LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nieuwe eigenaar caravan niet op de hoogte van onze reeds betaalde vakantie
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 05 jul 2020 10:24
Nieuwe eigenaar caravan niet op de hoogte van onze reeds betaalde vakantie
Goedendag,
Vorig jaar hebben wij via een collega van mijn man een week hun caravan geboekt en betaald voor 11t/18 juli 2020.
Nu zijn zij ondertussen gescheiden en heb ik in de maand juni wel contact met de dame gehad over sleutels ophalen ed. Ze was erg vaag, maar verzekerde mij ervan dat ik sta aangemeld bij de camping, stuurde mij nogmaals de bevestiging en ik kon gewoon de boot naar Ameland boeken.
Eergisteren kreeg ik deze mail van de blijkbaar nieuwe eigenaren van de caravan:
Geachte,
Tot Onze verbazing kregen wij gisteren mail van de oude eigenaar dat de caravan volgende week onderverhuurd zou zijn aan jullie.
Wij hebben deze caravan op 18 april gekocht van de oude eigenaar, echter na de aankoop gaf zij aan dat de caravan nog een paar weken onderverhuurd zou zijn dit jaar in het hoogseizoen.
Op zich hadden wij daar geen bezwaar tegen, mits het geld van de huur naar ons toe zou komen aangezien wij de nieuwe eigenaren zijn, de oude eigenaar gaf aan dat zij het geld zou houden, waar wij niet mee eens waren. Wij hebben de oude eigenaar op dit moment de kans gegeven om de koop te ontbinden waar zij geen gehoor op gaf wat wij kunnen bevestigen via de correspondentie die daar uit is voorgekomen.
Na deze periode hebben wij besloten om de contract die wilde hebben met de oude eigenaar aan te passen Maar helaas heeft de oude eigenaar ook daar geen gehoor aangegeven, Waarna wij genoodzaakt waren om van de afspraken die de oude eigenaar verbaal maakte af te zien en dat hebben wij haar ook te kennen gegeven tevens benadrukt dat de onderhuur van de caravan op Ameland voor alle periodes vanuit haar gedaan komen te vervallen, ook hierop heeft hij geen respons gegeven Tot gister. Vandaar wat wij ook verbaasd waren om ineens geconfronteerd te worden met deze mail.
Helaas voor jullie verzoeken wij u om contact op te nemen met de oude eigenaar aan deze situatie met haar verder uit te vechten aangezien zij geen eigenaars meer is van deze caravan, hierbij vindt u ook begrijpen dat de caravan niet onderverhuurd gaat worden.
Ik snap deze nieuwe eigenaren heel goed, maar zoals verwacht reageert de oude eigenaar dus nergens op en staan wij als huurder zonder vakantie en zonder geld.
Bij wie moet ik nu aankloppen?
Vriendelijk bedankt voor het meedenken.
Francisca
Vorig jaar hebben wij via een collega van mijn man een week hun caravan geboekt en betaald voor 11t/18 juli 2020.
Nu zijn zij ondertussen gescheiden en heb ik in de maand juni wel contact met de dame gehad over sleutels ophalen ed. Ze was erg vaag, maar verzekerde mij ervan dat ik sta aangemeld bij de camping, stuurde mij nogmaals de bevestiging en ik kon gewoon de boot naar Ameland boeken.
Eergisteren kreeg ik deze mail van de blijkbaar nieuwe eigenaren van de caravan:
Geachte,
Tot Onze verbazing kregen wij gisteren mail van de oude eigenaar dat de caravan volgende week onderverhuurd zou zijn aan jullie.
Wij hebben deze caravan op 18 april gekocht van de oude eigenaar, echter na de aankoop gaf zij aan dat de caravan nog een paar weken onderverhuurd zou zijn dit jaar in het hoogseizoen.
