplaatst maar is nog steeds een belemmering bij het afsluiten van een hypotheek.
Verder staat er niks op het BKR overzicht.
Nu heb ik zelf het gesprek opgenomen waarin meneer precies verteld wat hij gaat doen voor ons.
Dit voor ons eigen belang.
Helaas is het bestand niet terug te luisteren en staan we eigenlijk met lege handen.
Het gesprek loopt wel maar er is helaas niets te horen, je hoort alleen ruis.
Nu vroeg ik mij af (dat is dan ook de vraag) als wij alle gesprekken/tijdstippen/datums/minuten en seconden hebben kan Intrum dit terug halen/luisteren aangezien er gezegd wordt dat alle gesprekken worden opgenomen.
Dit om aan te kunnen tonen dat wij wel degelijk eerlijk zijn naar Intrum.
De man die wij hebben gesproken is sinds dinsdag niet meer actief werkzaam bij Intrum.
Hopelijk heeft een iemand hier verstand van en kan ons een juist antwoord geven.
Groetjes en alvast bedankt
Hierbij wil ik graag de volgende vraag stellen.
Wij hebben nu sinds twee weken contact met Intrum inzake een bepaalde vordering.
Deze was in 2016 al afbetaald maar blijkbaar 4 jaar later stond er nog een stukje open.
Hiervan zou via Intrum post gestuurd zijn naar het oude adres van 4 jaar geleden.
Deze gesprekken gingen erg goed en zijn uiteindelijk tot een goede oplossing gekomen.
De vordering is voldaan ( zo netjes zijn we wel) maar helaas zaten wij nog met een BKR notering die Intrum geplaatst heeft omdat ze geen contact met ons kregen via het oude adres.
Tijdens de gesprekken hebben wij constant 1 dezelfde persoon aan de telefoon gehad.
Deze heeft ons aangegeven dat als wij de vordering zouden voldoen, wij afgemeld zouden worden bij het BKR in drie stappen.
Codering A3 zou weg gehaald worden, einddatum erin en het zou beëindigd worden.
Dit omdat de correspondentie ook niet juist was. Dit is verder niet van toepassing.
Deze heer heeft van alles beloofd om ons tegemoet te komen.
De bovenste drie dingen zijn dan ook beloofd waarvan er twee zijn waar gemaakt.
De A code staat nog steeds op het BKR, deze is dus ook niet verwijderd.
De vordering is wel gesloten en er is een einddatum geplaatst maar is nog steeds een belemmering bij het afsluiten van een hypotheek.
Verder staat er niks op het BKR overzicht.
Nu heb ik zelf het gesprek opgenomen waarin meneer precies verteld wat hij gaat doen voor ons.
Dit voor ons eigen belang.
Helaas is het bestand niet terug te luisteren en staan we eigenlijk met lege handen.
Het gesprek loopt wel maar er is helaas niets te horen, je hoort alleen ruis.
Nu vroeg ik mij af (dat is dan ook de vraag) als wij alle gesprekken/tijdstippen/datums/minuten en seconden hebben kan Intrum dit terug halen/luisteren aangezien er gezegd wordt dat alle gesprekken worden opgenomen.
Dit om aan te kunnen tonen dat wij wel degelijk eerlijk zijn naar Intrum.
De man die wij hebben gesproken is sinds dinsdag niet meer actief werkzaam bij Intrum.
Hopelijk heeft een iemand hier verstand van en kan ons een juist antwoord geven.
Groetjes en alvast bedankt