Dure surround set die niet werkt vervangen voor goedkopere en minder functionele
Geplaatst: 21 jul 2020 14:17
Hi,
Ik heb voor bij mijn TV een (dure) soundbar met draadloze surround speakers gekocht welke vanaf het begin nooit goed heeft gewerkt. Het geluid valt regelmatig weg. Veel met support getest, vaak opgestuurd en gerepareerd en zelfs vervangen voor een nieuwe, wat allemaal niet hielp. Uiteindelijk bied de fabrikant hun nieuwere type soundbar aan welke instant het probleem van uitvallend geluid verhelpt. Echter werkt deze nieuwe soundbar niet met bijbehorende surround speakers waardoor ik nu geen surround geluid heb.
Het enige wat ik nu kan gebruiken is de soundbar van 800 euro, terwijl ik een surround set van 1150 euro gekocht heb.
Ik heb aangegeven bij de fabrikant dat ik graag werkende surround speakers wil bij mijn soundbar, omdat ik hem daarvoor aangeschaft heb. Deze wil echter alleen goedkopere serie luidsprekers leveren, zonder teruggave van geld. Of ik mag met korting een duurdere serie kopen maar moet zoveel bijbetalen dat ik dan meer betaal dan de set nieuw in de winkel kost.
Ik heb aangegeven dat ik bereid ben bij te betalen, maar niet meer dan dan het product kost. En dat ik eigenlijk geen interesse heb in het accepteren van een 'mindere' set omdat ik juist heb gekozen voor zo'n duurdere set vanwege de verwachte hoge kwaliteit. Laat staan dat ik met z'n 'mindere' set gewoon alsnog het bedrag betaal van de dure set die ik gekocht heb.
Al met al loopt dit hele zaakje al ruim anderhalf jaar. In eerste instantie omdat wij beiden niet zo'n haast maakten, maar de laatste periode vooral omdat de fabrikant telefonisch slecht bereikbaar is en enkel per email wil reageren waar vaak weken overheen gaat.
De fabrikant is Harman Kardon. De support mensen geven aan dat zij geen uitspraken over coulance oid kunnen doen en dat de beslissers in Engeland zitten. Deze mensen in Engeland zijn niet bereid contact op te nemen en ik mag ze niet bellen.
Hoe kan ik hier een goede oplossing voor vinden? Eigenlijk is het 'gezeur' die paar honderd euro (voor beide partijen) al lang niet meer waard. Maar het voelt toch ook een beetje alsof ik bedonderd wordt..
Vriendelijke (en nog vrolijke) groet!
Ik heb voor bij mijn TV een (dure) soundbar met draadloze surround speakers gekocht welke vanaf het begin nooit goed heeft gewerkt. Het geluid valt regelmatig weg. Veel met support getest, vaak opgestuurd en gerepareerd en zelfs vervangen voor een nieuwe, wat allemaal niet hielp. Uiteindelijk bied de fabrikant hun nieuwere type soundbar aan welke instant het probleem van uitvallend geluid verhelpt. Echter werkt deze nieuwe soundbar niet met bijbehorende surround speakers waardoor ik nu geen surround geluid heb.
Het enige wat ik nu kan gebruiken is de soundbar van 800 euro, terwijl ik een surround set van 1150 euro gekocht heb.
Ik heb aangegeven bij de fabrikant dat ik graag werkende surround speakers wil bij mijn soundbar, omdat ik hem daarvoor aangeschaft heb. Deze wil echter alleen goedkopere serie luidsprekers leveren, zonder teruggave van geld. Of ik mag met korting een duurdere serie kopen maar moet zoveel bijbetalen dat ik dan meer betaal dan de set nieuw in de winkel kost.
Ik heb aangegeven dat ik bereid ben bij te betalen, maar niet meer dan dan het product kost. En dat ik eigenlijk geen interesse heb in het accepteren van een 'mindere' set omdat ik juist heb gekozen voor zo'n duurdere set vanwege de verwachte hoge kwaliteit. Laat staan dat ik met z'n 'mindere' set gewoon alsnog het bedrag betaal van de dure set die ik gekocht heb.
Al met al loopt dit hele zaakje al ruim anderhalf jaar. In eerste instantie omdat wij beiden niet zo'n haast maakten, maar de laatste periode vooral omdat de fabrikant telefonisch slecht bereikbaar is en enkel per email wil reageren waar vaak weken overheen gaat.
De fabrikant is Harman Kardon. De support mensen geven aan dat zij geen uitspraken over coulance oid kunnen doen en dat de beslissers in Engeland zitten. Deze mensen in Engeland zijn niet bereid contact op te nemen en ik mag ze niet bellen.
Hoe kan ik hier een goede oplossing voor vinden? Eigenlijk is het 'gezeur' die paar honderd euro (voor beide partijen) al lang niet meer waard. Maar het voelt toch ook een beetje alsof ik bedonderd wordt..
Vriendelijke (en nog vrolijke) groet!