Op zich hadden wij daar geen bezwaar tegen, mits het geld van de huur naar ons toe zou komen aangezien wij de nieuwe eigenaren zijn, de oude eigenaar gaf aan dat zij het geld zou houden, waar wij niet mee eens waren. Wij hebben de oude eigenaar op dit moment de kans gegeven om de koop te ontbinden waar zij geen gehoor op gaf wat wij kunnen bevestigen via de correspondentie die daar uit is voorgekomen.
Na deze periode hebben wij besloten om de contract die wilde hebben met de oude eigenaar aan te passen Maar helaas heeft de oude eigenaar ook daar geen gehoor aangegeven, Waarna wij genoodzaakt waren om van de afspraken die de oude eigenaar verbaal maakte af te zien en dat hebben wij haar ook te kennen gegeven tevens benadrukt dat de onderhuur van de caravan op Ameland voor alle periodes vanuit haar gedaan komen te vervallen, ook hierop heeft hij geen respons gegeven Tot gister. Vandaar wat wij ook verbaasd waren om ineens geconfronteerd te worden met deze mail.
Helaas voor jullie verzoeken wij u om contact op te nemen met de oude eigenaar aan deze situatie met haar verder uit te vechten aangezien zij geen eigenaars meer is van deze caravan, hierbij vindt u ook begrijpen dat de caravan niet onderverhuurd gaat worden.
Ik snap deze nieuwe eigenaren heel goed, maar zoals verwacht reageert de oude eigenaar dus nergens op en staan wij als huurder zonder vakantie en zonder geld.
Bij wie moet ik nu aankloppen?
Vriendelijk bedankt voor het meedenken.
Francisca
- franciscaa
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 05 jul 2020 10:24
Beste antwoord
Gekozen door franciscaa
Re: Nieuwe eigenaar caravan niet op de hoogte van onze reeds betaalde vakantie
Via de ANWB experts heb ik onderstaand antwoord ontvangen.
Ook heb ik telefonisch met een jurist gesproken welke dezelfde conclusie trok.
Hoewel wij uiteraard in ons recht staan, blijven beide partijen naar elkaar wijzen en staan wij zonder geld en zonder vakantie. Procederen kost geld, tijd en moeite. Maar of de baten hoger dan de kosten zijn...
Ik kan mij voorstellen dat dit de werkrelatie niet ten goede komt en dan is ook zeer jammer, voor beide partijen.
Gelukkig zijn wij geen wraakzuchtige mensen en proberen we maar te leren van de situatie. We zijn er nog niet klaar mee, maar als we ons verlies moeten nemen dan is dat maar zo. We kunnen onze vakantie er ook niet door laten leiden.
De discussies in dit topic heb ik met fascinatie gevolgd, maar ik had er geen baat bij. Ik had een minder VIVA gehalte op dit forum verwacht, maar wellicht was mijn verwachting gewoon verkeerd.
Voor hen die ooit dit probleem gaan tegenkomen en op dit forum terecht komen voor hulp, hier het antwoord van de juristen:
Geachte,
Hartelijk dank voor het toesturen van de documentatie.
U heeft een caravan rechtstreeks van een particuliere eigenaar gehuurd. Onlangs bent u erachter gekomen dat de caravan is verkocht. De nieuwe eigenaar wil de caravan niet ter beschikking stellen zoals overeengekomen in de huurovereenkomst met de oude eigenaar. U wilt graag weten wat uw rechtspositie is.
Huurovereenkomst
Uit de huurovereenkomst volgt voor de verhuurder (de oud eigenaar) de verplichting om het gehuurde ter beschikking te stellen. De huurder moet de overeengekomen huurprijs betalen. Uit de wet volgt dat verbintenissen moeten worden nagekomen.
Niet nakomen van verbintenissen
Als een van de partijen de verbintenissen uit de overeenkomst niet nakomt, heeft de wederpartij het recht de overeenkomst te ontbinden en aanvullende schadevergoeding te eisen.
Hoe te handelen
U heeft geen (contractuele) relatie met de nieuwe eigenaar. U kunt van de nieuwe eigenaar niet afdwingen dat u gebruik kunt maken van zijn/haar eigendom.
