Pagina 1 van 1

Dramatische service Ziggo aan ouderen?

Geplaatst: 02 jul 2020 11:43
door Charlotte2020
Mijn ouders, bijna 90 jaar oud, hadden Tele2, in hun regio moesten ze gedwongen overstappen naar Ziggo. Dit is in 2019 geweest. Sindsdien doet de telefoon het vaker niet dan wel, als de telefoon werkt, dan kan maximaal 3,4 minuten gebeld worden voor de verbinding wegvalt. Veel gemeld via telefoon en chat, ook door de zorgverleners. De laatste, inmiddels de 3e, monteur heeft een kabel dwars door de kamer laten lopen, waarover mijn 89 jaar oude vader al een keer over gevallen is. Het alarm apparaat voor mijn ernstig zieke moeder dat op tafelhoigte in haar eigen zit-werkkamer stond, en via een luik ook vanuit slaapkamer bereikbaar was, is tegen haar wens in verplaatst, naar de vloer in de zitkamer. Dat apparaatje is nu zodanig geplaatst dat een kniebuiging of spagaat nodig is om de alarmknop in te drukken. Wie heeft vergelijkbare ervaring met Ziggo en Ziggo monteurs? Is het uiteindelijk alsnog hersteld en goed opgelost? Hoelang heeft dat geduurd?

Re: Dramatische service Ziggo aan ouderen?

Geplaatst: 02 jul 2020 11:57
door sjohie
Ik heb geen vergelijkbare ervaringen met Ziggo monteurs. Ik ben nl 45 jaar oud, al ~20 jaar klant bij ze, dus niet recent overgestapt naar ze, en heb ook geen kabel door de kamer lopen. Maar ik hoor allemaal zorg-gerelateerde dingen, is dit in hun eigen woning, of in een verzorgingstehuis of aanleunwoning, waar er mogelijk dus mensen van de TD of huishoudelijke dienst zijn, die hier ook wat mee van kunnen vinden? Die zorggerelateerde dingen gaan nl wel wat voorbij aan wat Ziggo aan dienstverlening biedt, ten minste, ik weet niet van producten/diensten speciaal voor dit soort situaties.

Re: Dramatische service Ziggo aan ouderen?

Geplaatst: 02 jul 2020 12:41
door crazyme
Misschien kunt u aanwezig zijn wanneer er een monteur komt bij uw oude ouders ?

Re: Dramatische service Ziggo aan ouderen?

Geplaatst: 02 jul 2020 13:24
door Bob Schurkjens
Uw ouders zijn wellicht slachtoffer geworden van agressieve colportage of agressieve telefonische verkoop.

Verplicht overstappen van Tele2 naar Ziggo in welke regio dan ook is namelijk ondenkbaar.

Re: Dramatische service Ziggo aan ouderen?

Geplaatst: 02 jul 2020 13:41
door berndv
Wat Bob zegt vind ik ook wel erg waarschijnlijk. Het zijn 2 totaal verschillende leveranciers met andere technieken. Tele2 is via telefoonlijn of glasvezel, terwijl Ziggo over de kabel komt.

Over het verdere hoe en waarom kan ik alleen maar gissen. De kabel door de woonkamer zou wellicht komen omdat in oudere huizen telefonie en kabel niet op hetzelfde punt de woning in komt, waardoor het aansluiten van de telefonie op het modem van ziggo niet zomaar te doen is, en er een kabel getrokken moet worden. Natuurlijk hoort die kabel niet dwars over de vloer te lopen, maar kan die prima weggewerkt worden, maar ik vraag me af of dit de taak van ziggo is. Ziggo biedt die dienst wel aan, maar valt onder extra service, oftewel, betaalde service. Waarom één en ander opgeleverd is zoals het nu is, weet ik niet.

Maar ondanks de door de laatste monteur getrokken kabel is het probleem dus nog niet opgelost? Als ze bezig gaan met bekabeling in huis, vraag ik mij af of ze hebben getest of het probleem niet ligt aan het inkomende signaal.

Re: Dramatische service Ziggo aan ouderen?

Geplaatst: 02 jul 2020 13:50
door Moneyman
Bob Schurkjens schreef:
02 jul 2020 13:24
Uw ouders zijn wellicht slachtoffer geworden van agressieve colportage of agressieve telefonische verkoop.

Verplicht overstappen van Tele2 naar Ziggo in welke regio dan ook is namelijk ondenkbaar.
Mogelijk woont deze oudere in een verzorg- of verpleeghuis, en is daar een generieke aansluiting van Ziggo, die die "verplichting" verklaart.

Re: Dramatische service Ziggo aan ouderen?

Geplaatst: 02 jul 2020 14:12
door Bob Schurkjens
Gewoon lekker terug naar Tele2. Contract Ziggo ontbinden en schadevergoeding vorderen bij Ziggo met behulp van de Geschillencommissie. Paar honderd euro lijkt me redelijk. Ik kan me niet precies herinneren hoeveel ik destijds heb gekregen van Ziggo, maar als topicstarter het wil weten zoek ik het wel even op.

Re: Dramatische service Ziggo aan ouderen?

Geplaatst: 02 jul 2020 15:26
door sake1987
Moneyman schreef:
02 jul 2020 13:50
Bob Schurkjens schreef:
02 jul 2020 13:24
Uw ouders zijn wellicht slachtoffer geworden van agressieve colportage of agressieve telefonische verkoop.

Verplicht overstappen van Tele2 naar Ziggo in welke regio dan ook is namelijk ondenkbaar.
Mogelijk woont deze oudere in een verzorg- of verpleeghuis, en is daar een generieke aansluiting van Ziggo, die die "verplichting" verklaart.
Dit kan kloppen MM in de huizen waar ik heb gewerkt en werk is Ziggo de standaard.
Maar ook moet ik vaak bij onze cliënten de tv weer goed zetten, hebben ze per ongeluk een verkeerde knop ingedrukt En staat hij op een andere ingang.
Of zetten ze snachts alles uit want er brand nog een lampje en dan werkt de telefoon en dus de alarmering niet meer. Of de telefoon zit in de stekker doos van KPN ( die vroeger werd gebruikt)