KVIK Duiven - Zeer slechte service en kwaliteit
Geplaatst: 08 jul 2020 15:08
Bestellen en Leveren
In April 2019 een keuken gekocht bij KVIK - Een Mat witte Tinta met een KVIK Touch Blad. En toen bleef het stil..
Na enkele weken toch maar contact gezocht omdat er door KVIK nog een afspraak gemaakt diende te worden om de maten op te komen meten. Met de verkoper was afgesproken dat dit slechts een formaliteit was omdat de nieuwe keuken dezelfde indeling had als de oude. Onze verkoper bleek echter niet meer voor KVIK te werken en er was helaas niemand bekend met ons dossier, we werden later terug gebeld. Binnen 2 weken was gelukkig alsnog alles geregeld en viel de definitieve tekening van de keuken en alle aansluitingen op de virtuele deurmat. Of we nog wel even een andere vaatwasser wilde uitzoeken, de huidige zou niet meer passen.
Ondanks de afspraak dat alle leidingen op de huidige plek mochten blijven zitten moesten we volgens de tekening alles verplaatsten. Ook hier weer veel ongemakkelijke telefoongesprekken over gehad waarbij we sterk het gevoel kregen dat de verkoper ons maar een zeur vond - na dit aan te hebben gegeven aan de bedrijfsleider werd dit ook beaamt.
Ons goede gevoel en vertrouwen was volledig verdwenen. Toen ons een week voor levering gevraagd werd het volledige bedrag over te maken hebben we KVIK gevraagd conform algemene voorwaarden (CBW) aan de deur, met pin, te betalen bij levering. Vrij kort daarna werd ik boos opgebeld door de bedrijfsleider met de melding dat ik kon fluiten naar mijn keuken als ik niet direct betaalde. Na een kort maar krachtig telefoongesprek is KVIK uiteindelijk toch akkoord gegaan met betaling aan de deur bij levering.
Montage & Service
De montage ging snel, was snel maar niet vlekkeloos
*De naden in het blad waren goed voelbaar, er was hoogte verschil tussen de 3 gekoppelde delen van het werkblad.
*De afmetingen van een los blad op een half hoog deel van de keuken waren verkeerd ingemeten, deze werd vervangen en nageleverd.
Na het in gebruik nemen van de keuken vielen ons nog een paar dingen op
*De overstek van het blad was op geen enkel punt gelijk, de kasten stonden scheef onder het werkblad.
*Drie van de vier werkbladen waren niet waterpas gemonteerd.
*De naden waren nu nog duidelijker voelbaar en er ging vuil tussen zitten.
*De passtukken voor de hoekkasten waren scheef gemonteerd waardoor de naden tussen de deurtjes niet recht gezet konden
worden.
Tot 2 x toe heeft KVIK geprobeerd de keuken te herstellen, zonder gewenst resultaat, het blad werd steeds slechter. Ze vonden mijn commentaar op de keuken duidelijk overdreven het word 'zeur' is hierbij ook weer genoemd. De Fabrikant van het werkblad, die was opgetrommeld om alles te repareren, heeft een vernietigend rapport geschreven over de staat van de keuken en laten weten dat de volledige keuken opnieuw geplaatst dient te worden. Hij sprak schande van het feit dat er niet 2 maar slechts 1 monteur aan deze keuken gewerkt. Er is vanuit de fabrikant aangegeven dat het blad, zeker met deze dikte en lengte, nooit door 1 iemand geplaatst kan worden, en dat 2 mensen zeker 1.5 - 2 uur extra moeten uit trekken om het blad te plaatsen. Waarbij het van belang is dat de keuken 100% waterpas is.
*Op meerdere plaatsen zakte het blad door omdat niet voldoende ondersteuning was aangebracht.
*De overstek van het blad was na 2 correctie pogingen van KVIK nog steeds niet goed.
*Er was (te) veel kit gebruikt om de slechte montage te verbergen.
KVIK is 3 weken geleden (Ja, we zijn inmiddels een jaar verder), met tegenzin, akkoord gegaan met het opnieuw plaatsen van de keuken en heeft geadviseerd een nieuw blad te kiezen dat beter aan onze eisen voldoet. We kregen daarbij kosteloos een upgrade aangeboden naar een Glossy Black Composiet blad. We hebben echter nu een licht grijs en mat blad. Een composiet blad in vergelijkbare kleur zou in ons geval betekenen dat we tussen de 1250 en 1500 euro moeten bij betalen. We werden uitgenodigd in de winkel om eventueel een ander blad te kiezen. Na een kleine oriëntatie ronde bij de KVIK in duiven werden we vriendelijk geholpen door een medewerker. Deze adviseerde ons geen afspraak te maken voor een definitieve keuze maar dit even kort op de mail te zetten. Zo gezegd, zo gedaan. In de 3 dagen daarna ben ik via de mail en telefoon 3 x zeer onfatsoenlijk te woord gestaan waarbij ik weer meerdere malen voor zeur en zeikerd ben uitgemaakt. Het 'passende en zeer gulle' aanbod van het glimmende zwarte blad (Dat we echt niet willen) is ingetrokken en we kunnen nu alleen nog het huidige model terug geplaatst krijgen. Hij wil "Niks meer van ons horen en van ons gezeik af zijn".
Dit verhaald wil ik vooral graag delen om andere te waarschuwen, en omdat ik zo snel mogelijk van dit bedrijf af wil zijn. 7 September komen ze langs om de boel nogmaals te herstellen. Kan ik niet gewoon mijn geld terug krijgen (voor het blad)?