U heeft wel een contractuele relatie met de oud eigenaar. Koop breekt geen huur, u heeft t.o.v. de oud eigenaar nog altijd het recht op een verblijf in de caravan. U kunt nakoming eisen. Als de oud eigenaar niet kán of niet wilt nakomen, kunt u de overeenkomst ontbinden en aanvullende schadevergoeding eisen. Na ontbinding heeft u recht op terugbetaling van de overeengekomen en door u betaalde prijs. Naast teruggave van de huursom kunt u additionele schadevergoeding eisen, bijvoorbeeld de meerprijs van een vergelijkbare caravan.
Conclusie
U zult van de oud eigenaar/verhuurder nakoming moeten vragen of een verklaring dat deze niet zal kunnen nakomen. Als de oud eigenaar er alsnog in slaagt om de caravan ter uw beschikking te kunnen stellen is het probleem opgelost. Hoe de oude en nieuwe eigenaar dit onderling oplossen is niet aan u. Als de caravan niet ter beschikking wordt gesteld of als de verhuurder verklaart niet te zullen nakomen, dan zult u de overeenkomst (schriftelijk) moeten ontbinden en eventueel aanvullende schadevergoeding moeten vorderen. Reageert de verhuurder niet op uw verzoek dan zult u een ingebrekestelling moeten sturen.
Ook heb ik telefonisch met een jurist gesproken welke dezelfde conclusie trok.
Hoewel wij uiteraard in ons recht staan, blijven beide partijen naar elkaar wijzen en staan wij zonder geld en zonder vakantie. Procederen kost geld, tijd en moeite. Maar of de baten hoger dan de kosten zijn...
Ik kan mij voorstellen dat dit de werkrelatie niet ten goede komt en dan is ook zeer jammer, voor beide partijen.
Gelukkig zijn wij geen wraakzuchtige mensen en proberen we maar te leren van de situatie. We zijn er nog niet klaar mee, maar als we ons verlies moeten nemen dan is dat maar zo. We kunnen onze vakantie er ook niet door laten leiden.
De discussies in dit topic heb ik met fascinatie gevolgd, maar ik had er geen baat bij. Ik had een minder VIVA gehalte op dit forum verwacht, maar wellicht was mijn verwachting gewoon verkeerd.
Voor hen die ooit dit probleem gaan tegenkomen en op dit forum terecht komen voor hulp, hier het antwoord van de juristen:
Geachte,
Hartelijk dank voor het toesturen van de documentatie.
U heeft een caravan rechtstreeks van een particuliere eigenaar gehuurd. Onlangs bent u erachter gekomen dat de caravan is verkocht. De nieuwe eigenaar wil de caravan niet ter beschikking stellen zoals overeengekomen in de huurovereenkomst met de oude eigenaar. U wilt graag weten wat uw rechtspositie is.
Huurovereenkomst
Uit de huurovereenkomst volgt voor de verhuurder (de oud eigenaar) de verplichting om het gehuurde ter beschikking te stellen. De huurder moet de overeengekomen huurprijs betalen. Uit de wet volgt dat verbintenissen moeten worden nagekomen.
Niet nakomen van verbintenissen
Als een van de partijen de verbintenissen uit de overeenkomst niet nakomt, heeft de wederpartij het recht de overeenkomst te ontbinden en aanvullende schadevergoeding te eisen.
Hoe te handelen
U heeft geen (contractuele) relatie met de nieuwe eigenaar. U kunt van de nieuwe eigenaar niet afdwingen dat u gebruik kunt maken van zijn/haar eigendom.
U heeft wel een contractuele relatie met de oud eigenaar. Koop breekt geen huur, u heeft t.o.v. de oud eigenaar nog altijd het recht op een verblijf in de caravan. U kunt nakoming eisen. Als de oud eigenaar niet kán of niet wilt nakomen, kunt u de overeenkomst ontbinden en aanvullende schadevergoeding eisen. Na ontbinding heeft u recht op terugbetaling van de overeengekomen en door u betaalde prijs. Naast teruggave van de huursom kunt u additionele schadevergoeding eisen, bijvoorbeeld de meerprijs van een vergelijkbare caravan.
