Pagina 1 van 1

Belcentrale claimt dat KPN stopt, betaal jaren dubbel

Geplaatst: 21 jul 2020 10:14
door PetraB80
Mijn vader heeft een onderneming. In januari 2018 stond de Belcentrale aan de deur Ze vertelde mijn vader dat KPN zou stoppen met het leveren van internet en telefonie en ze hem een mooie aanbieding wilden doen. Mijn vader kreeg paniek want hij wilde bereikbaar blijven met zijn bedrijf. Hij is te goed van vertrouwen en op leeftijd en hij heeft direct een overeenkomst voor 5 jaar getekend. Tevens een machtigingsformulier dat de Belcentrale het zou regelen met de KPN. Bijna 2,5 jaar later kom ik erachter dat mijn vader maandelijks de Belcentrale en KPN betaald. Hoe is het mogelijk?! Mijn vader heeft geen bewijs dat de Belcentrale medewerker heeft gezegd dat de KPN gaat stoppen dus hij heeft geen mogelijkheid om het contract met de Belcentrale te ontbinden. Er is eerder een artikel geweest van Radar over een soortgelijke situatie met de Belcentrale. Blijkbaar heeft de Belcentrale dit vaker zo gedaan en dat blijkt te werken. We hebben de Belcentrale een brief gemaild dat we de overeenkomst ontbinden op basis van dwaling maar ze vragen om bewijsmateriaal. Uiteraard hebben we dat niet. Ook eerder afkopen is niet mogelijk voor een schappelijk prijs. Het lijkt dat we dus nog enkele jaren aan deze oplichters vast zitten. Heeft iemand nog een tip wat we zouden kunnen doen? We hebben geen rechtsbijstand verzekering. Alvast hartelijk dank.

Re: Belcentrale claimt dat KPN stopt, betaal jaren dubbel

Geplaatst: 21 jul 2020 17:26
door NeoDutchio
Uw vader is een ondernemer en daarvoor gelden andere regels dan voor consumenten. De wet gaat er van uit dat een ondernemer nadenkt voordat hij een jarenlange overeenkomst aangaat.
Vreemd is wel dat er al 2,5 jaar een dubbele overeenkomst is. Dus naast dat uw vader (te) goedgelovig is, wordt de administratie ook niet goed bijgehouden.

Heel sect gezien is er een aanbieding gedaan door Belcentrale en die is geaccepteerd. Een hele dure les.

Re: Belcentrale claimt dat KPN stopt, betaal jaren dubbel

Geplaatst: 21 jul 2020 18:42
door Bob Schurkjens
Belcentrale levert niet eens. Het is dus een spookovereenkomst. Belcentrale dagvaarden, de overeenkomst nietig laten verklaren en alle betalingen terugvorderen.

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/voo ... or-zzpers/

https://www.nporadio1.nl/consument/1227 ... or-als-kpn

Re: Belcentrale claimt dat KPN stopt, betaal jaren dubbel

Geplaatst: 21 jul 2020 18:50
door hebra98
Weliswaar uit 2018, maar het is al een tijdje gaande..met voorbeeld brief link

https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... h-misleid/

Re: Belcentrale claimt dat KPN stopt, betaal jaren dubbel

Geplaatst: 21 jul 2020 19:59
door PetraB80
Goed om er nog bij te vermelden: hij heeft een BV en is geen ZZP-er. Misschien maakt dat wat uit? Zeer lastige kwestie.

Re: Belcentrale claimt dat KPN stopt, betaal jaren dubbel

Geplaatst: 21 jul 2020 20:24
door Bob Schurkjens
Waarom neemt u geen contact op met het advocatenkantoor dat in het artikel is vermeld? Zij hebben vast antwoorden. Een easy fix zult u hier niet vinden.

Re: Belcentrale claimt dat KPN stopt, betaal jaren dubbel

Geplaatst: 22 jul 2020 08:11
door Komkommertijd
Slechte ondernemer!

Waarom geen goede controle op je rekeningen?
Of heeft hij een slechte boekhouder, gelijk andere zoeken.

Re: Belcentrale claimt dat KPN stopt, betaal jaren dubbel

Geplaatst: 22 jul 2020 08:35
door HADES2001
ik zou je ook aanraden dit topic opnieuw te starten in
https://www.higherlevel.nl/
dat forum is bedoeld voor zakelijke mensen en wellicht zitten er mensen met ervaring als uw probleem

Re: Belcentrale claimt dat KPN stopt, betaal jaren dubbel

Geplaatst: 22 jul 2020 10:12
door Komkommertijd
ZZP of BV, elke ondernemer moet maandelijks en liefste vaker alle afschrijvingen controleren en niet jaren later klagen!

Bel Centrale? Nooit van gehoord en KPN had wel een brief gestuurd als ze zouden stoppen.
Nooit gezeur aan de deur geloven, die beloven alles voor handtekening en jou bank nummer.

En teken nooit en geef nooit gelijk gegevens en als ze iets beweren?
Dan is even KPN bellen en deze verkoper loopt gelijk boos weg omdat hij dan door de mand zou vallen.

