Sinds 1 februari heb ik Ajax Energie van Eneco en ben ik daarvoor geen klant meer bij Nuon. Begin juli ontving ik (na veel drammen van mijn kant) de eindafrekening van het Nuon. Ik zou € 152 terug ontvangen. Binnen veertien dagen.
Onnodig te zeggen dat er nu (bijna een maand later) nog niets op mijn rekening staat. Ik heb hierover gebeld en het geld zou onderweg zijn. Moet ik doen dan hangt er € 60 euro incassokosten aan mijn rekening.
Deze week ontving ik echter een brief van het Nuon waar ik echt de slappe lach van kreeg. Ik heb geen betalingsachterstand. De nota van augustus heb ik net twee weken in huis.
Het Nuon zegt dus dat ik € 152 terug ontvang maar heeft een gedeelte van dat bedrag afgeboekt op de nota van juli (die dus betaald was). Dan denk ik, als simpel rekenwonder, dat ik dan alsnog € 52 terug hoor te ontvangen want die rekening is al betaald. Nee dat zie ik toch verkeerd want ik krijg geen geld terug ik moet Nuon nog € 70 betalen!!!
Dus ik hoor geld terug te krijgen. Dat krijg ik niet terug. Dat boeken ze af op een rekening die al betaald is en uiteindelijk buigen ze het zo om dat ik hun geld moet verschuldigd ben.
Zo is het VOC vermoedelijk groot geworden maar het Nuon zal het zo niet lukken. Als het niet zo heet meer is gaat er een gepeperde brief naar het Nuon en voer ik alle kosten op die ik moest maken voor het telefoneren (ja het is onderweg) en de brief die ik er aan vuil moet maken. Nu kan ik er nog om grimlachen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Eindafrekeing Nuon ontvangen en dat is toch wel lachen.....
Re: Eindafrekeing Nuon ontvangen en dat is toch wel lachen.....
vrijwel hetzelfde meegemaakt. Geld verrekend met een factuur die al voorbij z'n vervaldatum was. Echter geld ook teruggestort op onze rekening. Tevens het verzoek om de maandtermijn minus de verrekening te betalen.
Luitjes bij het CCC een briefje gestuurd om ze te wijzen op de gang van zaken en het feit dat ze ons nog een miniem bedrag schuldig waren.
Worden we gebeld dat we die paar euro niet terug kregen omdat dit verrekend was met een openstaand bedrag uit 2002 (wat ze een paar weken geleden dus weer bij ons op de rekening gestort hadden - maar dat heb ik ze verder maar niet meer aan het verstand proberen te brengen)
De insteek, het schriftelijk op de hoogte brengen van een verrekening en het terugbellen binnen een redelijke termijn, lijkt goed maar de administratie die erachter zit is nog steeds 1 grote puinhoop
Luitjes bij het CCC een briefje gestuurd om ze te wijzen op de gang van zaken en het feit dat ze ons nog een miniem bedrag schuldig waren.
Worden we gebeld dat we die paar euro niet terug kregen omdat dit verrekend was met een openstaand bedrag uit 2002 (wat ze een paar weken geleden dus weer bij ons op de rekening gestort hadden - maar dat heb ik ze verder maar niet meer aan het verstand proberen te brengen)
De insteek, het schriftelijk op de hoogte brengen van een verrekening en het terugbellen binnen een redelijke termijn, lijkt goed maar de administratie die erachter zit is nog steeds 1 grote puinhoop
Re: Eindafrekeing Nuon ontvangen en dat is toch wel lachen.....
Dag leoverdi,
Met klachten over de NUON-terreur kun je terecht bij:
Klachten over energieleveranciers
Het ministerie van Economische Zaken heeft een apart e-mailadres aangemaakt waar u de klachten over energieleveranciers naar toe kunt sturen. De minister van Economische Zaken is hiervan op de hoogte en afhankelijk van de klachten die binnenkomen wordt besloten welke verdere actie hierop wordt genomen. Vanaf vanmiddag drie uur kunt u het e-mailadres gebruiken. Het adres is: [email protected] Wij hopen dat alle klagers hierop reageren zodat er eindelijk iets wordt gedaan aan al deze energiebedrijven
Andere adressen:
http://www.energiebond.nl/
www.dte.nl
http://www.geschillencommissie.nl/commi ... ommissie=5
Groeten, Ton.
Met klachten over de NUON-terreur kun je terecht bij:
Klachten over energieleveranciers
Het ministerie van Economische Zaken heeft een apart e-mailadres aangemaakt waar u de klachten over energieleveranciers naar toe kunt sturen. De minister van Economische Zaken is hiervan op de hoogte en afhankelijk van de klachten die binnenkomen wordt besloten welke verdere actie hierop wordt genomen. Vanaf vanmiddag drie uur kunt u het e-mailadres gebruiken. Het adres is: [email protected] Wij hopen dat alle klagers hierop reageren zodat er eindelijk iets wordt gedaan aan al deze energiebedrijven
Andere adressen:
http://www.energiebond.nl/
www.dte.nl
http://www.geschillencommissie.nl/commi ... ommissie=5
Groeten, Ton.
Re: Eindafrekeing Nuon ontvangen en dat is toch wel lachen.....
Ik heb volgende week de mondelinge behandeling van een klacht die ik tegen het Nuon heb ingediend omdat ik van mening ben dat door hun administratieve chaos ik financieel de boot ben ingegaan. Deze eindafrekening kwam nog net op tijd om meegenomen te worden in de behandeling.
Ik heb zwart op wit van Nuon dat ik bijvoorbeeld de nota van november al betaald heb die dan in januari plots blijkt open te staan en die weer wordt verrekend met bedragen die ik in april heb betaald. Zodoende krijg je dan incasso op incasso. Dat mogen ze dus gaan uitleggen bij de geschillencommissie en ik vermoed dat dit soort eindafrekeningen toch wel in mijn voordeel uitgelegd zullen worden.
Ik merk het wel....
Ik heb zwart op wit van Nuon dat ik bijvoorbeeld de nota van november al betaald heb die dan in januari plots blijkt open te staan en die weer wordt verrekend met bedragen die ik in april heb betaald. Zodoende krijg je dan incasso op incasso. Dat mogen ze dus gaan uitleggen bij de geschillencommissie en ik vermoed dat dit soort eindafrekeningen toch wel in mijn voordeel uitgelegd zullen worden.
Ik merk het wel....