Supersaver reis geannuleerd
Geplaatst: 14 jul 2020 23:03
In April zouden ik en mijn vriendin vertrekken naar IJsland. Logischerwijs ging dit niet door.
Wij hadden geboekt via het reisbureau Supersaver. Dit is een website die zoals de naam al zegt, vaak voordelige tickets aanbood.
Voorheen leek dit een prima website, die gewoon degelijke tickets aanbood van vliegtuigmaatschappijen als KLM en Transavia. Ook ditmaal hadden wij tickets geboekt via hun, van Transavia en EasyJet.
Allereerst hebben wij nooit een melding gehad over de status van de vlucht. Uiteraard wisten wij zelf wel dat deze niet door zou gaan. Het bedrijf verzocht op de website om niet eerder dan 6 dagen voor vertrek te bellen. Dit deed ik dan ook braaf. Vervolgens begon de ellende.
Allereerst heb ik meerdere malen langer dan een uur in de wachtrij gestaan voor ik ze eindelijk te pakken kreeg. Maar nogmaals, dit begreep ik wel wegens de gehele situatie. Helaas sprak de medewerker slecht Engels en viel de verbinding steeds weg. Na een enorm lang gesprek zei zij dat onze tickets geannuleerd zullen worden en we deze teruggestort krijgen. Hier kreeg ik een bevestiging van per mail.
Ik ging er van uit dat dit langer zou duren dan de genoemde 6 weken. Helaas is het ondertussen ruim 3,5 maand terug. Toen ik mailde om te vragen om een update kreeg ik echter de boodschap dat ons probleem al afgehandeld zou zijn en ze dus niet meer zullen in gaan op onze mailtjes. Toen ik probeerde te bellen waren zij niet bereikbaar en heb ik na 1,5 uur in de wachtrij maar weer opgehangen..
Iemand een idee hoe nu verder? Het gaat om een fors bedrag, wegens de toentertijd hoge prijzen voor reizen naar IJsland, en ik begin bang te worden dat ik kan fluiten naar mijn centen.
Wij hadden geboekt via het reisbureau Supersaver. Dit is een website die zoals de naam al zegt, vaak voordelige tickets aanbood.
Voorheen leek dit een prima website, die gewoon degelijke tickets aanbood van vliegtuigmaatschappijen als KLM en Transavia. Ook ditmaal hadden wij tickets geboekt via hun, van Transavia en EasyJet.
Allereerst hebben wij nooit een melding gehad over de status van de vlucht. Uiteraard wisten wij zelf wel dat deze niet door zou gaan. Het bedrijf verzocht op de website om niet eerder dan 6 dagen voor vertrek te bellen. Dit deed ik dan ook braaf. Vervolgens begon de ellende.
Allereerst heb ik meerdere malen langer dan een uur in de wachtrij gestaan voor ik ze eindelijk te pakken kreeg. Maar nogmaals, dit begreep ik wel wegens de gehele situatie. Helaas sprak de medewerker slecht Engels en viel de verbinding steeds weg. Na een enorm lang gesprek zei zij dat onze tickets geannuleerd zullen worden en we deze teruggestort krijgen. Hier kreeg ik een bevestiging van per mail.
Ik ging er van uit dat dit langer zou duren dan de genoemde 6 weken. Helaas is het ondertussen ruim 3,5 maand terug. Toen ik mailde om te vragen om een update kreeg ik echter de boodschap dat ons probleem al afgehandeld zou zijn en ze dus niet meer zullen in gaan op onze mailtjes. Toen ik probeerde te bellen waren zij niet bereikbaar en heb ik na 1,5 uur in de wachtrij maar weer opgehangen..
Iemand een idee hoe nu verder? Het gaat om een fors bedrag, wegens de toentertijd hoge prijzen voor reizen naar IJsland, en ik begin bang te worden dat ik kan fluiten naar mijn centen.