Conclusie
U zult van de oud eigenaar/verhuurder nakoming moeten vragen of een verklaring dat deze niet zal kunnen nakomen. Als de oud eigenaar er alsnog in slaagt om de caravan ter uw beschikking te kunnen stellen is het probleem opgelost. Hoe de oude en nieuwe eigenaar dit onderling oplossen is niet aan u. Als de caravan niet ter beschikking wordt gesteld of als de verhuurder verklaart niet te zullen nakomen, dan zult u de overeenkomst (schriftelijk) moeten ontbinden en eventueel aanvullende schadevergoeding moeten vorderen. Reageert de verhuurder niet op uw verzoek dan zult u een ingebrekestelling moeten sturen.
Re: Nieuwe eigenaar caravan niet op de hoogte van onze reeds betaalde vakantie
Bij de oude eigenaar/verhuurder, u weet wie dat is !
NeoDutchio
, tttlocke
en Annemieke67
vinden dit leuk
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 05 jul 2020 10:24
Re: Nieuwe eigenaar caravan niet op de hoogte van onze reeds betaalde vakantie
In de geringe informatie die ik kan vinden over dit onderwerp lees ik dat de koper de huurder er gewoon bij krijgt.
Dus natuurlijk moeten we bij de oude eigenaar aankloppen, maar juridisch kan zoiets altijd anders uitvallen, denk ik.
Ze waren wel op de hoogte van eventuele huurders en wellicht hadden zij ook een plicht tot het zoeken naar meer informatie.
Geen idee of dit echt zo is, maar we hebben nog maar een week voordat er sowieso niets meer te redden valt.
Dus natuurlijk moeten we bij de oude eigenaar aankloppen, maar juridisch kan zoiets altijd anders uitvallen, denk ik.
Ze waren wel op de hoogte van eventuele huurders en wellicht hadden zij ook een plicht tot het zoeken naar meer informatie.
Geen idee of dit echt zo is, maar we hebben nog maar een week voordat er sowieso niets meer te redden valt.
Re: Nieuwe eigenaar caravan niet op de hoogte van onze reeds betaalde vakantie
Ik zou direct een advocaat inschakelen en die deze week nog op de oude eigenaar afsturen. Achterlijk gedrag voor de oude eigenaar waar ze zwaar voor mogen gaan bloeden.
Annemieke67
vindt dit leuk
Re: Nieuwe eigenaar caravan niet op de hoogte van onze reeds betaalde vakantie
Wat heeft u zwart op wit ?
Annemieke67
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Nieuwe eigenaar caravan niet op de hoogte van onze reeds betaalde vakantie
Aankloppen bij deze collega en geld terug vragen!franciscaa schreef: ↑05 jul 2020 10:42(...)
Vorig jaar hebben wij via een collega van mijn man een week hun caravan geboekt en betaald voor 11t/18 juli 2020.
(...)
De nieuwe eigenaars zijn al sinds 18 april j.l eigenaar en willen desnoods misschien verhuren , mits zij ook de huur kunnen ontvangen en daar lijkt geen sprake van te zijn.
U heeft ongetwijfeld de betaling zwart op wit , dus in conclaaf met deze collega gaan.
Ik zou zelf niet het risico nemen om vlg week dan tóch de boot naar Ameland te pakken en daar voor die caravan te gaan staan, dat kon wel eens heel vervelend uitpakken.
Of u gaat wél en laat de nieuwe eigenaar dit uitvechten met de oude eigenaar.
U heeft betaald ....er vanuit gaande dat u een weekje Ameland kunt pakken.
De nieuwe eigenaar vindt dit best, maar dient en wil dan ook de huur te ontvangen.
Re: Nieuwe eigenaar caravan niet op de hoogte van onze reeds betaalde vakantie
Ik denk niet dat de nieuwe eigenaar TS in de caravan laat zonder dat ie geld heeft, en gelijk heeft hij/zij.moederslink schreef: ↑05 jul 2020 14:11Aankloppen bij deze collega en geld terug vragen!franciscaa schreef: ↑05 jul 2020 10:42(...)
