KLM restitutie overige opties
Geplaatst: 19 jul 2020 18:18
Goedenavond,
Mijn man en ik zouden 16 maar j.l. naar Curaçao vliegen. Helaas kwam vrijdag 13 maart in het nieuws dat er geen toeristen meer werd toegelaten in Curaçao. Dit hebben wij via het nieuws vernomen en nooit hebben wij daar officieel een bericht over gehad, maar ja als ze in het nieuws het er zo groots over hadden, dan is 1 + 1...
Goed, Expedia heeft een voucher aanvraag ingediend en wij hebben ruim 2 maanden later bericht ontvangen met 2 vouchers voor onze tickets. Zelfstandig hebben wij via de KLM nadat we geboekt hadden, wat extra opties aangekocht voor wat betreft de stoelen en koffers. Hier hebben wij voor betaald maar geen gebruik van kunnen maken. Dus daar hebben we zelf via de KLM site een restitutieaanvraag voor ingediend. Na bijna 4 maanden (gisteren 18-07-2020) kregen wij het bericht via een PM in Facebook, dat de aanvraag is afgewezen!
Ik heb gevraagd waarom het wordt afgewezen terwijl wij wel recht hebben op een terugbetaling? Het antwoord was, de vlucht was nog operationeel en daarom wordt u aanvraag afgewezen. Ze vroeg of wij een bericht hebben met waarin staat dat de vlucht was geannuleerd? Nee dat hebben wij niet want we moesten destijds overal geduld voor hebben en zoals in het nieuws werd aangegeven de toeristen waren niet meer welkom dus nogmaals 1 + 1... Toen gaf diegene van KLM aan dat als de vlucht niet geannuleerd is dan heeft u er geen recht op.
We voelen ons door de onzinnigheid van KLM echt genaaid! Ik heb die medewerker laten weten dat het nogal krom is om ons te vertellen dat de vlucht nog operationeel was terwijl we wel een voucher hebben ontvangen voor onze tickets. Dat krijg je niet voor niets toch? Dus volgens mij hebben we gewoon recht op een restitutie van/voor de extra opties waar we voor betaald hebben maar geen gebruik van hebben kunnen maken.
KLM reageert gewoon niet meer op mijn berichten. Wij willen weten wat we nu kunnen doen? Het gaat om een totaal van 420 euro, dat is niet niks!!
Wij hopen dat er iemand is die weet hoe of wat. Alvast bedankt!!
Met vriendelijke groet,
Hans en Nathalie
Mijn man en ik zouden 16 maar j.l. naar Curaçao vliegen. Helaas kwam vrijdag 13 maart in het nieuws dat er geen toeristen meer werd toegelaten in Curaçao. Dit hebben wij via het nieuws vernomen en nooit hebben wij daar officieel een bericht over gehad, maar ja als ze in het nieuws het er zo groots over hadden, dan is 1 + 1...
Goed, Expedia heeft een voucher aanvraag ingediend en wij hebben ruim 2 maanden later bericht ontvangen met 2 vouchers voor onze tickets. Zelfstandig hebben wij via de KLM nadat we geboekt hadden, wat extra opties aangekocht voor wat betreft de stoelen en koffers. Hier hebben wij voor betaald maar geen gebruik van kunnen maken. Dus daar hebben we zelf via de KLM site een restitutieaanvraag voor ingediend. Na bijna 4 maanden (gisteren 18-07-2020) kregen wij het bericht via een PM in Facebook, dat de aanvraag is afgewezen!
Ik heb gevraagd waarom het wordt afgewezen terwijl wij wel recht hebben op een terugbetaling? Het antwoord was, de vlucht was nog operationeel en daarom wordt u aanvraag afgewezen. Ze vroeg of wij een bericht hebben met waarin staat dat de vlucht was geannuleerd? Nee dat hebben wij niet want we moesten destijds overal geduld voor hebben en zoals in het nieuws werd aangegeven de toeristen waren niet meer welkom dus nogmaals 1 + 1... Toen gaf diegene van KLM aan dat als de vlucht niet geannuleerd is dan heeft u er geen recht op.
We voelen ons door de onzinnigheid van KLM echt genaaid! Ik heb die medewerker laten weten dat het nogal krom is om ons te vertellen dat de vlucht nog operationeel was terwijl we wel een voucher hebben ontvangen voor onze tickets. Dat krijg je niet voor niets toch? Dus volgens mij hebben we gewoon recht op een restitutie van/voor de extra opties waar we voor betaald hebben maar geen gebruik van hebben kunnen maken.
KLM reageert gewoon niet meer op mijn berichten. Wij willen weten wat we nu kunnen doen? Het gaat om een totaal van 420 euro, dat is niet niks!!
Wij hopen dat er iemand is die weet hoe of wat. Alvast bedankt!!
Met vriendelijke groet,
Hans en Nathalie