Pc van partner Bol.com defect, krijg geld niet terug
Geplaatst: 29 jun 2020 22:05
Bij bol koop ik een refurbished dell pc in one voor €575,- niet niks voor een refurbished pc maar nodig voor o.a. mijn website dus wil ik een goeie.
Als de pc aankomt pakken we hem uit, doen de doos met verpakkingsmateriaal in de schuur ( want je weet maar nooit of ie nog retour moet ) en gaan m uittesten.
Hij ziet er goed uit, weinig gebruikssporen voor een refurbished en hij lijkt goed.
Na een half uurtje uit. In de eerste instantie denk ik dat een snoertje niet goed zat dus na alles weer opnieuw inpluggen, ga ik weer verder. Het uitvallen blijk helaas niet aan een snoertje te liggen maar aan de pc zelf. Dus na een paar dagen meld ik de pc retour bij bol.
Ik pak m weer exact zo in als dat hij ook aangekomen is,we hadden tenslotte alles keurig bewaard en hij gaat mee met de post.
Na 2 dagen krijgen we keurig een berichtje van bol dat de pc is aangekomen.
Het gaat hier trouwens om een pc van een verkoper ( pc-nl te duiven) die vanuit bol. verkoopt. Blijkbaar ( weten we nu pas ) komt dat vaker voor bij bol.
Na nog 2 dagen krijg ik via bol een bericht van de verkopende partij. Wat we van ze verwachten vragen ze? Het defect is de voeding volgens hun en of ze repareren dit voor mij, of ze sturen me een soortgelijke pc op.
Ik mail terug dat ik liever mijn geld retour ontvang zoals ik van bol gewent ben als ik binnen de 30 dagen besluit het artikel niet te willen houden.
Dan krijg ik ineens een hele nare mail. De pc zou niet goed verpakt zijn door ons en hierdoor schade te hebben opgelopen en ze moesten nog bekijken wat voor schade en hoeveel mij dat dan wel in rekening zal worden gebracht. Bij deze mail voegen ze 2 foto's waarop ik de pc los in de doos zie liggen
Raar, want zo hebben we hem niet retour gedaan.
Ik mail terug dat wij de pc exact zo hebben verpakt zoals hun het hebben verzonden en dat er geen sprake was van schade alleen het genoemde defect van het uitvallen. Ik mail ook dat ik het vervelend vind dat ze mij nu betichten van iets wat niet waar is.
Het ook raar vind, dat hier in hun eerste mail totaal niets over is vermeld maar nu ik geld retour wil, ze ineens zoiets beweren.
Hierop krijg ik weer een mail met hoe onfatsoenlijk ze het vinden dat een klant zo met hun spullen om gaat en wat we wel niet denken. Deze schade moet betaald worden en wat denken we? we flikkeren die pc in een doos en denken bekijk t er maar mee? En of ik het van hun kant wil begrijpen.
Ik antwoord dat ik het zeker niet begrijp en zeg nogmaals mijn geld retour te willen daar ik aan alle retourvoorwaarde heb voldaan. Zowel aan die van hun als bol.
Dat ik alle mailverkeer ook doorstuur aan bol en verwacht dat hun dit gaan oplossen. Ik bestel tenslotte via hun en denk dat ik dus ook enkel met hun te maken heb.
Dan krijg ik mail dat ik ze maar moet bellen om tot een passende oplossing te komen.
Ik weiger dit want ik wil alles zwart op wit daar deze mensen al zoveel liegen over dit gebeuren dat mij mailen een stuk veiliger lijkt.
Ze mailen daarop terug dat ze het jammer vinden dat ik zo met hun spullen om ga en niet met mij te praten valt .
Ik bel klantenservice van bol en leg alles uit. Ze zullen het doorsturen naar de afdeling die hier over zal oordelen. Als ik vraag in welk tijdsbestek, antwoorden ze dat het binnen 2 dagen is opgelost.
