Werkwijze Reizendeals niet netjes
Geplaatst: 20 jul 2020 16:03
Mijn vriendin had een veiling 'gewonnen' op Reizendeals zei ze. Gezellig een 3 dagen trip naar Madrid voor haar verjaardag in december. Maar de data konden we pas kiezen nadat we 'gewonnen' hadden. Ze vroeg mij om de verdere administratie af te handelen en data te kiezen die voor mij het beste uitkwamen. Ik ben freelance ondernemer en kan niet altijd weg anders zou het alsnog een duur tripje worden. Tijdens het invullen van het formulier kon ik diverse keuzes maken, de meeste echter tegen betaling. Zo kon ik niet kiezen tussen Eindhoven en Brussel want als ik dat deed dan moest ik € 30 betalen. Het ontbijt hoefden we niet en voor het Hotel kon ik wel een upgrade van € 20 p.p. boeken naar een 4 sterrenhotel. Ik heb dat gedaan omdat ik niet wist wat de term 'standaard Hotel' in hield bij Reizendeals. Dus ik ging er van uit dat ik naast de 'Deal' van € 400 nog € 40 moest bijbetalen voor een upgrade. Toen ik de factuur daarvoor ontving werd ook voor het feit dat ik voor een donderdag als vertrekdag had gekozen € 60 in rekening gebracht. Ik kon ook alleen een voorkeursdatum opgeven en het was niet eens zeker dat ik op deze datum zou kunnen vertrekken. Maar wel mij al meteen een factuur hiervoor sturen? Het stoom kwam uit mijn oren. De jongedame aan de telefoon kon/wilde mij niet verder helpen. Vandaar dit bericht maar hier in de hoop dat aan de praktijken van Reizendeals iets gedaan kan worden. Ik vindt dat je alle mogelijke 'verborgen' kosten of kosten die mogelijk voortkomen uit verdere keuzes van tevoren kenbaar moet maken aan de klant VOORDAT deze een welgemeend bod gaat uitbrengen. En dat de 'winnaar' niet achteraf met bijkomende kosten wordt geconfronteerd. Ik vindt dat misleiding en ook een beetje oplichting. Ik heb verzocht om de 'Deal' ongedaan te maken. Ik ben bereid om eventuele administratieve kosten te vergoeden als deze redelijk zijn. Maar ik zou liever willen dat Reizendeals op de vingers wordt getikt voor dit soort praktijken.