En heb je al alle andere betalingen gecontroleerd?
Er kan nog meer ellende tussen zitten.

Re: Belcentrale claimt dat KPN stopt, betaal jaren dubbel

Geplaatst: 22 jul 2020 20:41
door PetraB80
Beste allen,

Bedankt voor al jullie reacties, ik waardeer het. Inmiddels is de gehele administratie nagekeken en dit was gelukkig het enige probleem. De rest was in orde.

We gaan jullie tips doornemen en kijken welke mogelijkheden er nog zijn. Het was in ieder geval een dure leerles.

Bedankt!

Re: Belcentrale claimt dat KPN stopt, betaal jaren dubbel

Geplaatst: 22 jul 2020 21:02
door alfatrion
PetraB80 schreef:
21 jul 2020 10:14
Mijn vader heeft een onderneming. In januari 2018 stond de Belcentrale aan de deur Ze vertelde mijn vader dat KPN zou stoppen met het leveren van internet en telefonie en ze hem een mooie aanbieding wilden doen.
Die forumleden die je vertellen dat je maar zelf moet nadenken denken zelf niet na. Dit is gewoon een gevalletje bedrog.
Artikel 3:44 BW
1. Een rechtshandeling is vernietigbaar, wanneer zij door bedreiging, door bedrog of door misbruik van omstandigheden is tot stand gekomen.
(...)
3. Bedrog is aanwezig, wanneer iemand een ander tot het verrichten van een bepaalde rechtshandeling beweegt door enige opzettelijk daartoe gedane onjuiste mededeling, door het opzettelijk daartoe verzwijgen van enig feit dat de verzwijger verplicht was mede te delen, of door een andere kunstgreep. Aanprijzingen in algemene bewoordingen, ook al zijn ze onwaar, leveren op zichzelf geen bedrog op.
(...)
PetraB80 schreef:
21 jul 2020 10:14
Mijn vader heeft geen bewijs dat de Belcentrale medewerker heeft gezegd dat de KPN gaat stoppen dus hij heeft geen mogelijkheid om het contract met de Belcentrale te ontbinden.
Neem al je gesprekken op. Met een mobiele telefoon kan dat gemakkelijk. Ik gebruik daar Cube ACR voor.
Bob Schurkjens schreef:
21 jul 2020 18:42
Belcentrale levert niet eens. Het is dus een spookovereenkomst. Belcentrale dagvaarden, de overeenkomst nietig laten verklaren en alle betalingen terugvorderen.
Nietig verklaren zal niet werken. Vernietigen ook niet. Maar Bob zit hier wel i n de juiste richting te denken. Ze leveren niet dus stuur een ingebrekestelling. De voorgaande maanden zijn onverschuldigd, want er blijvend tekortgeschoten.

Re: Belcentrale claimt dat KPN stopt, betaal jaren dubbel

Geplaatst: 22 jul 2020 21:37
door NeoDutchio
alfatrion schreef:
22 jul 2020 21:02
PetraB80 schreef:
21 jul 2020 10:14
Mijn vader heeft een onderneming. In januari 2018 stond de Belcentrale aan de deur Ze vertelde mijn vader dat KPN zou stoppen met het leveren van internet en telefonie en ze hem een mooie aanbieding wilden doen.
Die forumleden die je vertellen dat je maar zelf moet nadenken denken zelf niet na. Dit is gewoon een gevalletje bedrog.
En hoe is dat bedrog te bewijzen?
alfatrion schreef:
22 jul 2020 21:02
PetraB80 schreef:
21 jul 2020 10:14
Mijn vader heeft geen bewijs dat de Belcentrale medewerker heeft gezegd dat de KPN gaat stoppen dus hij heeft geen mogelijkheid om het contract met de Belcentrale te ontbinden.
Neem al je gesprekken op. Met een mobiele telefoon kan dat gemakkelijk. Ik gebruik daar Cube ACR voor.
Dat is mosterd na de maaltijd, daar is het bewijs van nu mee geleverd.
alfatrion schreef:
22 jul 2020 21:02
Bob Schurkjens schreef:
21 jul 2020 18:42
Belcentrale levert niet eens. Het is dus een spookovereenkomst. Belcentrale dagvaarden, de overeenkomst nietig laten verklaren en alle betalingen terugvorderen.
Nietig verklaren zal niet werken. Vernietigen ook niet. Maar Bob zit hier wel i n de juiste richting te denken. Ze leveren niet dus stuur een ingebrekestelling. De voorgaande maanden zijn onverschuldigd, want er blijvend tekortgeschoten.
Waar komt het vandaan dat Belcentrale niet zou leveren?

Re: Belcentrale claimt dat KPN stopt, betaal jaren dubbel

Geplaatst: 02 nov 2020 11:45
door goedemorgenliz
Hi Petra!

Wij hebben momenteel ook een beetje een gedoe met Belcentrale.

Hebben jullie al een uitkomst gevonden?