Vorig jaar hebben wij via een collega van mijn man een week hun caravan geboekt en betaald voor 11t/18 juli 2020.
(...)
De nieuwe eigenaars zijn al sinds 18 april j.l eigenaar en willen desnoods misschien verhuren , mits zij ook de huur kunnen ontvangen en daar lijkt geen sprake van te zijn.
U heeft ongetwijfeld de betaling zwart op wit , dus in conclaaf met deze collega gaan.
Ik zou zelf niet het risico nemen om vlg week dan tóch de boot naar Ameland te pakken en daar voor die caravan te gaan staan, dat kon wel eens heel vervelend uitpakken.
Of u gaat wél en laat de nieuwe eigenaar dit uitvechten met de oude eigenaar.
U heeft betaald ....er vanuit gaande dat u een weekje Ameland kunt pakken.
De nieuwe eigenaar vindt dit best, maar dient en wil dan ook de huur te ontvangen.
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Nieuwe eigenaar caravan niet op de hoogte van onze reeds betaalde vakantie
Zeker heeft ie dan gelijk!
De tijd dringt.....het is as zaterdag al de 11e.
Dus als de wiedeweerga deze collega benaderen en geld terugeisen of de huidige eigenaars hem laten contacten.
Deze ' collega ' zit fout en TS hoeft daar niet de dupe van te worden, zij hebben betaald voor 1 week Ameland in déze caravan.
De tijd dringt.....het is as zaterdag al de 11e.
Dus als de wiedeweerga deze collega benaderen en geld terugeisen of de huidige eigenaars hem laten contacten.
Deze ' collega ' zit fout en TS hoeft daar niet de dupe van te worden, zij hebben betaald voor 1 week Ameland in déze caravan.
Re: Nieuwe eigenaar caravan niet op de hoogte van onze reeds betaalde vakantie
Dit lijkt mij bijzonder vergezocht.franciscaa schreef: ↑05 jul 2020 13:59In de geringe informatie die ik kan vinden over dit onderwerp lees ik dat de koper de huurder er gewoon bij krijgt.
Maar misschien kunt u 'de geringe informatie' die u heeft kunnen vinden en die erop duidt dat de nieuwe eigenaar verplichtingen heeft ten aanzien van TS, hier delen. Dan kan iedereen zijn eigen mening vormen daarover.
Een huis, met zittende huurder, dat van eigenaar wisselt, dat is andere koek en niet zonder meer te vergelijken met deze situatie lijkt me.
kuklos
vindt dit leuk
Re: Nieuwe eigenaar caravan niet op de hoogte van onze reeds betaalde vakantie
Gezien het om een collega gaat kunt u in het uiterste geval ook nog melding van deze situatie veroorzaakt door die collega doen bij de werkgever.
Re: Nieuwe eigenaar caravan niet op de hoogte van onze reeds betaalde vakantie
Geld terug en schadevergoeding, indien er schade is. Dat zal het zijn.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 05 jul 2020 10:24
Re: Nieuwe eigenaar caravan niet op de hoogte van onze reeds betaalde vakantie
We hebben de bevestiging zwart op wit.
Ook heb ik afgelopen juni nog aantoonbaar contact gehad over het eea waar zij met geen woord rept over nieuwe eigenaren van de caravan.
De geringe informatie die ik heb gevonden gaat idd over koopwoningen, verder kan ik niets vinden over vakantie woningen...
Voor ons is het duidelijk dat de oude eigenaar ons oplicht en de nieuwe eigenaars met van alles opzadelt waar ze niet (bewust) voor getekend hebben.
Hoewel wij hier wel vanuit kunnen gaan is het natuurlijk altijd een mogelijkheid dat de nieuwe eigenaren ons oplichten en een halve waarheid vertellen.
En ik wil niet mijn eigen glazen ingooien.
We gaan morgen bij de collega aankloppen, hopelijk is hij bereikbaar, want de tijd dringt.
