Pagina 1 van 1

Ticketswap houd veel geld achter bij annulering concert

Geplaatst: 30 jun 2020 13:35
door village
Wij hadden 3 kaartjes voor het concert van Paul McCartney voor de originele prijs gekocht op ticketswap.
Dit concert is geannuleerd en de mevrouw waarvan we de kaartjes hadden gekocht had haar hele aankoopbedrag inclusief servicekosten retour gekregen van Ticketmaster waarna ze dat bedrag weer aan ticketswap betaald.

Ticketswap heeft mij echter niet ons aankoopbedrag terugbetaald, maar heeft er €62,33 op ingehouden. Bij navraag hierover gaven ze aan dat ze de servicekosten niet terug betalen. Echter dit bedrag is veel groter dan de servicekosten/transactiekosten die ik had betaald.

Hierover heb ik een klacht ingediend waarop ik het volgende antwoord kreeg:
β€œIn bepaalde gevallen kan het Annuleringsbeleid afwijken van de hierboven beschreven procedures. Er wordt altijd voorkeur gegeven aan een oplossing waarbij de Koper een Vergoeding wordt betaald. TicketSwap Lokaal is niet aansprakelijk voor Prijsverschillen.
Welke bepaalde gevallen ze bedoelen staat nergens. Daarnaast heb ik recht bij annulering op teruggaaf van alle servicekosten.

Voor ons ook na corona geen ticketswap meer!

Re: Ticketswap houd veel geld achter bij annulering concert

Geplaatst: 18 jul 2020 17:12
door Jablan
Geval van 'wij hebben voorwaarden en wijken er probleemloos vanaf'?

Re: Ticketswap houd veel geld achter bij annulering concert

Geplaatst: 18 jul 2020 19:33
door alfatrion
Wat is de reden voor de annulering? Is er sprake van overmacht? Corona, ziekte uitvoerende artiesten?

Re: Ticketswap houd veel geld achter bij annulering concert

Geplaatst: 19 jul 2020 09:53
door Komkommertijd
Vermoedelijk nu zoveel annuleringen dat ze duur extra personeel in moeten huren en dan mag je extra rekenen.

Re: Ticketswap houd veel geld achter bij annulering concert

Geplaatst: 05 dec 2020 17:34
door EdKassens
Bij mij doet TicketSwap nu helemaal niets meer rond de annulering van een concert. Kan dat zomaar? Als ze bemiddelingskosten inhouden zijn ze toch verplicht om ook te helpen? Onderstaand het bericht dat ze stuurden

Om tot een oplossing te komen, bieden organisaties verschillende opties aan, zoals:

Een nieuw ticket voor de vervangende datum van het evenement
Een voucher voor toekomstige evenementen
Een terugbetaling

Maxime heeft jou het ticket verkocht en kan, als originele koper van het ticket, een van deze opties claimen namens jou.

Door een gesprek met Maxime te starten, kun je aangeven voor welke van de mogelijke optie je kiest zodat je verkoper dit kan melden bij de organisatie. Let wel: de mogelijke opties kunnen verschillen per evenement.

Gezien het hoge aantal afgelaste evenementen kan TicketSwap jullie helaas niet ondersteunen in dit gesprek.

Bedankt voor je begrip, πŸ’™
Team TicketSwap