Een deel van reis is geannuleerd, maar het andere deel lijkt door te gaan
Geplaatst: 18 jul 2020 12:35
Geachte lezers,
Wij hebben vorig jaar een reis met ons gezin naar Costa Rica geboekt. De boeking bestaat uit 2 delen. Deel 1 is bij Better Places geboekt en behelst alles wat wij in Costa Rica van plan waren. Deel 2 is de vlucht naar Costa Rica, geboekt via Cheaptickets. Deel 1 is inmiddels geannuleerd en we zouden een voucher ontvangen. Deel 2 gaat tot vandaag nog steeds door. De vluchtschema is al diverse keren verandert van tijdstippen en dagen van vertrek. De laatste versie vliegen we niet verder dan Mexico. Wij zijn uiteraard bezig met onze verzekeringsagent (die ons uitstekend helpt tot nu toe) om te kijken op welke wijze ook de vlucht geannuleerd kan worden. Daar zit nu geen beweging in en we moeten accepteren dat onze annuleringsverzekering waarschijnlijk de vlucht zal vergoeden.
Nu mijn grote irritatie punt. Wij hebben betaald voor een vlucht, vliegtuigmaatschappij KLM/Air France heeft ons geld. Volgens website van IATA (KLM verwijst ons daar naar toe) is Costa Rica en Mexico een Total restricted Area. Dus verwacht je dat de vlucht wordt geannuleerd, maar dat gebeurt niet. Cheaptickets en KLM zijn telefonisch/ via mail of anders niet te bereiken. Ik begrijp dit niet en ik begrijp ook niet waarom consumenten organisaties dit niet landelijk melden. Maak dit landelijk bekend wil ik u vragen.
Wat moeten we doen?
Wij hebben vorig jaar een reis met ons gezin naar Costa Rica geboekt. De boeking bestaat uit 2 delen. Deel 1 is bij Better Places geboekt en behelst alles wat wij in Costa Rica van plan waren. Deel 2 is de vlucht naar Costa Rica, geboekt via Cheaptickets. Deel 1 is inmiddels geannuleerd en we zouden een voucher ontvangen. Deel 2 gaat tot vandaag nog steeds door. De vluchtschema is al diverse keren verandert van tijdstippen en dagen van vertrek. De laatste versie vliegen we niet verder dan Mexico. Wij zijn uiteraard bezig met onze verzekeringsagent (die ons uitstekend helpt tot nu toe) om te kijken op welke wijze ook de vlucht geannuleerd kan worden. Daar zit nu geen beweging in en we moeten accepteren dat onze annuleringsverzekering waarschijnlijk de vlucht zal vergoeden.
Nu mijn grote irritatie punt. Wij hebben betaald voor een vlucht, vliegtuigmaatschappij KLM/Air France heeft ons geld. Volgens website van IATA (KLM verwijst ons daar naar toe) is Costa Rica en Mexico een Total restricted Area. Dus verwacht je dat de vlucht wordt geannuleerd, maar dat gebeurt niet. Cheaptickets en KLM zijn telefonisch/ via mail of anders niet te bereiken. Ik begrijp dit niet en ik begrijp ook niet waarom consumenten organisaties dit niet landelijk melden. Maak dit landelijk bekend wil ik u vragen.
Wat moeten we doen?