Ook heb ik afgelopen juni nog aantoonbaar contact gehad over het eea waar zij met geen woord rept over nieuwe eigenaren van de caravan.
De geringe informatie die ik heb gevonden gaat idd over koopwoningen, verder kan ik niets vinden over vakantie woningen...
Voor ons is het duidelijk dat de oude eigenaar ons oplicht en de nieuwe eigenaars met van alles opzadelt waar ze niet (bewust) voor getekend hebben.
Hoewel wij hier wel vanuit kunnen gaan is het natuurlijk altijd een mogelijkheid dat de nieuwe eigenaren ons oplichten en een halve waarheid vertellen.
En ik wil niet mijn eigen glazen ingooien.
We gaan morgen bij de collega aankloppen, hopelijk is hij bereikbaar, want de tijd dringt.
Annemieke67
vindt dit leuk
Re: Nieuwe eigenaar caravan niet op de hoogte van onze reeds betaalde vakantie
Toch een paar opmerkingen:
Voor een koopwoning zou je inderdaad het recht hebben dit op te eisen, maar zoals al gezegd betreft dit geen koopwoning.
Bevestiging van de vorige eigenaar.
Geldt een caravan als een vakantiewoning?franciscaa schreef: ↑05 jul 2020 16:05De geringe informatie die ik heb gevonden gaat idd over koopwoningen, verder kan ik niets vinden over vakantie woningen...
Voor een koopwoning zou je inderdaad het recht hebben dit op te eisen, maar zoals al gezegd betreft dit geen koopwoning.
Hopelijk is hij bereikbaar? Dat snap ik niet helemaal.franciscaa schreef: ↑05 jul 2020 16:05We gaan morgen bij de collega aankloppen, hopelijk is hij bereikbaar, want de tijd dringt.
Re: Nieuwe eigenaar caravan niet op de hoogte van onze reeds betaalde vakantie
De eerste en enige weg is de collega oftewel de vorige eigenaar aanspreken. Als die wijs is betaalt hij/zij de onterecht geïnde huur per direct terug. Als dat gebeurd dan kunt u de nieuwe eigenaar benaderen en kijk of er met hen een deal te maken is voor de geplande huurperiode. Als de vorige eigenaar weigert om het betaalde terug te betalen rest u de gang naar een advocaat, wiens kosten ook uiteindelijk op de vorige eigenaar bij voorspelbaar verlies verhaald zullen gaan worden. Per slot bent u m.i. de winnende partij.
Re: Nieuwe eigenaar caravan niet op de hoogte van onze reeds betaalde vakantie
Dat baseert u op de mail die u in de OP gedeeld heeft? Of heeft u meer informatie, uit andere bron of contact met de nieuwe eigenaren?franciscaa schreef: ↑05 jul 2020 16:05[...] en de nieuwe eigenaars met van alles opzadelt waar ze niet (bewust) voor getekend hebben.
Re: Nieuwe eigenaar caravan niet op de hoogte van onze reeds betaalde vakantie
Klopt, maar daarvan kan in het huurcontract van worden afgeweken. Dit is geregeld in artikel 7:226 BW. Als hier niet van is afgeweken dan moet u zijn bij de nieuwe eigenaar.franciscaa schreef: ↑05 jul 2020 13:59In de geringe informatie die ik kan vinden over dit onderwerp lees ik dat de koper de huurder er gewoon bij krijgt.
Als je via een kort geding nakoming wilt vorderen dan kun je wel eens al te laat zijn.franciscaa schreef: ↑05 jul 2020 13:59Geen idee of dit echt zo is, maar we hebben nog maar een week voordat er sowieso niets meer te redden valt.
tttlocke
vindt dit leuk
Re: Nieuwe eigenaar caravan niet op de hoogte van onze reeds betaalde vakantie
Hoewel ik de frustratie van de nieuwe eigenaar heel goed begrijp, zijn zij dankzij de koop wel je juridische contractspartij. Ze wisten zelfs van de huurovereenkomsten, en zoals Alfatrion al aangaf: (ver)koop breekt geen huur.
