Opgelicht door Rotsvast Hilversum
Geplaatst: 12 jul 2020 14:18
Beste Radar,
In februari 2016 trof ik een advertentie aan van een kamer in H'sum die ik wou huren. Ik belde daarom Rotsvast Hilversum. Zij gaven aan dat de verhuurder het prima zou vinden als ik de kamer zou huren en stuurden mij een overeenkomst op die ik moest tekenen.
Ik heb nooit getekend. Kort na hun mail besloot ik om de kamer niet te nemen. Ik heb Rotsvast daarvan meteen op de hoogte gebracht. Daarop werd mij verteld telefonisch door Lya Lases dat ik 290 euro aan administratiekosten moest betalen omdat ze het contract al hadden opgesteld.
Dit vond ik opmerkelijk want het ging hier om een standaardcontract. Maar goed, wist ik veel? Ik was bang voor evt juridische consequenties en heb het bedrag betaald.
Nu in 2020 kom ik erachter dat ze
a) mij deze kosten niet in rekening hadden mogen brengen want het staat nergens in hun algemene voorwaarden.
b) ik niks had getekend en daardoor ook nog niet gebonden was. Ook hier staat niks over in hun av (die overigens slechts uit een paar alineas bestaat)
C) mij bemiddelingskosten in rekening zijn gebracht waartegen de HR heeft aangegeven dat dat niet mag. Zie voor meer info: https://www.woonbond.nl/bemiddelingskosten-terugvragen
Ik heb hen 2 maal een aangetekende brief gestuurd en geen enkele reactie gekregen. Geen enkele!! Ook na meerdere mails waarin ik verzoek om mijn geld terug te betalen reageren ze niet.
Ik heb daarop deze organisatie aangemeld bij ACM met het verzoek een onderzoek te starten, verder gedreigd met Radar en Kassa en ook heb ik een review geplaatst op Trustpilot. Op het laatste hebben ze wel gereageerd in de zin van ze het bij Trustpilot hebben aangemeld als een schending van hun richtlijnen. Maar de review staat er nog steeds.
Rotsvast flikt dit dus vaker bij kamerhuur. En als iemand wakker wordt en het geld terugvraagt, reageren ze simpelweg niet.
Hoe kan deze fraudeleuze organisatie worden aangepakt? Ze zijn niet aangesloten bij een geschillencommissie.
In februari 2016 trof ik een advertentie aan van een kamer in H'sum die ik wou huren. Ik belde daarom Rotsvast Hilversum. Zij gaven aan dat de verhuurder het prima zou vinden als ik de kamer zou huren en stuurden mij een overeenkomst op die ik moest tekenen.
Ik heb nooit getekend. Kort na hun mail besloot ik om de kamer niet te nemen. Ik heb Rotsvast daarvan meteen op de hoogte gebracht. Daarop werd mij verteld telefonisch door Lya Lases dat ik 290 euro aan administratiekosten moest betalen omdat ze het contract al hadden opgesteld.
Dit vond ik opmerkelijk want het ging hier om een standaardcontract. Maar goed, wist ik veel? Ik was bang voor evt juridische consequenties en heb het bedrag betaald.
Nu in 2020 kom ik erachter dat ze
a) mij deze kosten niet in rekening hadden mogen brengen want het staat nergens in hun algemene voorwaarden.
b) ik niks had getekend en daardoor ook nog niet gebonden was. Ook hier staat niks over in hun av (die overigens slechts uit een paar alineas bestaat)
C) mij bemiddelingskosten in rekening zijn gebracht waartegen de HR heeft aangegeven dat dat niet mag. Zie voor meer info: https://www.woonbond.nl/bemiddelingskosten-terugvragen
Ik heb hen 2 maal een aangetekende brief gestuurd en geen enkele reactie gekregen. Geen enkele!! Ook na meerdere mails waarin ik verzoek om mijn geld terug te betalen reageren ze niet.
Ik heb daarop deze organisatie aangemeld bij ACM met het verzoek een onderzoek te starten, verder gedreigd met Radar en Kassa en ook heb ik een review geplaatst op Trustpilot. Op het laatste hebben ze wel gereageerd in de zin van ze het bij Trustpilot hebben aangemeld als een schending van hun richtlijnen. Maar de review staat er nog steeds.
Rotsvast flikt dit dus vaker bij kamerhuur. En als iemand wakker wordt en het geld terugvraagt, reageren ze simpelweg niet.
Hoe kan deze fraudeleuze organisatie worden aangepakt? Ze zijn niet aangesloten bij een geschillencommissie.