In April 2019 een keuken gekocht bij KVIK - Een Mat witte Tinta met een KVIK Touch Blad. En toen bleef het stil..
Na enkele weken toch maar contact gezocht omdat er door KVIK nog een afspraak gemaakt diende te worden om de maten op te komen meten. Met de verkoper was afgesproken dat dit slechts een formaliteit was omdat de nieuwe keuken dezelfde indeling had als de oude. Onze verkoper bleek echter niet meer voor KVIK te werken en er was helaas niemand bekend met ons dossier, we werden later terug gebeld. Binnen 2 weken was gelukkig alsnog alles geregeld en viel de definitieve tekening van de keuken en alle aansluitingen op de virtuele deurmat. Of we nog wel even een andere vaatwasser wilde uitzoeken, de huidige zou niet meer passen.
Ondanks de afspraak dat alle leidingen op de huidige plek mochten blijven zitten moesten we volgens de tekening alles verplaatsten. Ook hier weer veel ongemakkelijke telefoongesprekken over gehad waarbij we sterk het gevoel kregen dat de verkoper ons maar een zeur vond - na dit aan te hebben gegeven aan de bedrijfsleider werd dit ook beaamt.
Ons goede gevoel en vertrouwen was volledig verdwenen. Toen ons een week voor levering gevraagd werd het volledige bedrag over te maken hebben we KVIK gevraagd conform algemene voorwaarden (CBW) aan de deur, met pin, te betalen bij levering. Vrij kort daarna werd ik boos opgebeld door de bedrijfsleider met de melding dat ik kon fluiten naar mijn keuken als ik niet direct betaalde. Na een kort maar krachtig telefoongesprek is KVIK uiteindelijk toch akkoord gegaan met betaling aan de deur bij levering.
Montage & Service
De montage ging snel, was snel maar niet vlekkeloos
*De naden in het blad waren goed voelbaar, er was hoogte verschil tussen de 3 gekoppelde delen van het werkblad.
*De afmetingen van een los blad op een half hoog deel van de keuken waren verkeerd ingemeten, deze werd vervangen en nageleverd.
Na het in gebruik nemen van de keuken vielen ons nog een paar dingen op
*De overstek van het blad was op geen enkel punt gelijk, de kasten stonden scheef onder het werkblad.
*Drie van de vier werkbladen waren niet waterpas gemonteerd.
*De naden waren nu nog duidelijker voelbaar en er ging vuil tussen zitten.
*De passtukken voor de hoekkasten waren scheef gemonteerd waardoor de naden tussen de deurtjes niet recht gezet konden
worden.
Tot 2 x toe heeft KVIK geprobeerd de keuken te herstellen, zonder gewenst resultaat, het blad werd steeds slechter. Ze vonden mijn commentaar op de keuken duidelijk overdreven het word 'zeur' is hierbij ook weer genoemd. De Fabrikant van het werkblad, die was opgetrommeld om alles te repareren, heeft een vernietigend rapport geschreven over de staat van de keuken en laten weten dat de volledige keuken opnieuw geplaatst dient te worden. Hij sprak schande van het feit dat er niet 2 maar slechts 1 monteur aan deze keuken gewerkt. Er is vanuit de fabrikant aangegeven dat het blad, zeker met deze dikte en lengte, nooit door 1 iemand geplaatst kan worden, en dat 2 mensen zeker 1.5 - 2 uur extra moeten uit trekken om het blad te plaatsen. Waarbij het van belang is dat de keuken 100% waterpas is.
*Op meerdere plaatsen zakte het blad door omdat niet voldoende ondersteuning was aangebracht.
*De overstek van het blad was na 2 correctie pogingen van KVIK nog steeds niet goed.
*Er was (te) veel kit gebruikt om de slechte montage te verbergen.
KVIK is 3 weken geleden (Ja, we zijn inmiddels een jaar verder), met tegenzin, akkoord gegaan met het opnieuw plaatsen van de keuken en heeft geadviseerd een nieuw blad te kiezen dat beter aan onze eisen voldoet. We kregen daarbij kosteloos een upgrade aangeboden naar een Glossy Black Composiet blad. We hebben echter nu een licht grijs en mat blad. Een composiet blad in vergelijkbare kleur zou in ons geval betekenen dat we tussen de 1250 en 1500 euro moeten bij betalen. We werden uitgenodigd in de winkel om eventueel een ander blad te kiezen. Na een kleine oriëntatie ronde bij de KVIK in duiven werden we vriendelijk geholpen door een medewerker. Deze adviseerde ons geen afspraak te maken voor een definitieve keuze maar dit even kort op de mail te zetten. Zo gezegd, zo gedaan. In de 3 dagen daarna ben ik via de mail en telefoon 3 x zeer onfatsoenlijk te woord gestaan waarbij ik weer meerdere malen voor zeur en zeikerd ben uitgemaakt. Het 'passende en zeer gulle' aanbod van het glimmende zwarte blad (Dat we echt niet willen) is ingetrokken en we kunnen nu alleen nog het huidige model terug geplaatst krijgen. Hij wil "Niks meer van ons horen en van ons gezeik af zijn".
Dit verhaald wil ik vooral graag delen om andere te waarschuwen, en omdat ik zo snel mogelijk van dit bedrijf af wil zijn. 7 September komen ze langs om de boel nogmaals te herstellen. Kan ik niet gewoon mijn geld terug krijgen (voor het blad)?