Ofwel: de nieuwe, huidige eigenaar is verplicht je de woning te verhuren, en draait op voor de schade als ze dat niet doen. Dat zij nog geld van de oude eigenaar moeten krijgen, is hun probleem.
Ik zou ze heel snel een ingebrekestelling sturen met bovenstaande inhoud en met verwijzing naar de wettekst. Vraag ze te bevestigen dat ze de overeenkomst na zullen komen en stel hun alvast in gebreke voor als ze dat niet doen.
Ofwel: de nieuwe, huidige eigenaar is verplicht je de woning te verhuren, en draait op voor de schade als ze dat niet doen. Dat zij nog geld van de oude eigenaar moeten krijgen, is hun probleem.
Ik zou ze heel snel een ingebrekestelling sturen met bovenstaande inhoud en met verwijzing naar de wettekst. Vraag ze te bevestigen dat ze de overeenkomst na zullen komen en stel hun alvast in gebreke voor als ze dat niet doen.
Re: Nieuwe eigenaar caravan niet op de hoogte van onze reeds betaalde vakantie
Waarom vind je dat er sprake is van een gebouwde onroerende zaak, woonwagen of standplaats?
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 05 jul 2020 10:24
Re: Nieuwe eigenaar caravan niet op de hoogte van onze reeds betaalde vakantie
Ik heb contact met de nieuwe eigenaar gehad. Zij heeft contact met een advocaat gehad en deze gaf aan dat de oude eigenaar geen poot heeft om op te staan.
Maar ze gaf ook aan dat de caravan geen nummerbord heeft en dat ze geen eigendomspapieren heeft.
Wel heeft ze een contract met de campingeigenaar en heeft bij hem aangegeven dat de caravan niet verhuurd gaat worden.
Wat moneyman ook zegt, ik ben bang dat we bij de oude eigenaar ons gelijk gaan halen terwijl we onze kans daarmee verspelen, omdat de nieuwe eigenaar toch juridisch aansprakelijk blijkt.
Wat we gaan doen:
Morgen contact met de collega proberen te krijgen, de ex is onbereikbaar. Deze collega werkt op een andere locatie dus kan mijn man goed ontwijken (dat heeft hij afgelopen maand goed gedaan).
Informatie inwinnen via een jurist.
Wij hebben geen rechtsbijstandverzekering.
Heeft er iemand een tip waar we terecht kunnen?
Maar ze gaf ook aan dat de caravan geen nummerbord heeft en dat ze geen eigendomspapieren heeft.
Wel heeft ze een contract met de campingeigenaar en heeft bij hem aangegeven dat de caravan niet verhuurd gaat worden.
Wat moneyman ook zegt, ik ben bang dat we bij de oude eigenaar ons gelijk gaan halen terwijl we onze kans daarmee verspelen, omdat de nieuwe eigenaar toch juridisch aansprakelijk blijkt.
Wat we gaan doen:
Morgen contact met de collega proberen te krijgen, de ex is onbereikbaar. Deze collega werkt op een andere locatie dus kan mijn man goed ontwijken (dat heeft hij afgelopen maand goed gedaan).
Informatie inwinnen via een jurist.
Wij hebben geen rechtsbijstandverzekering.
Heeft er iemand een tip waar we terecht kunnen?
Re: Nieuwe eigenaar caravan niet op de hoogte van onze reeds betaalde vakantie
Als ik me niet vergis heeft de campingeigenaar juridisch eigendom over de caravan, tenzij de grond gepacht wordt. De zgn caravaneigenaar heeft alleen wegneemrecht ter hoogte van de caravanwaarde. De campingeigenaar was op de hoogte van de verhuur en ook bij hen zal hiervoor een vergoeding moeten zijn betaald. Ik vraag mij af of de "caravaneigenaar" u in dit geval toegang mag weigeren. Hier spelen veel partijen een rol en ik ben bang dat het een verloren zaak is. Ik ben erg benieuwd naar de uitkomst.