Verbinding bij T-Mobile Thuis werkt niet, schuift schuld af op KPN
Geplaatst: 22 jul 2020 14:26
Twee maanden lang heb ik T-mobile Thuis de tijd gegeven de afgenomen Alles-in-1 dienst via ADSL op te leveren. Helaas zonder resultaat.
Na ontvangst van het pakket bleek de telefoonlijn niet correct te werken. Een 'kabelbreuk bij KPN' werd mij door de klantenservice gemeld. U wordt teruggebeld. Niet natuurlijk... Sorry meneer, ik ga het nogmaals doorgeven aan KPN. U wordt door hen gebeld. Niets.... Meneer, ik zie hier in ons systeem dat u KPN heeft gemeld dat alles in orde is. U heeft KPN niet gesproken, dat is wel heel vreemd. Ik ga nogmaals voor u aan de slag. Excuses hoor!
Een week later nog maar eens gebeld met vergelijkbare verbazing en beloofde opvolging. Ondertussen heb ik in 2 dagen een werkende verbinding via de collega's van Ziggo geregeld. Kind van 5 en vrouwlief wilde nu toch onderhand TV kijken en op internet kunnen. T-mobile maar rustig uit het hoofd gezet.
1 dienst van T-mobile Thuis werkt uiteraard wel als een zonnetje: de facturatie. De stornering van mijn bank werkt ook prima.
Na weer een maandje de verbinding nog eens getest: nog steeds geen enkel signaal en dus de klantenservice van T-mobile maar weer gebeld met het verzoek het abonnement toch maar eens te annuleren. Er wordt tenslotte toch geen dienst geleverd.
Nou, dat zag ik toch echt helemaal verkeerd... U heeft al 38 dagen geen contact met ons opgenomen en ons systeem zegt dat uw verbinding werkt! Ik zie nu wel dat dit niet zo is, maar wij kunnen natuurlijk niet van een paar honderdduizend klanten controleren of de verbinding wel werkt en het ligt ook aan KPN, dat wist u al. Nee, ik kan helaas niets voor u doen. Als u van uw abonnement af wilt dan betaalt u een afkoopsom. Dus...
Conclusie: T-mobile Thuis biedt een dienst aan die blijkbaar afhankelijk is van KPN. Er wordt niet gecontroleerd of de dienst wel geleverd kan worden. De klant moet initiatief nemen en blijven nemen, want als dat niet gebeurd gaan we er gewoon vanuit dat alles klopt, ondanks meerdere meldingen. En uiteraard gewoon betalen, of de dienst nu wel of niet geleverd is.
We wachten de facturen/herinneringen maar af en sturen eventuele 'dreigementen' maar rechtstreeks door naar de rechtsbijstand. Zucht...
Na ontvangst van het pakket bleek de telefoonlijn niet correct te werken. Een 'kabelbreuk bij KPN' werd mij door de klantenservice gemeld. U wordt teruggebeld. Niet natuurlijk... Sorry meneer, ik ga het nogmaals doorgeven aan KPN. U wordt door hen gebeld. Niets.... Meneer, ik zie hier in ons systeem dat u KPN heeft gemeld dat alles in orde is. U heeft KPN niet gesproken, dat is wel heel vreemd. Ik ga nogmaals voor u aan de slag. Excuses hoor!
Een week later nog maar eens gebeld met vergelijkbare verbazing en beloofde opvolging. Ondertussen heb ik in 2 dagen een werkende verbinding via de collega's van Ziggo geregeld. Kind van 5 en vrouwlief wilde nu toch onderhand TV kijken en op internet kunnen. T-mobile maar rustig uit het hoofd gezet.
1 dienst van T-mobile Thuis werkt uiteraard wel als een zonnetje: de facturatie. De stornering van mijn bank werkt ook prima.
Na weer een maandje de verbinding nog eens getest: nog steeds geen enkel signaal en dus de klantenservice van T-mobile maar weer gebeld met het verzoek het abonnement toch maar eens te annuleren. Er wordt tenslotte toch geen dienst geleverd.
Nou, dat zag ik toch echt helemaal verkeerd... U heeft al 38 dagen geen contact met ons opgenomen en ons systeem zegt dat uw verbinding werkt! Ik zie nu wel dat dit niet zo is, maar wij kunnen natuurlijk niet van een paar honderdduizend klanten controleren of de verbinding wel werkt en het ligt ook aan KPN, dat wist u al. Nee, ik kan helaas niets voor u doen. Als u van uw abonnement af wilt dan betaalt u een afkoopsom. Dus...
Conclusie: T-mobile Thuis biedt een dienst aan die blijkbaar afhankelijk is van KPN. Er wordt niet gecontroleerd of de dienst wel geleverd kan worden. De klant moet initiatief nemen en blijven nemen, want als dat niet gebeurd gaan we er gewoon vanuit dat alles klopt, ondanks meerdere meldingen. En uiteraard gewoon betalen, of de dienst nu wel of niet geleverd is.
We wachten de facturen/herinneringen maar af en sturen eventuele 'dreigementen' maar rechtstreeks door naar de rechtsbijstand. Zucht...