Om de 2 dagen bel ik naar bol om te vragen hoe het nu zit en dat ik toch wel erg graag die €575,,- retour wil want dan kan ik een andere pc bestellen want die heb ik hard nodig.
Zo gaat het nu 2 weken. Ik bel ze om de 2 dagen want dat is wat ze steeds zeggen, heb nog 2 dagen geduld en dan moet ik weer alles uitleggen, sturen ze het weer naar de betreffende afdeling en zeggen weer heb 2 dagen geduld.
Tot vanmorgen. Ik bel weer ( het is al bijna routine) en weer hetzelfde riddeltje. Dit keer hoor ik echter mjahmjah....misschien moet u maar gewoon een andere pc van deze leverancier accepteren?
WAT? Eh nou nee, dat dacht ik niet. Ik heb recht om het product te retourneren en mijn geld terug te willen. Dat staat in de voorwaarde van bol tenslotte.
Ja ja..ik weet het ook niet mevrouw en kan niks beloven. Ik stuur het weer aan de afdeling door en heb nog 2 dagen geduld. Misschien ook wel iets langer, ik denk dinsdag.
Ik ben het helemaal ladderzat. Ik bestel echt al tientallen jaren via bol. En echt voor niet de kleinste bedragen. Nog nooit never nooit problemen gehad, ook niet als iets retour moest. En nu dit?!
Ik voel me zo belazerd en aan het lijntje gehouden.
Wat kan ik nu nog doen?? Die verkoper blijft beweren dat door mijn schuld er schade is en ik blijf bij mijn verhaal.
Heel raar vindend dat er pas gezegd wordt dat er schade is en onfatsoenlijk ingepakt..NADAT ik geld retour vraag.
De hoop op goede afloop wordt elke dag minder. Wat ben ik teleurgesteld. Altijd niks dan goeds bij bol gehad aan ervaringen en nu dit.
Hoe lang verwachten ze nog van ons dat we maar moeten afwachten terwijl we aan alle voorwaarde hebben voldaan?
Wie heeft ook zo'n ervaring gehad? En wat kan ik nu doen?
Als de pc aankomt pakken we hem uit, doen de doos met verpakkingsmateriaal in de schuur ( want je weet maar nooit of ie nog retour moet ) en gaan m uittesten.
Hij ziet er goed uit, weinig gebruikssporen voor een refurbished en hij lijkt goed.
Na een half uurtje uit. In de eerste instantie denk ik dat een snoertje niet goed zat dus na alles weer opnieuw inpluggen, ga ik weer verder. Het uitvallen blijk helaas niet aan een snoertje te liggen maar aan de pc zelf. Dus na een paar dagen meld ik de pc retour bij bol.
Ik pak m weer exact zo in als dat hij ook aangekomen is,we hadden tenslotte alles keurig bewaard en hij gaat mee met de post.
Na 2 dagen krijgen we keurig een berichtje van bol dat de pc is aangekomen.
Het gaat hier trouwens om een pc van een verkoper ( pc-nl te duiven) die vanuit bol. verkoopt. Blijkbaar ( weten we nu pas ) komt dat vaker voor bij bol.
Na nog 2 dagen krijg ik via bol een bericht van de verkopende partij. Wat we van ze verwachten vragen ze? Het defect is de voeding volgens hun en of ze repareren dit voor mij, of ze sturen me een soortgelijke pc op.
Ik mail terug dat ik liever mijn geld retour ontvang zoals ik van bol gewent ben als ik binnen de 30 dagen besluit het artikel niet te willen houden.
Dan krijg ik ineens een hele nare mail. De pc zou niet goed verpakt zijn door ons en hierdoor schade te hebben opgelopen en ze moesten nog bekijken wat voor schade en hoeveel mij dat dan wel in rekening zal worden gebracht. Bij deze mail voegen ze 2 foto's waarop ik de pc los in de doos zie liggen
Raar, want zo hebben we hem niet retour gedaan.
Ik mail terug dat wij de pc exact zo hebben verpakt zoals hun het hebben verzonden en dat er geen sprake was van schade alleen het genoemde defect van het uitvallen. Ik mail ook dat ik het vervelend vind dat ze mij nu betichten van iets wat niet waar is.
Het ook raar vind, dat hier in hun eerste mail totaal niets over is vermeld maar nu ik geld retour wil, ze ineens zoiets beweren.
Hierop krijg ik weer een mail met hoe onfatsoenlijk ze het vinden dat een klant zo met hun spullen om gaat en wat we wel niet denken. Deze schade moet betaald worden en wat denken we? we flikkeren die pc in een doos en denken bekijk t er maar mee? En of ik het van hun kant wil begrijpen.
Ik antwoord dat ik het zeker niet begrijp en zeg nogmaals mijn geld retour te willen daar ik aan alle retourvoorwaarde heb voldaan. Zowel aan die van hun als bol.
Dat ik alle mailverkeer ook doorstuur aan bol en verwacht dat hun dit gaan oplossen. Ik bestel tenslotte via hun en denk dat ik dus ook enkel met hun te maken heb.
Dan krijg ik mail dat ik ze maar moet bellen om tot een passende oplossing te komen.
Ik weiger dit want ik wil alles zwart op wit daar deze mensen al zoveel liegen over dit gebeuren dat mij mailen een stuk veiliger lijkt.
Ze mailen daarop terug dat ze het jammer vinden dat ik zo met hun spullen om ga en niet met mij te praten valt .
Ik bel klantenservice van bol en leg alles uit. Ze zullen het doorsturen naar de afdeling die hier over zal oordelen. Als ik vraag in welk tijdsbestek, antwoorden ze dat het binnen 2 dagen is opgelost.
Om de 2 dagen bel ik naar bol om te vragen hoe het nu zit en dat ik toch wel erg graag die €575,,- retour wil want dan kan ik een andere pc bestellen want die heb ik hard nodig.
Zo gaat het nu 2 weken. Ik bel ze om de 2 dagen want dat is wat ze steeds zeggen, heb nog 2 dagen geduld en dan moet ik weer alles uitleggen, sturen ze het weer naar de betreffende afdeling en zeggen weer heb 2 dagen geduld.
Tot vanmorgen. Ik bel weer ( het is al bijna routine) en weer hetzelfde riddeltje. Dit keer hoor ik echter mjahmjah....misschien moet u maar gewoon een andere pc van deze leverancier accepteren?
WAT? Eh nou nee, dat dacht ik niet. Ik heb recht om het product te retourneren en mijn geld terug te willen. Dat staat in de voorwaarde van bol tenslotte.
Ja ja..ik weet het ook niet mevrouw en kan niks beloven. Ik stuur het weer aan de afdeling door en heb nog 2 dagen geduld. Misschien ook wel iets langer, ik denk dinsdag.
Ik ben het helemaal ladderzat. Ik bestel echt al tientallen jaren via bol. En echt voor niet de kleinste bedragen. Nog nooit never nooit problemen gehad, ook niet als iets retour moest. En nu dit?!
Ik voel me zo belazerd en aan het lijntje gehouden.
Wat kan ik nu nog doen?? Die verkoper blijft beweren dat door mijn schuld er schade is en ik blijf bij mijn verhaal.
Heel raar vindend dat er pas gezegd wordt dat er schade is en onfatsoenlijk ingepakt..NADAT ik geld retour vraag.
De hoop op goede afloop wordt elke dag minder. Wat ben ik teleurgesteld. Altijd niks dan goeds bij bol gehad aan ervaringen en nu dit.
Hoe lang verwachten ze nog van ons dat we maar moeten afwachten terwijl we aan alle voorwaarde hebben voldaan?
Wie heeft ook zo'n ervaring gehad? En wat kan ik nu doen?